/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Blower
Fra : MissXX
Vist : 2548 gange
100 point
Dato : 10-01-07 13:13

Jeg søger lidt information og erfaringer med en blower (hunde-føntørrer). Jeg har et par bernere, hvorfor jeg kan se det praktiske i at have en blower efter vask mv. Det vil spare en del rengøring af huset og være sundere for hundene (da de ellers er et døgn om at tørre!)

Derfor, kom med din erfaring omkring en blower og gerne henvisninger til forhandlere. Måske i udlandet, da de er billigere der?

Kommentar
Fra : Dalapin

Dato : 10-01-07 13:36

Hej MissXX

Jeg har endnu ikke haft behov for en blower selv om min Eurasier er rimelig langhåret, men det kan jo komme, så jeg "googlede" lige "hundeføntørrer" og fik 18 links i Danmark.

Alternativt, når nu alt netop som du skriver er dyrere i DK, var jeg inde på nedenstående link via tysk Google.de

http://www.preisvergleich.de/produkte/user_search,Hundeartikel.html

Og der var massser af muligheder. "Se dig omkring", og hvis du har problemer med det tyske må du lige melde tilbage - jeg er go' til sprog

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 25-01-07 22:46

Hejsa

Et link til en dansk internetbutik www.loppetjansen.dk som har den blover som jeg som professionel hundefrisør bruger dagligt. Den blæser vandet ud af pelsen med en meget kraftig luft. Der er ikke noget varmelegeme i den,(kun motorens varme) og derfor kan slangen sættes helt tæt på huden, hvilket gør det meget hurtigt at tørre en hund. Desuden kan den bruges til at blæse filtre ud af pelsen. Pris 2.200
http://loppetjansen.dk/pelspleje/foentoerrer_og_trimmebord/metro_air_force_turbo_toerrer_6822_da.html

Hundefrisøren

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 28-01-07 13:22

hejsa, vi har ¤ bernere og de blafrer med ørene når de får en tur af bloweren. De bliver meget mere rene af det samtidig med at de bliver rigtig flotte. En blower kan varmt anbefales!!!.

Vi var en masse som slog os sammen i et fællesindkøb hvorved vi sparede 1500 kr i forhold til hvis vi købte den enkeltvis.