/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
yamaha xs 500 '77
Fra : mam
Vist : 403 gange
40 point
Dato : 08-01-03 17:55

Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 17:56

"mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel
> cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
>
Hvis du vil stille spørgsmålet i den rigtige gruppe:
"dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked", skal jeg overveje at svare på
det.

Asger
ZX-10

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 18:10

"mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel
> cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
>

Hej.

Tror du, du kan bruge en bro fra en Yamaha 400 ?

Mvh

Knud Dam

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 19:51

Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
news:9ZYS9.104$Sh4.3555@news.get2net.dk...
>
> "mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel
> > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
>
> Tror du, du kan bruge en bro fra en Yamaha 400 ?

Ifald (at 500'eren har samme dimension som en 400 (Ø33mm for en OHC hhv.
35mm for en DOHC!) skulle det være begge broer så offset'et matcher med
sikkerhed!
Og så er der stadig lige det med kronrørs-akslens dimension i forhold til
500'erens kronrør('s-lejer) :-/

Er det mon den XS'er som Thomas fornyligt annoncerede på .marked.privat :-/

--
Armand

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 40 point
Dato : 09-01-03 01:06

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:avhro5$2jpg$1@news.cybercity.dk...
>
> Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
> news:9ZYS9.104$Sh4.3555@news.get2net.dk...
> >
> > "mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> > > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/
gammel
> > > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
> >
> > Tror du, du kan bruge en bro fra en Yamaha 400 ?
>
> Ifald (at 500'eren har samme dimension som en 400 (Ø33mm for en OHC hhv.
> 35mm for en DOHC!) skulle det være begge broer så offset'et matcher med
> sikkerhed!
> Og så er der stadig lige det med kronrørs-akslens dimension i forhold til
> 500'erens kronrør('s-lejer) :-/

Jeg mener at huske at min XS500 har Ø 38 mm på benene.

Asger
ZX-10

Kommentar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 17:57

"Asger Steffensen" skrev d. 09-01-03 01:06 dette indlæg :
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:avhro5$2jpg$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Danteknik <danteknik@get2net.dk> skrev i en
> > news:9ZYS9.104$Sh4.3555@news.get2net.dk...
> > >
> > > "mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Dimensionerne på mine forgaffelben er 35 mm, det er i øvrigt den nederste bro jeg mangler, men mener du, at jeg bruge en fra en 400 dohc, eller skal den øverste bro også med?
> > > news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> > > > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/
> gammel
> > > > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
> > >
> > > Tror du, du kan bruge en bro fra en Yamaha 400 ?
> >
> > Ifald (at 500'eren har samme dimension som en 400 (Ø33mm for en OHC hhv.
> > 35mm for en DOHC!) skulle det være begge broer så offset'et matcher med
> > sikkerhed!
> > Og så er der stadig lige det med kronrørs-akslens dimension i forhold til
> > 500'erens kronrør('s-lejer) :-/
>
> Jeg mener at huske at min XS500 har Ø 38 mm på benene.
>
> Asger
> ZX-10
>

Kommentar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 18:00

"Danteknik" skrev d. 08-01-03 18:10 dette indlæg :
>
> "mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel
> > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.

> >

>Det tror jeg godt jeg kan, det er den nederste bro jeg mangler. Mine gaffelben er Ø35mm. har du nogle dimensioner på broen fra en 400?
>
> Hej.
>
> Tror du, du kan bruge en bro fra en Yamaha 400 ?
>
> Mvh
>
> Knud Dam
>

Kommentar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 18:05

Jeg har vist lidt problemer med at svare det rigtige sted, Men dimensionerne på mine gaffelben er 35mm , så det virker som om, at en bro fra en 400 passer afhængig af de øvrige dimensioner, som jeg gerne vil noget om.

Godkendelse af svar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 19:03

Tak for svaret Asger Steffensen. mine ben er på 35 mm, har du noget jeg kan købe, eller ved hvor der er noget?

Morten May

Kommentar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 19:10

Er der nogen der kender dimensionerne på den nederste bro til yamaha xs 400, og ved om den passer til en xs 500 '77

Kommentar
Fra : mam

Dato : 09-01-03 19:15

Har du en nærmere adresse på den der nyhedsgruppe du omtaler?

Morten May
"Asger Steffensen" skrev d. 08-01-03 17:56 dette indlæg :
>
> "mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:MIYS9.31585$Hl6.3276961@news010.worldonline.dk...
> > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/ gammel
> > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
> >
> Hvis du vil stille spørgsmålet i den rigtige gruppe:
> "dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked", skal jeg overveje at svare på
> det.
>
> Asger
> ZX-10
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 19:30

"mam" <mam.news@kandu.dk> writes:

> Har du en nærmere adresse på den der nyhedsgruppe du omtaler?

Ja, <URL: news:dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked>.

Det er muligt at du ikke kan læse den gennem det der Kandu.dk-snavs.

.... og er du så i øvrigt ikke rar at læse lidt om citatteknik på
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>?

--
Jacob - www.bunk.cc
Bus error -- driver executed.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 22:59

"mam" <mam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wQhT9.32581$Hl6.3370063@news010.worldonline.dk...
>
> Dimensionerne på mine forgaffelben er 35 mm, det er i øvrigt den
> nederste bro jeg mangler, men mener du, at jeg bruge en fra en 400 dohc,
> eller skal den øverste bro også med?

Den nederste har kronrørsakselen monteret på. HVIS en 400'er passer skal du
nok bruge begge broer, ja. Men det kommer jo også an på kronrørslejerene som
Armand skriver.
Når du nu poster din forespørgsel i
news:dk.marked.privat.motorcykel.stumpemarked kan du jo også lige overveje
hvad du vil ofre på sagen (for en original bro).

Asger
ZX-10
XS500

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 19:42

mam <mam.news@kandu.dk> skrev i en
news:wQhT9.32581$Hl6.3370063@news010.worldonline.dk...
> >
> Dimensionerne på mine forgaffelben er 35 mm, det er i øvrigt den
> nederste bro jeg mangler, men mener du, at jeg bruge en fra en 400 dohc,
> eller skal den øverste bro også med?

Du kan ikke vide om broernes offset er det samme før du har den nye i
hånden, og det er tillige langtfra sikkert at kronrørs-akslen matcher
modsvarende hul i den originale øverste bro hvorfor du bør skaffe dig hele
sættet med det samme!
Men der vil stadig være tilpasningsproblemer omkring kronrørets
(leje-)dimensioner - Også selv om du kan nøjes med den nederste, da akslen
sidder dérpå!

--
Armand.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 18:18

> > > Er der nogen der kender nogen, eller som måske selv har stumper/
> gammel
> > > cykel liggende. Jeg mangler en forgaffelbro.
>
> > >
>
> >Det tror jeg godt jeg kan, det er den nederste bro jeg mangler. Mine
> gaffelben er Ø35mm. har du nogle dimensioner på broen fra en 400?
> >

Diameteren på en XS 400 fra 1981 er 33 mm, så den kan ikke bruges.

Mvh

Knud Dam

Kommentar
Fra : tjerrild

Dato : 02-06-05 21:03

Yamaha xs 500 '78 hvor olielampen pludselig lyser og motoren med det samme begynder at "sejtrække". (der er olie på).
Hvad er stået af ?? Kan det være oliepumpen ??