/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Vente tid på sms
Fra : tinolarsen
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 06-01-07 12:52

Har nogen af jer oplevet at i ikke får sms/opkald før i selv har sendt sms/foretaget opkald.

Jeg har af og til oplevet det i weekenden, eller har i hvet tilfælde lagt mærk til det der...

Jeg kan stå op kl. 11 som i dag og der er ikke nogen beskeder eller mistede opkald - men når jeg så skrive en sms, kommer der lige pludselig 3 sms - den ene endag med besked om der er noget på svareren, men telefonen har altså ikke ringet.

Den har lagt tændt hele natte.

Men det er som om den bare skal genstartes....??

SLukker den sjældent, men det burde jo heller ikke være nødvendigt..

Jeg har en nokia 6233, og Telmore som udbyder...

Nogen der har oplevet noget tilsvarende...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 12:58

Jeg har oplevet at sms kan være flere timer om at nå frem.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-01-07 13:01

det har alle
sms blev langseret engang i sin tid
af tlf.selskaberne som et bi produkt
for at udnytte nettet optimalt men de
blev lavt prioteret og kommer kun vidre
når der er kapasitivtet på nettet når der er plads
mellem tlf.samtalerne så derfor har selv sendt sms
der først blev modtaget flere timer efter
så hvis det er meget vigtigt så ring
det har og bliver 1.priortet

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 06-01-07 13:04

Ja jeg ringer også hvis det er vigtigt...

Men selvom min telefon har lagt tændt hele natten, kan folk heller ikke ringe til mig, selvom der er net - de får bare telefonsvaren med det sammen

Men når jeg så selv har ringet eller sms'et - så er det som om der er hul igennem igen..

forstår det ikke...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 13:06

Skift teleselskab.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 06-01-07 13:15

Har lige haft fat i telmore...

Først spurgte de om jeg havde min telefon tændt i lange perioder af gangen?

Ja var mit svar..

Der derefter fortalte de at der nogengange sker det at telefonen "falder i søvn" på netværket,
når den har været tændt i lang tid.

Så vil prøve at slukke og tænde den engang i døgnet, og se om det hjælper....

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 06-01-07 13:57

er du sikker på den ikke er på lydløs
eller gået tør for strøm
min tlf er altid tændt og har aldrig "faldet i søvn"(KUN MIG)
det var en noget tynd forklaring fra telmore
men der kan stadig gå lang tid inden sms kommer
frem dog sjældent

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-01-07 13:58

Nej hvor forfærdelig at stå op kl. 11.00 og der ingen beskeder er på telefonen.
kan du overleve sådan noget?
En telefon er til at snakke i og ike til en skid andet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 06-01-07 17:03

luk da arret hawaii7!!!

Hvis du læste ordentlig efter så du også at der var en der havde prøve at ringe til mig, men som ikke komme igennem..

Det var dog ikke noget specilet vigtigt, men det kunne det jo ligeså godt have været..

Så prøv og svar på noget du har forstand på hvis det findes, istedet for at komme med sådanne nogle dumsmarte bemærkning..

Gid din røv må klø og dine arne er for korte....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-01-07 17:29

Jeg har i dag modtaget en sms der var afstendt i uge 42.... Det kalder jeg sgu forsinkelse

Vaxen - off topic