/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Vorter på hænderne.?
Fra : Claus999
Vist : 13205 gange
100 point
Dato : 06-01-07 11:19

Hjælp!!

Jeg var ved lægen for at få tjekket noget hud omkring neglen som så mystisk ud.
Det viste sig at være vorter!!
Lægen fortalte mig at en frysning af vorterne på dette sted ville være meget smertefuldt, hvorved han rådede mig til at behandle vorterne med noget vortemiddel.

Jeg har den seneste stykke tid behandlet med produktet Vortex, som er en form for væske der smøres på stederne. Når jeg en 4-5 dage i træk har brugt dette produkt, kan jeg ligesom tit pille det øverste hårde hud af, hvor jeg kan se at noget af vorten også sidder i.
Problemet er så blot at det aldrig vil gå helt væk, selvom jeg nu har prøvet med dette produkt i en stykke tid.

Nogen der har nogen gode behandlingsformer til dette problem, da jeg virkelig ikke gider rende rundt med dette stads mere.?
Alle forslag er velkomne så længe de virker.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 06-01-07 11:31

Jamen jeg har da den perfekte løsning til dit problem.

Mine drenge har haft mange vorter, og hvad vi ikke har brugt at salver/isninger mm, lige indtil
vi ved et tilfælde fik en ny hudlæge, som sagde at vi simpelthen bare skulle bruge klorin.

Vorter er et virus, hvilket klorin kan kurerer.

Vi havde et lille bærer fra en fotofilmsdims hvor vi kom klorinen i (hvis du ikke vil have den stærke udgave, kan du fortynde klorinen med vand) så duppede vi så ofte som muligt med en vatpind. Det kan godt tage et par uger, når det er på hænderne, som man jo vasker hele tiden, men sørg for at duppe lige så snart du har vasket hænderne, og mindst tre gange om dagen.

Da jeg var ung, gav jeg en fingervorte, neglelak for ligesom at kvæle den, det tog meget lang tid, men der forsvandt den også, om det var lakken eller et tilfælde ved jeg ikke

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 06-01-07 11:42

Dette jeg nu vil fortælle dig lyder som det rene hokus pokus.
Men det er den skinbarlige sandhed.
Ved Gudenåens udspring, står der et skilt hvorpå der er skrevet et vers, man skal
læse højt, samtidig med at man står ude i åen og vasker de angrebne steder.

DET VIRKER!

Vi prøvede det på vor søn, og senere på mig selv, det var i 1985 og der
har ikke været noget siden.

HUSK du må ikke tage vandet med dig!

Men kan da godt drikke et par mundfulde, mens du nu er der.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-01-07 12:38

Vortex, er rigtig effektivt.

Smør det på og skær af vorten dagen efter, dette gøres i et par uger så er vorten helt væk.

Gider du ikke det, må du jo til lægen og få dem frosset, ja det gør lidt ondt, men man dør altså ikke af det.
Men med frysning skal man som regel gøre det flere gange.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-01-07 14:57

Jeg havde en veninde, hvis datter havde mange vorter på hænder og fingre. Det var hun ked af, da hun skulle konfirmeres - og fik dem healet væk...!

Det gjorde overhovedet ikke ondt (!), prisen var beskeden for den ene behandling, det tog. Jeg spurgte til resultat efter et par uger, og der var de væk - men det havde pigen ikke lagt mærke til, så den præcise tid kender jeg ikke.

Har fundet hjemmesiden på healeren fra dengang, men ved ikke, om jeg må "offentliggøre" den her...?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 06-01-07 16:47

Vorter er en virus der forsvinder helt af sig selv, men det kan tage op til et år. Men på apoteket kan man købe en såkaldt "heksestift" man gnider på vorten og KUN på den, den blever brun og forsvinder . Om det er iseddike, som også skulle virke eller ??

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-01-07 16:56

Har selv modtaget et link til en behandler, så jeg vover pelsen og linker...

Min venindes datters behandler finder du på www.dinheks.dk. Der finder du under "Intet er gratis" (hvad dog ikke gælder for en e-mail...!) også kontaktoplysninger.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-01-07 17:17

Et stykke gaffatape!
(Ikke en joke)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-01-07 17:20

Vorter smitter nemt, de er især lette at få i svømmehaller og lignende steder. De går over af sig selv, men tager sin tid.

Kommentar
Fra : Claus999

Dato : 06-01-07 17:29

Tak for tipsene!!

Kigger dem lige igennem igen og finder ud af hvilke jeg vil bruge.

Det med at de forsvinder af sig selv lyder fint nok, men nu har jeg haft vorterne på hænderne i ca. 1,5 år, så disse forsvinder ikke lige sådan.

Godkendelse af svar
Fra : Claus999

Dato : 07-01-07 22:09

Tak for svaret Nordsted1 og jer andre.

Jeg prøver med klorinen og ser om det hjælper.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-01-07 22:23

Selv tak. Jeg glemte at skrive, at når vorten bliver "tør" skal du skrabe det tørre/døde af, men fortsætte med klorinen... det hjælper

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 22-02-07 10:10

hej claus999

jeg har selv haft det problem med vorter på fingerne, også helt nede ved neglene. nu skal du høre hvordan jeg fik mine væk uden at grine, hver morgen når jeg vågnede spyttede jeg på vorten inden jeg børstede tænder eller noget andet, for i dit spyt om morgen er der en masse syre, det hjælper med at fjerne den, mine var væk efter 3 måneder og der er gratis.... det virker tro mig....

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 28-05-08 01:31

Jeg er også ved at forsøge mig med at komme af med mine, som jeg også har haft i 1-2 år. jeg benytter gaffatape-tricket man har hørt så meget om. Har en del vorter på fingrene, og har sat gaffatape over så de ikke kan "ånde".. Og lade det sidde i 2-3 dage..
Når man tager det af skulle de så bare gerne se fugtige ud/våde ud. Men derefter skulle de inden for kort tid bare forsvinde helt af sig selv. Det lyder som et mirakel, men det er en amerikansk undersøgelse, der viser dette, og det har også været med i illustreret videnskab, så mener selv det er et forsøg værd. Hvis du evt. ikke kan få tapen til at blive siddende på, hvis eksempelvis du sveder på hænderne, så skal du lime (!) det fast, ellers må du bide i det sure æble og tage nyt på hver gang det andet falder af. Håber det virker, for jeg er ved at blive træt af at behandle mine, de er så stride. Held og lykke!

Kommentar
Fra : Henning_Helmsby

Dato : 14-05-12 11:23

Jeg vil anbefale Wartner, som jeg har købt online fra England (billigt). Jeg havde 3 vorter på 2 finngre og efter kun 2 behandlinger forsvandt de.