/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Søderholm
Fra : kabbia
Vist : 1847 gange
300 point
Dato : 06-01-07 03:26

Jeg skulle langt ude være i familie med den svenske forfatter Margit Søderholm. Det skulle være en kusine til min oldemor eller noget lignende. Hvis der er nogen der evt forsker i denne slægt? Ville en hilsen her i gennem være ønskelig. Vil gerne vide om det er sandt.

kabbia

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 09:16
Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 06-01-07 11:38

Hej Kabbia

Hvad var din oldemors navn? Hvornår var hun født/død/gift?

Jeg har kendskab til nogle "Söderholmere".

Venlig hilsen

Torben

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 06-01-07 14:19
Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-01-07 17:10

Tjek lige FS. her er forældre til Margit Søderholm derudover er der oplysninger om Søderholm`´forfædre, når du ikke skriver navnet på din oldemor er det ikke let at se / hjælpe om hun/din oldemor er kusine til Margit Søderholm udfra de oplysninger der er på FS:,der som vanlig skal tages med et gran salt
MARGIT CHARLOTTA SODERHOLM Birth: 17 MAR 1905 Stockholm, Stockholm, Sweden
Death: 23 NOV 1986
Parents:
Father: CARL ROBERT SODERHOLM Family
Mother: AURORE HILDEGARD KOCK

Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-01-07 18:51

Stammer du mon fra Stadager ved Maribo?
Måske er faderen Nils her en bror til Carl Robert?? Svend
"
SODERHOLM, Carl Hans Christian   Bir   1862   Denm   Mari   Stadager
Fa:   Nils SODERHOLM
Mo:   Maren Nicoline RASMUSSEN
SODERHOLM, Anna Dorthea Vilhelmine   Bir   1864   Denm   Mari   Stadag
Fa:   Niels SODERHOLM
Mo:   Maren Nicoline RASMUSSEN
SODERHOLM, Peter Alexander   Bir   1865   Denm   Mari   Stadag
Fa:   Nils SODERHOLM
Mo:   Maren Nicoline RASMUSSEN
SODERHOLM, Hanne Marie   Bir   1867   Denm   Mari   Stadag
Fa:   Niels SODERHOLM
Mo:   Maren Nicoline RASMUSSEN
SODERHOLM, Nils Oscar   Bir   1869   Denm   Mari   Stadag
Fa:   Nils SODERHOLM
Mo:   Maren Neldline RASMUSSEN
SODERHOLM, Svend   Bir   1871   Denm   Mari   Stadag
Fa:   Nils SODERHOLM
Mo:   Maren Nicoline RASMUSSEN
"

Kommentar
Fra : kabbia

Dato : 07-01-07 01:42

Ups nu må jeg vist lige se at komme i gang med div. undersøgelser.

Jeg er desværre ikke en gren af de fra Maribo.

Min Oldemor hed Ane og var fra Nordfyn

Min farfar hed Helmer Søderholm Christensen. Farmor Ellen Valborg gift SC

Han var smed i Verninge på Fyn.

Har en kopi af deres vielsesattest et eller andet sted.

Farfar havde flere brødre men kan ikke på stående for huske hvad de hedder.

Der var også noget med en skånsk træskomager men begge mine farforældre er døde så der er ikke meget hjælp at hente den vej. Hvad jeg ved har jeg fra min farmor.

Jeg takker for den respons mit spørgsmål har affødt.

skal lige finde ud af det med pointgivningen, da jeg er ny her.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-01-07 19:06

Jeg søgte lidt i Sverige og fandt en anden Margit Söderholm,
lidt yngre end hende senta fandt: MARGIT CHARLOTTA SODERHOLM Birth: 17 MAR 1905
"
Margit Söderholm 1913-11-12 2004-11-16 2004-12-04
"
fundet her:
http://www.abc.se/~m225/litteratur/doed/svdannons04.html

Hed den kendte forfatter også Charlotta? og er hun født i 1905??
Bare for at være sikker på vi leder efter den rigtige...

Iøvrigt er her et godt link til søgning i Sydsverige:
http://www.ddss.nu/

også med link til steder længere nordpå i Sverige, eksempelvis:
http://hittagraven.stockholm.se/

med mange Söderholm gravsten fra den svenske hovedstad...
hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 08-01-07 10:43

Hej Kabbia

I DDD Indvandredatabase er der kun en svnesk indvandrer med navnet Söderholm:
Signe Maria Söderholm, født 7. apr 1902. Seneste opholdsted er Halmstad. Hun ankom til Danmark den 3. aug 1917 for at tage ophold i Herlev. Kender du hende?

De Söderholm jeg har, stammer fra Bälinge i Södermanland i Sverige. Margit Söderholms familie har jeg tilbage til ca. 1770.

Venlig hilsen
Torben

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-07 10:56

Godt Torben,
du ved jo meget mere end jeg...

Kun et lille spørgsmål: er forfatteren Margit Söderholm født i 1905 eller 1913?
Jeg fandt nemlig hendes navne søster, som du sikket også kender, Svend

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 08-01-07 11:34

Hej Svendgiversen
Forfatteren Margit Söderholms data er:
Født den 17. marts 1905 i Stockholm, Sverige og død 23. november 1986.
Mange hilsener
Torben

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-01-07 14:05

Tak Torben,
så er det den rigtige santa har fundet ovenfor...
Jeg vidste bare ikke hun også hed CHARLOTTA, som mellemnavn, Svend