/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
reparation af bærbar compaq
Fra : minnam
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 06-01-07 01:19

jeg har en ekstra bærbar compaq som har fået et stød og
nu kan jeg ikke starte den op.. den kører men der er
sort skærm.. er der noget jeg selv kan gøre ?? vil nødig betale
for at få den lavet hvilket sikkert er alt for dyrt.

tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 08:51

Det er jo meget svært at sætte diagnose på når man ikke kan se den.

Måske kablet til skærmen er hoppet af eller hvad ved jeg. Du er nok nødt til at finde en der lige kan kigge på den, har du ikke en ven der har lidt begreb om komputere

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-01-07 08:55

kender ikke nogen der har forstand på bærbar..

hvad mener du "kablet til skærmen er hoppet af"
hvor sidder det ?? er der noget jeg selv kan checke
uden at f.... det hele op og hvordan gør jeg .

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 08:58

Du finder et serviceværksted.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 09:06

Det er ikke noget du selv kan tjekke da det er indbygget og hvis du ikke kender nogen er du nok nødt til at finde et serviceværksted som også Teil er inde på.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-01-07 09:13

Det er lidt sent i skriver det.... Jeg står allerede med svensknøgle og limpistol
og bikser med den...

Nej, ok. tænkte bare om der var nogle ting jeg kunne checke inden
jeg får den leverer den til en fagmand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 09:34

Tja hvis du ellers tør at pille kabinettet af og kigge inden for så er det da ok, men pas på for det er ret skrøbeligt når det bliver skildt ad. Se efter løse forbindelser fra skærmen, den er plugget ned på bundkortet med 2 kabler et til billede og et til power.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-01-07 11:23

Svensknøgle - er du gal.
Det kræver et helt sæt topnøgler.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 11:40

Den lille kontakt ved hængslet "hænger" vel ikke i "nede" tilstand.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-01-07 11:58

jeg kan forstå at det hele "hænger sammen" i en bærbar.
og derfor uklogt at gøre noget selv.. vil evt prøve at åbne
den forsigtigt og se om der skulle være noget mystisk, da compaq ikke er ny
og særlig fiks mere.. tror ikke jeg får noget særlig for den
og vil heller ikke ofre det store, men kunne godt bruge den
selv som ekstra.

e.c : Hvad mener du med hængsel der hængeri nede tilstand ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 12:35

Det er vel afbryderkomtakten der sidder i hængslet til skærmen. Den kontakt kan selv konfigureres til hvad der skal ske når man lukker skærmen ned. Så hvis den hænger og der er valgt SLUK så er den jo go nok.

Godt spottet e.c

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 06-01-07 12:38

ok. vil prøve at checke..