/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Efter 10. klasse?
Fra : Luisss
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 05-01-07 14:11

Hej

Jeg er en pige på 16 år (bliver 17 til august), som går i 10 klasse nu. Jeg har tænkt meget over, hvad jeg vil næste år. Men det eneste, som rigtigt tiltaler mig, er at tage til udlandet og forsætte min uddannelse, gerne i England.

1. Er der nogen muligheder for det som 16-årig og er der noget, jeg skal være opmærksom på?

2. Hvor finder jeg information og hvordan gør jeg?

3. Er der andet, jeg bør vide?

Tak!

(:

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-07 14:45

Prøv om du ikke kan bruge denne side, http://www.ug.dk/Internationalt.aspx?menu_id=UVM-2208867

Du kan også få hjælp af din studievejleder på din skole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 05-01-07 14:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-01-07 14:46

Ude til højre i linket, er der en søge funktion, hvor du kan læse mere om de forskellige uddannelser

Kommentar
Fra : Luisss

Dato : 05-01-07 14:47

Nordsted1 - problemet er, at min skolevejleder er ret sløv og hun har "bestemt" sig for, at jeg skal på HHX næste år. Og hun ved ikke ret meget :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 14:48
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 05-01-07 15:11

Det kommer jo lidt an på hvad du vil "studere". Jeg ved der er mange gode muligheder, en pige jeg kender ville noget med heste og blev gratis optaget på British Racing School, først et ni ugers grundkursus og så garanti for job bagefter. Mon ikke andre praktiske fag har lignende muligheder. Prøv de allerede foreslåede. Held og lykke !

Kommentar
Fra : Luisss

Dato : 05-01-07 15:15

Er der nogen, der tilfældigvis ved, om det er for sent nu??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 15:39

Hvad er for sent.....

Dit første skridt er under alle omstændigheder dine forældre

Kommentar
Fra : Luisss

Dato : 05-01-07 15:41

Jamen mine forældre er med på det

Men jeg mener, om det er for sent at søge ind på en skole derovre og om jeg godt kan nå det til næste skoleår?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:04

Kig nu ORDENTLIGT på de link du har fået - der står det hele.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 16:05

Men - JA

Du er nok liiiige sent nok ude......

Godkendelse af svar
Fra : Luisss

Dato : 05-01-07 16:16

Tak for svaret refi.