/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Svensk net-apotek?
Fra : Sønder
Vist : 9252 gange
100 point
Dato : 04-01-07 11:46

Flere har fortalt at den bedste myggebalsam er Djungelolja, som kun fås i Sverige. Kender nogen et svensk net-apotek el. lign., hvor jeg kunne købe dette produkt uden at rejse helt derover ?
mvh.
Sønder
PS. apropos myggebalsam: hvordan balsamérer man egentlig en myg ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 11:56

det har været solgt her men er blevet forbudt - det sælges i flere butikker i sverige så hvis du ikke har for langt til en tur hinsidan er det blot at finde det i butikker der ligner matas osv - supermarkeder har det også.

online kan du købe det her http://www.willyssportfiske.se/Product/Product.aspx?id=110178

mega godt produkt uanset hvad der så end siges - jeg er allergisk overfor myggestik og har haft stor fornøjelse af det - myggene flygter simpelthen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 11:57

et balsameret myg må være sådan et der af og til findes i snapsen om sommeren --- sikke et spørgsmål lige at komme på da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 12:09

http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=15&article=2350

autan og mygga kan stadig fås i dk - min erfaring er at de er knap så gode - uanset hvad der skrives

ved du forresten at bladene fra hyldebærtræet har en meget kraftig virkning der kan holde myg væk ??? (kloge mennesker havde altid hyld i haven - godt insektmiddel og herlig saft og suppe på een gang 9

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-07 12:18

hej miritdk ,
linket var godt nok og den kostede kun 49,- MEN de skulle have 180,- i fragt, så den blev lige stejl nok...
ellers tak for det

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-07 12:21

Ja, jeg havde hørt det med hyld, men de er ikke til at få fat i lige nu, hvor jeg skal bruge dem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-01-07 12:22

Hvis du først har lugtet til jungleolie, vil du også være ligeglad om du kan få det her i DK.....for det lugter så ækelt, at det ikke kun er myg der nægter at være i dit selskab

Forestil dig en klistret sort substans, der bare flasken åbnes, kan lugtes flere meter væk...en underlig ram blanding af tjære, olie, og et eller andet ubestemmeligt noget...BVADR

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 12:25

sønder så skal du søge på grossisten

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 12:29

autan har den samme virkning og kan fåes i dk - grossisten er bayer A/S - nørgaardsvej 32 - 2800 lyngby - det produkt har jeg brugt sidste år (faktisk indtil fornylig - for myggene har vist heller ikke fundet ud af at det er vinter)

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-07 12:44

Jo tak, miritdk, men som du selv starter med at sige er autan vist knapt så effektiv og jeg skal her i Januar til den dominikanske rep. nær haiti, hvor der er reel fare for malaria, så jeg vil gerne være bedst muligt beskyttet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 12:48

der bruger de endnu DEET (dietyltoluamid) og det må kunne købes på stedet gør dig selv en tjeneste og læs lidt om det - det er og bliver skadeligt over længere brug.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-07 12:50

fik lige det her link fra en meget rejsende ven

http://www.travelerssupply.com/cat_detail.epl?product_id=2

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-07 12:57

Sønder tror du ikke du kan købe noget mere effektivt der hvor du skal hen ?
Det vil jeg tro - prøv at spørg på rejsebureauet - de må have været ude for spørgsmålet før.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-07 13:00
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-07 13:07

til miritdk: ser rigtig godt ud og til en rimelig pris, MEN IGEN: fragt : kr.475,- ØV

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 13:13

øhh du skal jo ikke bruge der før du kommer derned - og der kan du vel få det - endda billigere ????? har du mulighed for at undersøge det - måske via rejseselskab eller lign ????

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 04-01-07 13:15

Tak for svaret miritdk. også til bentjuul.
Jeg tror jeg følger rådet med at vente med at købe det til jeg er der..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 13:15

hvis det endelig er så er det produktet DEET ((dietyltoluamid) du skal søge efter - om det så er det ene mærke eller det andet er hip som hap

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 13:18

Jurisdiction: The Dominican Republic
Address: Consulado General de Dinamarca
Torre Panamericana, 10th. Floor
Ave. Abraham Lincoln 504
Santo Domingo, Apartado 1221
Telephone: (+1) (809) 5495100
Telefax: (+1) (809) 5623383, 5677992
E-mail: jrannik@navierasbr.com
Website: -
Office Hours: 09.00-17.00

kunne være de kunne hjælpe dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 13:19

god fornøjelse og rejse - du skal IKKE undgå at slå et myg ihjem for min skyld - jeg er en ond een

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-07 13:20

Læs lige denne side Sønder om forebyggelse af Malaria http://www.rejsedoktor.dk/diseases/1.html

//bentjuul