/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Studenterbevis
Fra : superwatt
Vist : 1512 gange
200 point
Dato : 04-01-07 07:49

Hej allesammen

Jeg har et spørgsmål angånednde studentereksamensbevis.
Hvordan kan jeg bruge dette bevis i udlandet?

Hvis jeg fx vil studere videre i england, hvordan kan jeg så få det oversat, altså mit bevis, til det engelske system som er baseret på U.C.A.S systemet?
Er der muligvis en webside til dette?

Med Venlig Hilsen
Superwatt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-01-07 08:25

Før i tiden skulle det omkring en translatør for at blive oversat

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 04-01-07 08:49

Jf. Københavns Universitet http://www.samf.ku.dk/stud/udland/bilag.htm
Citat
Studentereksamensbevis på engelsk kan rekvireres på dit gymnasium. Dette kan tage lidt tid.

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 10-02-07 16:40

Jeg mener også den bedste løsning er at henvende dig til dit gymnasie og få dem til at lave en engelsk version til dig. -Husk at den skal indeholde en forklaring på den danske karakterskala.

Vær desuden obs på at der nogle steder i udlandet kræves bevis på sproglig kunnen, f.eks en TOEFL test.