/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Scanne i A4
Fra : Brassovitski
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 03-01-07 23:44

Hej
Hvordan scanner man en A4 side, så den også er A4 når den udskrives direkte, uden først at være loadet ind i et andet program og tilpasset?
Jeg scanner med en HP 5510 All-in one Officejet, og bruger det software/driver der fulgte med.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 03-01-07 23:53

Nu kender jeg ikke HP 5510, men på de fleste multimaskiner findes en Copy-knap.
Jeg vil tro, at den laver en fornuftig kopi af dit A4-ark.
Men om den kan skrive helt ud til kanten, det er måske problemet.

Mange printere kan ikke skrive til kant - desværre.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-01-07 23:58

I min epson scanndriver kan jeg sætte flueben i moget der hedder Borderles og jeg kan sætte margin/margener top/sider til 0/nul og ful page,det er de tre mulighedder jeg har i min scanndriver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-01-07 00:02

og jeg kan sætte den til fullpage på selve scanner/printer displayet.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 04-01-07 00:02

Jeg har en alm. hp der stiller størrelsen i opsætningen til original size. Den har også en copy funktion den scanner også a4 direkte uden at skulle ind og vende

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-01-07 00:07

Hvis man kigger i vejledningen til HP 5510
se: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/bpu72472.pdf på side 94 af 132,
tyder det på at printeren har følgende margener ved A4
øverst 1,8 mm
bund 11,7 mm
venstre og højre 3,2 mm

så det må være problemet.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-07 03:11

Det aller nemmeste er faktisk at kopiere, du behøver ikke engang at tænde computeren, jeg har ikke din model HP all in one, men en billigere model, jeg kan vælge mellem farve eller sort/hvid kopiering og mellem 1 eller 2 stjerner kvalitet, er det en kopi af en kvittering eller andet tekst, bruger jeg 1 stjerne og 2 stjerner hvis jeg kopierer et billede og jeg kan ikke se forskel på kopi og original, du ønsker en A4 side skal blive ved at være en A4 side = en kopi

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-01-07 04:49

Jeg forstår ikke spørgsmålet.
Hvorfor scanne et A4 og derefter lave et print!
Tag dog et kopi af siden.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-01-07 07:05

hawaii7 :
Jeg er overbevist om at spørgeren mener når den er scannet, så skal den kunne skrives ud i samme format som den blev scannet ind.

Brassovitski:
Hvis du vil skrive den ud efter den er scannet, skal du være opmærksom på hvilken opløsning den bliver scannet i. Hvis du scanner det A-4 i 300 dpi og efterfølgende sender den vedhæftet i en email, ja så vil modtageren ikke få den printet ud som A-4 men meget større, da det normale format/opløsning på nettet er 72 dpi...derfor denne forskel i formattet!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-01-07 08:21

Halløjsa
Tak for svarene indtil videre.
"pallenoc", du har fat i det helt rigtige. Det er lige det du beskriver der er problemet. Det handler om en blanket som udfyldes manuelt, denne skal så scannes og sendes som vedhæftet fil. Problemet er så lige præcis, at når den så udskrives hos modtageren, er den ikke i A4. Jeg fortstår så ikke lige at opløsningen skulle ændre sig når den sendes som vedhæftet fil, det tror jeg faktisk ikke er korrekt. Når jeg sender et billede (et scannet dokument er vel et billede), i opløsning f.eks. 1200x800, er det stadig i denne opløsning når det modtages og gemmes. Jeg har fået den tanke at hvis man scanner og gemmer direkte som PDF-fil, så må man i konverteringen kunne opsætte at det skal fylde en A4. Et PDF-dokument vil jeg gå ud fra ikke ændrer størrelse under vejs. Det vil jeg lige afprøve, når jeg har lidt tid. Jeg skal arbejde hele weekenden PYH!

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 04-01-07 08:54

Prøv når du scanner en A4 side at, indstille opløsningen til 72 dpi og så sende den med email...så burde den ikke være større eller mindre end som A4 hos modtageren når denne printer den ud

Du vil ganske rigtig "undgå" dette "format-forvirring" hvis du sender den som PDF...og den fylder oven i købet heller ikke ret meget....og LANGT de fleste brugere har en ACROBAT READER installeret på sin PC

/Palle