/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Akupunktur med laser
Fra : Ysseven
Vist : 2119 gange
100 point
Dato : 02-01-07 21:02

Hejsa!

For små 20 år tilbage fik jeg hjælp til at holde op med at ryge med akupunktur med laser. Det virkede helt fantastisk godt - og var genialt, da jeg bestemt ikke er god til nåle!

Men, ak. Jeg faldt i nogle år senere og begyndte igen...

Jeg har siden hen kontaktet den læge i Valby, som jeg dengang fik behandlingen hos, men han er gået over til nåle. Jeg lod mig overtale til at prøve - men dét var ingen succes.

Nu ville jeg gerne prøve igen, men kan åbenbart ikke finde nogen, der giver akupunktur med laser til rygestop-hjælp.

Er der nogen af Jer, der kender nogen? Og måske endda med egne erfaringer?

Plaster, tyggegumme, hypnose m.v. ER prøvet, men jeg ryger min daglige pakke (og lidt til) lige fint af dén grund.

Håber, at der er et godt forslag derude, for jeg er træt af mit afhængighedsforhold.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 21:08

Citat
akupunktur med laser

Du må da ligne en stik/laser-narkoman.
Tvivler på de går NED i dybden, da det ellers kunne bruges som
anden smertebehandling, men har DESVÆRRE ikke hørt om det,
som du nævner - at det er brugt til.

Men der er sikkert fremtid I DET.

Tror du ikke det er noget med lydbølger......??

Kommentar
Fra : pfan

Dato : 02-01-07 21:13

on det er en TAO-pen du hentyder til? Den bruger lys i stedet for nåle.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-01-07 21:17

Hvordan kan den trænge ned tiL en NERVE, der skal bedøves/ behandles
Mig bekendt, er der kun radio bølger - der trænger SÅ langt ind = IKKE ET LYS

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 21:30

Kender desværre ikke en TAO-pen, men laser bruges faktisk til mangt og meget - og dengang også til akupunktur...

Og det virkede endda, og helt uden smerter!!!

Disken: "...da det ellers kunne bruges som anden smertebehandling..." - har du virkelig aldrig hørt om laserbehandling mod smerter???? Det er da ellers noget så genialt og (også her!) ganske effektivt, fordi det giver kroppen hjælp til selvhjælp, om jeg så må sige.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 21:31

Glemte vist at skrive, at det gerne må være i Storkøbenhavn /på Sjælland...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 02-01-07 22:16

Jeg er akupunktur og også auriculoterapeut - her behandler man med nåle i ørene og desuden også laser og infrarødt lys.

Jeg vil anbefale dig at gå ind på www.aku-net.dk og søge efter en behandler, der også laver auriculoterapi/auriculomedicin.

Personligt ville jeg også vælge at bruge nåle, men det kan da være, du kan overtale en behandler til at nøjes med at give dig behandling med lys. Det er også virksomt, men behandlingen holder ikke altid så længe som med nåle....

Du må skrive, hvis du har brug for mere info.

Vaxen

Kommentar
Fra : pfan

Dato : 02-01-07 23:07
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-01-07 00:00

Prøv dog den eneste metode der rent faktisk virker

www.easyway.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-01-07 10:32

Angående Tao - det er IKKE det samme som at blive behandlet med lys i øret - desuden tror jeg det er svært at lave selvbehandling i øret - der er mange punkter, de er bittesmå og ligger ultrapræcist. Det er nærmest umuligt at gøre foran spejlet. (Jeg taler af erfaring, da jeg jo mange gange har forsøgt mig med selvbehandling - og jeg har den fordel at kende punkterne og ørets anatomi)
Desuden skal man under alle omstændigheder til en behandler for at få vist de rette punkter - og så begynder det ikke at kunne svare sig, da rygestopbehandling kun medfører et eller to besøg hos behandleren. (Tao-pennen er halvdyr).

Angående nåle, som helt klart er at foretrække i denne forbindelse, så bruges mm-store permanentnåle, der bliver siddende i øret, til de selv falder ud. De er så små, at man knapt kan se dem. De bliver "skudt" ind i øret af en lille plastic-dims og det giver et lille smæld i det, den kommer ind. Herefter kan øret godt blive lidt varmt og tiltider er man øm omkring nålen. Det er ikke så ubehageligt som at blive stukket i øret med en almindelig akupunkturnål.

Kortoververdenen: Jeg kan ikke se, at det ene skulle udelukke det andet. Når man får øreakupunktur for rygestop, så behandler man ikke psyken som sådan, men man kan lindre en smule af de afgiftningssymptomer, som nogen får.
Vi ved, at nikotin virker som et antidepressivt middel for rygeren, og en nål på det rette punkt vil stabilisere rygerens lystcenter, så der fremkommer en jævn "humørkurve" i stedet for en svingende som er det gængse for en nikotinafhængig.
Desuden sætter man en nål for at lindre eventuelle influenza-symptomer og gener i hals og lunger. Jeg er klar over, at man hos Easyway ikke mener, at disse symptomer opstår når man bruger denne metode - det er rigtigt for nogen, ikke andre.
Der sættes som regel 5 nåle - måske lidt mere, hvis behandleren finder punkter, der er relevante.

Alle de punkter, der brugers kan stimuleres med enten laser eller infrarødt lys. Det er en behandling, der efterhånden er temmelig udbredt blandt akupunktører, så det skulle bestemt være muligt, at finde en i området - hvis ikke, kan jeg anbefale en kvinde, der bor i køge-området, der er meget dygtigt på dette felt.

I øvrigt - for at behandlingen skal virker optimalt, må man ikke have indtaget nogen former for stimulanser i otte timer før behandlingen. Med stimulanser menes cigaretter, alkohol, koffeinholdige drikke og store sukkermængder.

Vaxen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 03-01-07 11:26

Tak for uddybningen, Vaxen!

Prøvede for de mange år tilbage også den med den permanente dims med "modhage" - sammen med laseren. Dengang blev jeg "strålet" på spøjse steder, såsom knæ, hånd m.v. i kombination med dimsen i øret.

Og til kritikerne: Det virkede altså helt forrygende på mit system!

Har i mellemtiden fundet nogle af numrene via dit link, vaxen. Ringer snart. Men hvem kan du anbefale i Køge? Eller er det fy-fy, at skrive det her?

Og jeg ER altså bange for nåle...

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-07 11:39

Det er dejligt, du har den gode erfaring!!

Jeg kan dog høre, at der er sket en del siden, så du vil nok opleve behandlingen en del anderledes.

Et link til nok den bedste behandler (auriculomediciner) på Sjælland: http://www.aku-net.dk/default.asp?module=behandler&bid=51&siteID=1

Vaxen

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-01-07 15:36

Tak vaxen for dine gode indlæg.

Om det bliver den ene eller den anden kan jeg først finde ud af i løbet af næste (p.g.a. telefontiderne!), men prøves, det skal det.

Så jeg skyder nogle point afsted...

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 06-01-07 15:37

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-01-07 16:38

Det var så lidt!

Held og lykke med dit rygestop, som jo er 90 % dit arbejde og din motivation

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-01-07 16:41

Hører i øvrigt gerne om dine erfaringer denne gang

Vaxen