/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Fildubletter
Fra : lektortl
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 29-12-06 16:52

Findes der et program, som kan gennemsøge computeren for fildubletter (ikke bare ens navne), og som er gratis?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 17:38

Har ikke afprøvet programmet, men det skulle opfylde dine krav.
http://www.steenmartinsen.dk/dex/programmer/Look disk setup.rar

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 17:39

Sorry linket virker ikke - 2 sekunder

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 17:40
Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 17:44

Tvivler på det er det du mener, da du selv skal indtaste fil navne.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-06 18:03

pas lidt på med at fjerne for meget for mange af de dobbelte filer er faktisk backup filer

men

hvis du har xp skiven så sæt den i og søg efter dupfinder.exe der netop er xp´s bud på at fjerne overflødige dubletter

eller finde den her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=49AE8576-9BB9-4126-9761-BA8011FABF38&displaylang=en

vis dog forsigtighed ved brugen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-12-06 18:16

Eller bare brug SØG_______

Har lige prøvet programmet, og det kan ALTSÅ godt se forskel på
filer af samme navn, men som skrevet, PAS på med hvad du sletter.

Og bortset fra det, tror jeg en diskoprydning, og en defragmentation kan hjælpe mere.
Men er det store filer, kan de JO hurtig komme til at fylde en hel del.
Men aldrig mere, du kan overkomme, med en simpel søgning_ med SØG.

Har aldrig brugt et program som dette, da det ikke plejer at være nødvendigt.

Ellers prøv en en god DISKCLEANER, den rydder også godt op på
din disk.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-12-06 20:06

Noclone er et lille effektivt program der er virkelig god til at finde cloner af film, musik og billeder.
Endvidere viser den dato størrelse mm, og kan åbne filerne for at vise forskellen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 02-01-07 12:10

Tak for svaret miritdk.
dupfinder.exe er et udmærket program, jeg kendte det ikke.
vh lektortl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 12:16

velbekomme - og tjah det er ikke alt der bliver installeret af sig selv - af og til er det en fordel at gå på opdagelse ved at indsætte cd´en fra xp og se hvad der ligger og gemmer sig