/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering EFTER win xP
Fra : BarsKill
Vist : 804 gange
500 point
Dato : 25-12-06 23:49

Jeg har haft en trojansk hest inde og smadre min regigistreing - og nu kan jeg ikke komme til at formatere hele harddisken. Hvordan formatere HELE disken, så ALT er væk? Jeg har forsøgt med Nortons Partition magic - men der ligger en lille rest data som korrumperer ethvert forsøg på at installere xP ( eller Me ) begge på originale cd-rom'er???

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-12-06 00:15

prøv med programmet KillDisk

http://www.killdisk.com/

Det plejer at kunne ordne alle diske.

Surt med alle de satans virus og trojaner

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-12-06 00:17
Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 26-12-06 00:33

hej barskill har du prøvet med et gendannelsespunkt inden det gik galt ellers plejer det at kunne afhjælpe fejlen hilsen morfar

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-12-06 00:55

morfar35 >> hjælper absolut IKKE, hvor der har været en virus impliceret.
hvis man har fået virus ind, sørger man ALTID for at slette ALLE gamle gendannelspunkter, og så først oprette et nyt når virus er fjernet, da man ellers meget hurtigt får samme virus ind igen.

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 26-12-06 09:18

Hirens Boot cd er din løsning.

http://homepage.ntlworld.com/hiren.thanki/bootcd.html

Den downloader du og brænder den til en cd, derefter starter du op med cd'en, og vælger active kill disk.
Så garanterer jeg dig for at din HD er dræbt...
Eller ok Det indhold der var...

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 26-12-06 09:45

I det tilfælde skal du slette din C: og genoprette den igen - formattere.
Det kan sagtens lade sig gøre i partition magic hvis du kører den i dosmode fra bootdisketter.
Nu kan du installere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-12-06 11:13

Start din comp med denne diskette:

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Ved A:\>lowlevel
tryk enter
..........................Den sletter harddisken fuldstændig og kan tage et par timer..................

Der efter kan du lægge din XP CD i og indstallere.

Hvis du bare vil slette Master Boot Record

Så ved A:\>fdisk /mbr
tryk enter
og den arbejder et øjeblik

Når der vises A:\> kan disketten tages ud og der slukkes eller gestartes

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 26-12-06 11:30

Hej Barskill

Isæt din xp disk start op derfra "cdrom" som om du vil installere når du får at vide du har en windovs og kan se partion, vælg da slet partion, mener det er l "L" og derefter e "E" for at acceptere evt. begge eller hvor mange du har opret på ny partion "c. drev" 20 - 30 GB burde være nok og formater "installere "xp vælg normal ikke hurtig, mener normal udgør "gammel format,u" efter install kan du partionere hardisk i Kontrol panel, Ydelse og vedligeholdelse , Administaration, computer administration, diskhåndtering, op ret der udvidet partion, der efetr logiske drev.

God fornøjelse og bag jul

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 28-12-06 21:09

Tak for flere go´de svar. Jeg skal nok være large med points - men endnu er jeg ikke kommet videre.
Jeg har lowlevel-formatteret harddisken, men ved genstart ved pc'eren alligevel, at jeg bruger nVidia GT 5200. Jeg har en fornemmelse af, at det er hér fejlen ligger - men HVOR gemmer pc'eren denne oplysning? - og hvordan sletter man disse informationer?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 28-12-06 22:18

Det er "bare" en oplysning den får fra bios på skærmkort, ligesom du får oplysning om bios, der er ikke noget andet end fat tabel på din harddisk, efter format eller lowlevel som du nok har gjort med disk fra producent. Instaler bare og få et virus program på inden du går for meget på nettet

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 28-12-06 23:14

Tjae - men problemet er, at den oplysning den får fra skærmkortet gør, at installationen af xp (og me samt '98 som jeg også har prøvet) giver en "stop-meddelelse": "irql_not_less_or_equal" - og så kommer jeg ikke længere!!!! HJÆÆÆLP!!!!

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 29-12-06 00:08

irql_not_less_or_equal error er ofte en hardwarefejl - f.x. CPU eller ramfejl.

Du kan teste dine ram med memtest www.memtest.com og se - ev.t skulle du også teste harddisken for fejl bare for en sikkerheds skyld. Du kan finde en egnet tester fra producentens hjemmeside.
F.x er det maxtor ->powermax , ellers sig til.

De andre fejl du havde pga virus er ikke aktuelle mere da din disk er formatteret, så det er sandsynligt at du allerede havde en ramfejl inden du blev ramt af virus.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-12-06 00:43

irql_not_less_or_equal er også meget ofte tegn på inkompatibel hardware eller driver.
kommer der ikke også et Stop-nr.? (et meeggeett laaaangtnummer)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-12-06 07:46

Ja prøv lige at demontere al hardwaren og start for en ende af.
Først grafikkort i se om det virker.
Så ram og se om det så virker
Harddisk osv. osv.

På den måde vil du finde frem til hvad for hardware der fejler

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 500 point
Dato : 29-12-06 08:36

Har du sat bios til default settings?før du forsøger at installerer win,vis ikke så gør det.
Eller resete/tilbagesæt bios(nok det bedste)på
bundkortet,flyt jumperen ved siden af batteriet,der skulle stå reset på bundkortet ved jumperen,eller
tag batteriet ud i ca 10 sekunder.
Husk så at gå ind i bios og sætte Cd-Rom til first boot device pluds indstil tid/dato,smid win cd'en i >genstart.
Da du lowlevel formaterede overskrev du så den berømte
ca 8 til 14 MB reserveret plads(vis du ikke kører recovery cd) så slet også den(det kan man gøre med killdisk)
Jeg har oplevet flere gange ved instalationer at gammle hardware info linjer har sat sig i Bios chipset eprom
og jeg kunn kun installere vis jeg resetede bios på
bundkortet,så nye hardware data kunne indlæses.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-06 08:41

jumperen flyttes f.eks. (tre ben)den sidder på to,
flyt den fra ben 3 og 2 til ben 1 og 2 i fem sekunder.
eller omvend alt efter dit bundkort's layout.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-12-06 08:43

slå strømen fra under operationen.

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 18-03-07 00:13

Tak for svaret Manse9933.
Dine råd virkede - men først da jeg fandt ud af, at jeg samtidig havde fået en fejl på CPU'en.....
Microsoft var for øvrigt også "large" og hjalp mig med en ny XP - med SP2 indbygget, så NU kører jeg godt igen