/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Diskution om homoseksuelle
Fra : Gevelia
Vist : 1033 gange
20 point
Dato : 23-12-06 21:42

Hej Kandu.

Jeg har en Nabo, som jeg kommer ved tit og besøger vi er venner.

Men vi har ofte en lang diskution om hvor vit homo, skal have børn osv.

Min Nabo syntes:

Hej jeg er Mikkel hans nabo...

Jeg sysntes ikke homoer/lebber skal ha børn da hetro's skaber nyt liv i verden hver eneste dag hvor bøsser og lebber har valgt det de vil... sys det er forkert at adoptere/sælge børn til folk der ikke selv giver indsats i nyt liv på jorden!!

Jeg er så den nabo som er bøsse, Jeg har det jo så på en helt anden måde.
Da jeg syntes det okay. at have et barn som Bøsse eller Lesbisk. Da der i steder i verdenen er mange forskellige børn med store problemmer med Mad osv. Jeg syntes det er en flot tanke.
Jeg føler ikke at det er et stort problem, da bøsser og lesbiske kan gve meget kærlighed til barnet.

Men så kommer vi så til et lille problem, hvor jeg så selv ikke vil have et barn da i skolerne rundt omkring er mobning osv. at de så konfrontere Barnet med det forældre og hvor ulækkert det måske er. og måske driller så meget at det taber sin værdighed og selvtillid.

Det her er en debat, som vi gerne vil have folk til at svare, så vi måske kunne være mere forstående på den ene oog den anden måde.

Med venlig hilsen

Per - Gevelia

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 20 point
Dato : 23-12-06 22:57

Der skrives bla.:
"sys det er forkert at adoptere/sælge børn til folk der ikke selv giver indsats i nyt liv på jorden!! "

Ok... Sådan havde jeg ikke lige tænkt på det, og det giver et eller andet sted mening, men hvad så med dem der lever i den bibelske forstand mand og kvinde som der ikke kan få børn. De kan ikke give indsats for nyt liv på jorden.(jo det kan de godt, men det giver intet reslutat, ligsom hos de homoseksuelle) Skal de(M/K)så heller ikke have lov til adoptere.???

Kommentar
Fra : Gevelia

Dato : 23-12-06 23:15

Det er der er Diskuetion om.

Er at min Nabo ikke syntes det er aceptabelt og at homoseksuelle må få børn da de ikke er i stand til at give rent sexliv en gravid mave. også lebiske.

Og der syntes jeg jo så det er noget ælv. og jeg kan ikke forstå problemmet i at homoseksuelle ikke skulle få lov til at adoptere.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-12-06 00:56

Det er muligt min indstilling er gammeldags og konservativ, men homoseksuelle af både det ene og andet køn, vælger selv den livsstil og hvad det medfører......og hertil hører jo som bekendt, at to af samme køn ikke er i stand til at fabrikere børn............og at det derfor ikke er meningen de skal ha' nogen..........hverken på den ene eller den anden måde

mvh dova

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 24-12-06 02:32

Homoseksuelle vælger ikke selv at være homoseksuelle, det er noget de er.
Hheteroseksuele vælger heller ikke at være heteroseksuel.

Jeg kan ikke se noget problem i at man lader homosekuelle adoptere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 10:13

Selvfølgelig skal homoseksuelle have lov at adoptere/inseminere sig til et barn

Det vigtigste er at barnet vokser op i trykke kår med kærlighed fra sine forældre. Forældrenes seksuelle observans er i den henseende fuldkommen ligegyldig.

Jeg er sikker på, at når et homoseksuelt par ønsker at opfostre et barn er det en velovervejet beslutning i modsætning til de mange 'hovsa' børn, som er undfanget i en brandert. Det virker på mig langt mere bekymrende, som jeg ofte har oplevet, at en noget 'umoden' kvinde beslutter:
Citat
Jeg vil ha' et barn ...og jeg er ligeglad med hvem faderen er/bli'r; bare jeg får lov at føle mig som kvinde og mor.

Jeg kender børn af homoseksuelle som er glade og lykkelige med deres familie, medens jeg kender endnu flere børn med 'week-end' forældre, som er ulykkelige over deres situation og over at far og mor ikke bor sammen ...eller at de slet ikke kender deres far/mor.

Jeg har hørt argumentet om at ungerne så bli'r drillet med deres 'ophav' i børnehave/skole. Pjat. Det har jeg aldrig oplevet på de skoler jeg har arbejdet. Derimod kender jeg de enlige/skilsmisse børn, som er meget kede af at de ikke har begge forældre hjemme til hverdag, til fødselsdage, til jul og i ferierne.

Skulle det være forbudt homoseksuelle sammen at opfostre et barn, så burde det også være forbudt for ugifte at få børn.

*IMHO* </HETERO>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-06 11:56

Et forældrepar i feks. misbrugmiljøet kan sætte børn i verden uden nogen dikkedare, og det barns opværkst er minimeret for al succes. Jeg ser det på mit job hverdag.
Tænker om det ikke er bedre tjent med at vokse op hos homoseksuelle forældre, hvor der er orden i livet??? Hvad siger du dova til det??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-12-06 13:38

Citat
Et forældrepar i feks. misbrugmiljøet kan sætte børn i verden uden nogen dikkedare, og det barns opværkst er minimeret for al succes

Ja, sådan er det ofte, men desværre åbner vores samfund/lovgivning ikke mulighed for at sætte begrænsning/restriktioner på hvem der har lov at formere sig uhæmmet.
Det eneste mulige tiltag er så tvangsfjerning ........når skaden er sket....og det er så op til vores offentlige system, evt. plejefamilier eller adoptivforældre at forsøge på at redde de børn.......og ofte for sent.

Men jeg synes så ikke rigtigt, at man kan bruge det som argument overfor spørgsmålet hvor vidt homoseksuelle skal have lov til at adoptere.
Men det er jo en diskussion som det ikke er let at nå til enighed i, da vi har forskellige meninger og synspunkter, og lige så forskellige argumenter hvorfor man er for eller imod.

mvh dova

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-06 13:57

Næh, men det virker bare mærkeligt på mig at "utilrettede" kan yngle stort set uden begrænsning, men mennesker der oftes har styr på livet og har truffet en seksuelretning som "afviger" for normalen ikke kan adoptere. Og det hele bunder et eller andet sted i biblen og tro, og så er der nogle kontorfolk der mener de skal lege gud, når nu de har chanchen. Hvad bilder de sig egentlig ind.?? Det hænger ikke rigtig sammen i min verden. Chanchen for at barnet får en bedre/stabil og mere kærlig opværkst må da være bedre/større hos det lesbiske par frem for det dybt alkoholiseret par.??? Hvad tror du barnet ville vælge hvis det kunne??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-06 14:01

Citat
BertelBrander skrev:
Homoseksuelle vælger ikke selv at være homoseksuelle, det er noget de er.
Hheteroseksuele vælger heller ikke at være heteroseksuel.

Jeg kan ikke se noget problem i at man lader homosekuelle adoptere.

Der er jeg så ikke enig. Jeg er overbevist om at det er et valg. Hvor i skulle det genetiske skulle et homo-gen ligge??? Er de biseksuelle så kun lidt det de er? Nej, det er et valg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 14:53

Jeg er enig med BertelBrander

..og JA taliskoko: Jeg mener/tror også at biseksualitet er 'gen' bestemt ...eller i hvert fald en følelse, som ikke bunder i et fornuftsbetonet valg.

Alkoholisme/narkomani er det så selvvalgt? JA, det mener jeg til gengæld det er, selvom man kan være mere eller mindre disponibel for denne adfærdskarakteristik. Det er dog svært at dømme om, da jeg samtidig mener at menneskets fornemmelse for empati contra egoisme kan tænkes at være 'gen' bestemt. Dybt alkoholiserede eller narkomaniserede mennesker er ofte også STORE egoister, men ikke alle misbrugere er egoister.

Dette om alkoholikere/narkomaner burde have lov at få børn? Hører efter min bedste overbevisning ikke til i en debat om seksualitet.

Derimod mener jeg godt man kan sætte spørgsmålstegn ved om en enlig kvinde skulle have lov at få børn ....da dette ønske udmærket kan bunde i et kønsbestemt hormonalt krav om afkom, et 'biologisk ur' eller en social accept i det omgivende samfund.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-06 14:54

Njah... jeg tror nu ikke, det er noget de vælger selv. Jeg kunne i hvert fald ikke føle mig sexuelt tiltrukket af en anden kvinde. Så jeg har da ikke noget valg... Ærgerligt nok, for jeg synes da, at kvinder er nemmere at forstå...

Men det er da muligt at der er nogen homosexuelle, der egentlig er bi-sexuelle og dermed også har et valg... Hvis en kvinde er bi-sexuel, så kan hun jo nok også finde sig en mand og lave barn med og derefter futte gravid hjem til sin kvindelige kæreste... Og det tror jeg egentlig også, at der er nogen, der gør.
Men hvis man ikke har det valg. Hvis samværet med det andet køn virker lige så komisk og meningsløst for nogen som sexuelt samvær med en kvinde virker på mig, -så er de reelt afskåret fra at få børn, -lige så vel som kvinder og mænd, der er sterile.

I de allerfleste tilfælde er der tale om lesbiske kvinder, der ønsker at have et barn sammen. Og allerhelst vil de føde det selv. Kun hvis det ikke kan lade sig gøre, så ønsker de adoption.
Mænd har jo ikke den samme mulighed for at lave et barn selv, uanset hvor meget hjælp, de får.

Men både bøsser og lesbiske kan komme ud for at de står i en situation hvor de ønsker at adoptere et barn som de kender, -som måske har mistet forældrene eller der kan være andre grunde til bortadoption. Vi kan jo allesammen komme ud for at miste en søster eller bror og derefter ønske at adoptere en forældreløs niece eller nevø. Skulle DET ikke kunne lade sig gøre på grund af sexuelle præferancer? Ville et barn være bedre tjent med at blive bortadopteret til fremmede end til et (homosexuelt) par som de kender?

Selvfølgelig skal man ikke have RET til at adoptere bare fordi man er homosexuel. Hver eneste sag skal vurderes for sig. For homosexuelle kan da også være misbrugere, alkoholikere, voldelige og uegnede som forældre. Og homosexuelle går altså også fra hinanden indimellem... De er såmænd nok ikke så meget værre eller bedre end os andre...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 15:05

Birgitta ->

Citat
Selvfølgelig skal man ikke have RET til at adoptere bare fordi man er homosexuel. Hver eneste sag skal vurderes for sig.

Hvor har du ret

..men man skal så også have 'muligheden', uanset man er:

Enlig
Bofælle
Homo-/trans-/biseksuel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-06 15:11

Godt så... Nu provokerer jeg så lidt:(mere end jeg har gjort tidligere)

Hvis det ikke er et valg, men en måde at være født på, er der jo tale om en defekt. Men så er der jo tale om en sygdom på trods af homoseksualitet er slettet som "Sygdom" i 1981 i det oficielle Danmark. Nogen taler om en gen-defekt. Yes vi er lidt off topic, men sådan drejer debatten en gang imellem her på kandu.

Men lad mig så sige jeg så hellere heteroer adoptere frem for homoseksuelle, lidt efter dova´s ord i dennes første indlæg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 15:26

Det er så DIN mening taliskoko (..og dova?), men denne er i mine øjne rimelig 'fornuftsbetonet' og ikke med 'hjertet'/'følelserne'/'generne'.

Som sagt 'vælger' man ikke sin seksualitet, men sine moralske kodek ud fra 'fornuften'/'normaliteten'. Det etiske spørgsmål om adoption/insimination blandt hetero-/bi-/trans-/homeseksuelle bør tages ud fra børnenes tarv. Ikke ud fra; hvad 'andre' føler er rigtigt eller forkert.

..og så er der ikke tale om 'sygdom', men om afvigelse fra normalen (=de der er flest af). Præcis som der er afvigelser i øjen-/hud-/hårfarve.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 24-12-06 15:46

Citat
Det etiske spørgsmål om adoption/insimination blandt hetero-/bi-/trans-/homeseksuelle bør tages ud fra børnenes tarv. Ikke ud fra; hvad 'andre' føler er rigtigt eller forkert.

Yes, ud fra barnets tarv. Men er det barnets tarv ikke have en far og mor i den bibelske forstand, taget ud fra alt i hverdagen er normalt.??? "Se der kommer Søren, hans far kysser en anden far" Det skal Søren høre på de næste 7-8 år. Måske længere. Er dét fair over for Søren??? Søren har heller ikke valgt selv.!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 16:00

Taliskoko -> Nu er det altså ikke alle som lever efter biblens bogstav (...men mange af de moralske apekter kan jeg billige )

Søren far kysser Sørens fars ven ...har jeg hørt ungerne sige ved afhentning i børnehaveklassen.
Forældrene derimod; sagde som du

Normalitet er selvsagt ikke en diskriminationsfaktor i forhold til menneskerettigheder. I så fald skulle høje, blåøjede, hvide, skandinaver, med formue, ikke have noget at skulle have sagt her i verden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-12-06 16:15

Søren vil sikkert foretrække at have en far, der kysser en far fremfor forældre, der slet ikke kysser... Men selvfølgelig kan børn blive flove over deres forældres sex-liv. Det gælder både hetero- og homo-forældre. Og selvfølgelig kan børn blive drillet hvis deres forældre helt åbentlyst går og snaver på hinanden...

Taliskoko, har du VALGT det, du er? Har du VALGT at være hetero eller homo? Altså du tiltrække sexuelt af begge køn? -For så er du jo egentlig bi-sexuel, -som så mange andre også er.. Og så kan du have ret i, at hvis du gifter dig med én af dit eget køn, så har du selv valgt ikke at få børn..

Det samme er vel egentlig tilfældet, hvis en kvinde gifter sig med en mand, som ved han er steril... Så skulle de heller ikke kunne få hjælp...

--Med hjælp til barnløshed er det et spørgsmål om samfundsøkonomi. Og det er for mig svært at se, hvorfor heterosexuelle skulle have krav på mere hjælp end homosexuelle. De betaler jo skat efter samme regler.

Men med adoption spiller en anden ting ind, nemlig de biologiske forældres meninger. For det kan næppe lade sig gøre at adoptere et barn hvis de biologiske forældre modsætter sig det, -uanset om man er homo eller ej.

Kommentar
Fra : jobestar

Dato : 26-12-06 06:58

hvordan kan i dog på nogen måde stille spørgsmål til om det er i orden at lade homoseksuelle adobtere??

den eneste grund jeg kan se hvorfor denne problemstilling overhovedet kan opstå er jeres frygt for homoseksuelle og det anderledes.

Det handler jo ikke om at børnene bliver mobbet.. det er bare et dårlig "side" argument fra de konservative/religiøse heteroer...

Det kan godt ske at de bliver mobbet, men det er overhovedet ikke der jeres egentlige problem ligger. Jeres problem ligger i at ikke kan acceptere homoseksualitet og dermed alt hvad det bringer med sig.

I burde bruge jeres energi på andre ting end at spænde ben for folk der bare vil dele deres kærlighed..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-12-06 13:07

Hvem taler du til, jobestar????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-12-06 23:20

Birgitta -> Et gæt?
Til taliskoko & dova ...?
..samt en af mine kommentarer omkring børn/forældres udtalelser omkring:
mand & mand +
el. kvinde & kvinde +
KYS </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-12-06 15:13

Jeg bryder mig bare ikke om tiltaleformen "I" her på kandu, uden at man samtidig gør opmærksom på, om man taler til alle eller til en nærmere beskrevet skare...

Generaliseringer har vi jo nok af, --både mht. homosexuelle og i mange andre sammenhæng.

Kommentar
Fra : miss-tk

Dato : 30-12-06 05:27

Selvfølgelig skal homoseksuelle have lov til at få børn, på den ene eller anden måde.
Man vælger ikke selv at være homoseksuel.
Det er jo ikke om man har en far og en mor, men man har forældrekærlighed.
Længere er den ikke for mig.

Godkendelse af svar
Fra : Gevelia

Dato : 04-01-07 13:55

Tak for svaret taliskoko.