/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Gæstebog
Fra : disken
Vist : 5623 gange
50 point
Dato : 21-12-06 14:15

Hvordan undgår jeg disse lange beskeder, der går ud over browser vinduet.
http://www.fp.1mm.dk/index.htm

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<title>Vi vil gerne vide</title>
</head>

<body>

<p>
<!--webbot bot="PurpleText" preview="Gæstebog - Brug denne side til at indsamle reaktioner fra besøgende på dit Websted. Alle kommentarer sendt af brugere bliver som standard sendt til en siden 'guestlog.htm' , som derefter bliver inkluderet nedenfor. Hvis du vil bruge en anden fil til at indsamle kommentarer, skal du ændre det valgte filnavn i dialogboksen Egenskaber for formular og i side-URL-adressen på den inkluderede komponent nedenfor formularen." -->
</p>
<hr>
<p>Vi vil gerne vide, hvad du synes om vores Websted. Du kan skrive dine
kommentarer i denne offentlige gæstebog, så andre besøgende kan se dem.</p>
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
   <!--webbot bot="SaveResults" u-file="guestlog.htm" s-format="HTML/DL" s-label-fields="TRUE" s-builtin-fields="Date Time REMOTE_USER" s-form-fields -->
   <h2><strong>Tilføj dine kommentarer</strong></h2>
   <p><textarea name="Kommentarer" rows="8" cols="52"></textarea></p>
   <p><input type="submit" value="Send kommentarer">
   <input type="reset" value="Ryd kommentarer"><br>
   <br>
   <em>Når du har sendt dine kommentarer, skal du hente denne side igen for at
   få vist det, du har tilføjet i log-filen.</em></p>
</form>
<!--webbot bot="Include" tag="BODY" u-include="guestlog.htm" --><hr>
<h5>Oplysninger om forfatter indsættes her.<br>
Copyright © 2001 af [Navn på organisation]. Alle rettigheder forbeholdes.<br>
Senest opdateret:
<!--webbot bot="TimeStamp" s-type="Edited" s-format="%d. %B %Y %H:%M:%S %Z" -->.</h5>
<p>
<!--webbot bot="HitCounter" i-image="4" I-ResetValue="0" B-Reset="FALSE" I-Digits="5" U-Custom --></p>

</body>

</html>

___________________________________________-

Og fra loggen.'

<html><head><meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"><title>Resultater fra formular 1 fra side index.htm</title></head><body><!--webbot BOT="FormInsertHere" --></body></html>

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 21-12-06 14:23

Prøv at højreklikke på skrivefeltet og vælg egenskaber for felt. Du skulle kun sætte maksimal størrelse under Valider - datalængde

Altså hvis jeg forstod spg.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 16:05

Jo, du forstod det rigtigt, men vælger jeg din måde, kommer der begrænsning på beskeder.
Hvilket ikke er ønskeligt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 16:30

Jeg havde et Php script der opførte sig lige sådan, men der fik jeg en kode til
at sætte ind i scriptet, der gjorde at det blev delt op, over flere linier, uden
tekst begrænsning.
Nærmest det, jeg ''leder'' efter.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-12-06 19:24

Jeg har prøvet at lave gæstebog i FP, men jeg brød mig heller ikke om den og har prøvet nogle stykker, men valgte Advanced Guestbook, som oven i købet kan autoinstalleres via min webhosts Kontolpanel.
Jeg syntes den er pæn selv om den som så mange php systemer ligener de andre.
Demo:
http://javazone.de/demo/guestbook/addentry.php
Download: http://proxy2.de/scripts.php _nr. 5

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 19:54

Godt ord igen, men NU kommer jeg i konflikt med min UDBYDER.
Som SÅDAN__ kan jeg godt bruge den, men den kan bare ikke køres
på min server, og den er rimelig god, bedre end FP da den er sikret mod spam
-------
katten kom. vender lige back

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 20:39

Kom lige tilbage, ski_ katte nisser.
Problemet er vel såmæn bare,,,,,at FP ikke KAN lave en pæn gæstebog,
selv andre ''formularer'' driller mig også.

Den du opretter din med, må være en ældre udgave af 2003,
da jeg mener at huske, at der var flere GODE, ''sider'' man kunne lave.

Men nu om dage, så skal der ''diverse serverudvidelser til'' for at
en pæn hjemmeside med___ det vi snakker om her,,,, og serveren skal understøtte det hele,
eller´s kunne jeg bare udgive det i ASP _ Php,
men sådan virker, det andet man har laver !!! desværre ikke.

Men som SKREVET før,,, kender jeg INTET til FP _______Hæ/hæ

Men problemet er, at ''JEG'' syntes det program, kan mere end, det
udgiver sig for,_____ men sikkert bare fordi man ikke har en server der kan
det -- DER_________
For det første kan den ikke udgive en ASP fil. ???!!!
på en server der understytter asp, men ikke HELT sikker.
b.one og web10.
sidst nævnte, prøver jeg at lave det hele på _ NU, men den godkender
ikke ASP/Php......
Nisser på loftet,,,,,,eller ½ år med FP.

Men takker for deltagelse, og JO, det er SÅDANT, en gæstebog burde se ud.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-12-06 20:48

Jeg bruger FP2002, den første XP udgave og den kan det jeg har behov for.
Jeg er helt holdt op med at anvende form skabelonerne fordi de ikke er stabile da de jo styres af FP ext..
Den væsentligste fordel ved FrontPage er at man kan anvende wysiwyg til at lave opdateringer på færdige sider som består af scripts, css, dhtml osv. når det ellers kun er billeder og tekst der skal ændres.
Fornuftig brug forudsætter et rimeligt kendskab til redigering i html eller bliver man hurtigt begrænset.
FP kan ikke udgive php, men klarer fint asp.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 11:21

Tak for svaret BjarneD.
Bliver vel nød til at sætte en begrænsning, da det ellers vil se/ virke tosset med en´ lang linie.
Til det daglige, bruger jeg Namo 3, gratis udgave fra K komputer, og den virker efter
hensigten, og kan stort set det hele, normale mennesker lige har brug for.
Men ville lige afprøve FP og dens skabeloner.