/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
yamaha slider cylinder skift
Fra : chapsen
Vist : 545 gange
20 point
Dato : 06-01-03 22:46

hej jeg har en yamaha slider som jeg gerne vil have skiftet cylinder på men ved ikke hvordan man gør ved i det så skriv

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 20 point
Dato : 14-01-03 01:12

Det er så let som at skifte ble(hvis det altså er nemt)...

Pil først alle plastikdele/skjolde der génere for at arbejde ved, og omkring cylindreren af.

Der sidder 4 møtrikker på cylindreren som du skal skrue af, tag topstykket af, hiv cylindreren af, ta eén af splitterne af(brug spidstang), Fjern "pinden" der går igennem stemplet, tag stemplet af, sæt det nye stempel på, sæt "pinden" der går igennem stemplet på, sæt splitten på (pas på den ikke falder ned i bundkaret), småre det nye stempel+cylindre godt ind i to-taks olie, sæt den nye cylindre på(forsigtig, evt. vræk den lidt på plads) pas på stempel ringen ikke knækker (vær opmærksom på at der er et lille hak, hvor stempel ringen skal passe i, på stemplet), skru topstykket på ved hjælp af møtrikkerne. (skru altid over kors og forsigtig, du må for alt i verden ikke spænde over).... så skulle den værre på plads.

Mvh dr_scooter

ps. husk at holde alle delende rene, et lille sandkorn kan gøre stor skade:) HUSK også pakningerne mellem motor blok og cylindre +mellem cylindre og topstykke