/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
vil du hjaelpe malawi
Fra : pultera
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 19-12-06 10:24

Nu kommer sulten.

Nu er vi kommet til regntiden her i malawi, hvilket paa mange maader er godt, da folk er travlt beskaftiget med at dyrke deres marker, men det er desvaerre ogsaa en bagtanke med alt dette, og det er at sult og malaria ogsaa er paa sit hojeste.
Vi vil derfor starte et mindre projekt op som hedder arbejd for mad, jeg har af de julegave penge min familie jeg har faaet fra vores familie i danmark, kobt 500 kg majs, den majs vil blive brugt til at dele ud blandt de fatiigste som ingen mad har paa dette tidspunkt, maaden det gores paa er.
mit projekt har faaet doneret et stort stykke land af hovdingen i vores landsby, det stykke land skal vi have dyrket majs, tomater og hvis det er muligt ogsaa kartofler, saa vi har udvalgt de fem fattigste familier til at farberede dette stykke jord, det gores paa den maade at to gange om ugen af to tumer arbejder de paa marken og efter en maaned faar hver person en saek majs med 50 kg.
grunden til at vi ikke bare giver majsen gratis er, at vi tror paa at det er bedre at folk arbejder lidt for at faa noget og samtidig vaerre med til at sikre en udvilkling i landsbyen og dens omgivelelser, planen er den afgrode vil faa ud af denne mark, vil blive solgt paa market og paa den maade gore det muligt for os at forsaette projektet, maaske med en kompination af en form for lon plus majs, men for at gore projektet storre og bedre har jeg brug for jeres hjaelp, da der er utrolig mange der sulter hver eneste dag, saa vi ville meget gerne gore prjektet storre, og samtidig med det gore folk selvforsynene.
skulle i vaerre intereseret i at hjaelpe kan i gore dette ved at gaa ind paa www.malawis-venner.dk som er foreningens hjemmeside, og der vil staa konto nr.
i kan ogsaa sende mig en mail paa hpultera@jubii.dk

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-12-06 10:58

Har vi ikke snart forsøgt den slags projekter de sidste 150 år ??? Uden at de kan producere noget selv endnu.

Ked af det men jeg springer ikke på "lim pinden"

Men hatten af for jer som gider blive ved med at hjælpe.....

Kommentar
Fra : pultera

Dato : 19-12-06 11:14

ked af at sige at de fleste af de projekter som har kort her i afrika, i bund og grund er nodhjaelp i form af mad, og ikke i form udviklingsprojekter, det er forst noget som i de sidste par aar, er begyndt at blive startet op, hvor mange gange ser du de forskellige org, samle ind til projekter som de forskellige landsbyer i afrika kan faa varig glaede af, for det meste bliver der givet nodhjaelp, for derefter at tage afsted igen, indtil naeste gang de har brug for hjaelp.
i stedet for at starte noget, hvor folk paa laengere sigt kan forsarge sig selv.
jeg gor det af to grunde, jeg bor her i malawi, med min familie og en anden grund er at jeg tror paa at jeg kan gore en forskel.

forresten hjemmesidens navn er www.malawis-venner.webbyen.dk

tak for svaret

mvh henrik

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-06 11:36

Pu ha, hvor kan jeg få en dårlig smag i munden, når jeg tænker på at mange danskeres problem er overvægt

Jeg sender et lille beløb, pengene slår sq ikke til i denne måned alligevel, og håber jeg kan være med til at gøre en lille bitte forskel.

Rigtig glædelig jul, og fortsæt endelig det gode arbejde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-12-06 19:43

Jeg er sikker på at din mor gør en indsats for at hjælpe dig. Der har været flere indlæg her på kandu fra din mor, men kandu er ikke verdens navle og kan ikke redde alle.

Der er en ting der undrer mig, det er når jeg læser din gæstebog på din hjemmeside

Citat
jeg vil gerne takke alle dem som har givet mig donationer i form af babytoj og ting til mine babyer.

Citat
jeg vil gerne sige til alle at i er meget velkommen til at sende tingene direkte til mig her i malawi, alle tingene jeg vil faa vil ogsaa blive ligeligt fordelt mellem de foraeldrelose born som er her, og dem er der desvaerre en hel del af isaer pga to ting malaria og aids. men et stort bifald og tak til jer alle.

Du rejser til Malawi. Stifter familie og har nu 3 børn. Fattigdom har du hele tiden vidst der var, og klager nu din nød. Som jeg læser det, tager du det, som du selv kan bruge, og giver resten væk.

Jeg kan tage meget fejl og det vil jeg så beklage.

Kommentar
Fra : pultera

Dato : 20-12-06 11:28

hej ans

som du ogsaa kan laesse paa min hjemmeside, tog jeg forst til malawi i 2005 for at arbejde 6 mdr som frivillig, jeg fandt saa ud af at det gav mig mere indhold i livet end bare at tjene penge til mig selv, og valgte i stedet at tage tilbage til malawi, blev gift og fik born, jeg klager ikke min egen nod, jeg prover at hjaelpe andre, derfor har jeg lavet min hjemmeside, og paa den maade ogsaa informere andre om at der faktisk kan gores noget uden de store omkostninger, samt at de fattigste faktisk ogsaa er intereseret i at prove at gore noget selv, men desvaerre ikke har midlerne til det, saa jeg mener at jeg kan gore en forskel, og hvis jeg nu kunne faa hjaelp i form af donationer, mener jeg ogsaa at det er paa sin plads at sige tak for hjaelpen, derfor siger jeg tak paa siden, jeg mener ikke at det er forskert.
hvad der angaar mig selv, saa klarer jeg mig fint, jeg glad og tilfreds med det jeg laver, og du skulle prove at se hvor glade folk bliver naar man har muligheden for at starte en skole op, eller sorge for at der er mad i skolen, eller starte et projekt op farmere hvor de laerre at dyrke jorden uden for regntiden, jeg prover at gore en forskel det er ikke noget man ser i danmark hvor de fleste har nok i sig selv, men heldigvis er der folk som gerne vil hjaelpe.
saa jeg maa sige at jeg ikke beklager min egen nod.

men tak for svaret og du er altid velkommen til at sporge.

Godkendelse af svar
Fra : pultera

Dato : 21-12-06 08:04

Tak for svaret Nordsted1.

jeg er virkelig glad for dit svar og din holdning.

hav en rigtig god jul

tak for stotten