/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
ingen lydenhed
Fra : rolf01
Vist : 3460 gange
100 point
Dato : 17-12-06 15:38

Min pc kan ikke afspille nogen lyde overhovedet.
Jeg får varierende fejlmedelelser fra mediaplayer Fejl-id = 0xC00D11BA og winamp Bad directsound driver .... error code: 88780078.
I et forsøg på at løse problemet har jeg installeret directx 9.0C samt driver til lydkortet (som er indbygget i bundkortet) Bundkortet er et Aopen MK77M-8XN.
I "enhedshåndtering" er der ! ud for multimedielydkort samt RAID-controller (begge under "andre enheder")
Lydkortet er aktiveret, men fungerer stadig ikke (fortæller den når jeg aktiverer det)
Når jeg åbner egenskaber for lyde og lydenheder står der øverst oppe under fanebladet "lydstyrke" at der ingen lydenhed er.
Hvad skal jeg gøre ?

Mvh
Rolf

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-06 15:48

Den driver du har installeret er det den rigtige til lydkortet. Ellers har du vel en driver cd du kan tage den fra.
Du bør slette driveren og genstarte pcen og når den så finder ny hardware skal du selv styre installationen ved at installere fra et bestemt sted nemlig der hvor du har din driver på cd eller harddisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 15:51

den første fejl du beskriver tyder på der er et andet program der konflikter. Har du en anden lydafspiller der kan konflikte med mediaplayer ???

vedr udråbstegnene - har du så prøvet at afinstallere og genstarte ??? (her vil windows normalt forsøge at installere igen - hvis filer er beskadiget skal du bruge din xp dc)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-12-06 15:52

arghh tanketorsk - du har jo winamp - tror på konflikten i første oplysning du skriver med fejl

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 17-12-06 16:25

det er egentlig min mors pc, så der er ikke helt så meget styr på original cd'erne desværre, men jeg har sat hende igang med at lede...

til miritdk: jeg har også forsøgt at fjerne drivererne og genstarte, den kom så op og sagde den ikke kunne finde driver til lydkort

Godkendelse af svar
Fra : rolf01

Dato : 17-12-06 16:46

Tja, skulle bare have haft hende til at finde den cd før jeg skrev spørgsmålet (jeg havde sat hende igang før jeg skrev).
Har installeret fra CD'en, så virker det. Den simplest tænkelige løsning - hvis man lige havde cd-en ved hånden.
Så meget for 1 times forgæves bøvl :-/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-12-06 16:57

Tak for point og dejligt at det nu virker.