/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Båndkopiering
Fra : kj
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 17-12-06 13:05

Hvilket program(helst gratis) kan jeg bruge til overøsel af kassettebån og senere CD brænding

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 17-12-06 13:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 13:50

Du skal bruge en ledning fra din hovedtelefonudgang på kassetteafspilleren...

Det sætter du i microfonindgangen på Komputeren...

Nu kan du "optage" på komputeren med et program...

GRATISprogrammer til formålet er IKKE gode.....

Men dette er superb til formålet http://www.zealotsoft.net/ (nr 9 fra oven) Advanced MP3 Recorder......

Bruger det selv til både kassettebånd og LPer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-12-06 13:52

Windows har en musik afspiller, som også kan optage i vaw formatet. Problemet med vaw, er at det fylder ad h****** til i forhold til wma og mp3. Men da du har mulighed for at convertere det, så der bliver mere plads, så er det en mulighed.
Men det er også muligt at du kan brænde vaw til cd'er.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-06 15:44

Du skal ikke benytte slutte til mikrofonindgangen, den er alt for følsom. Du skal bruge den almindelige linieindgang.
Bedst er det efter min mening med et rigtigt lydkort i maskinen. Der findes dog enkelte nyere maskiner med et rimeligt godt lydkort indbygget på bundkortet, men der er også meget skod.

Et simpelt kort til ca. 100 kr gør det efter min mening bedre end de fleste indbyggede.

Hvis du vil lave mp3 filer kan du bruge det gratis mp3directcut program, der også har dansk sprog. . Installationfilen hedder mp3DC204.exe. Dertil skal du også bruge lame koderen, som også kan findes på nettet. DC installationsprogrammet har vejledning.
Det kan indstilles til at opdele i mindre filer for hver pause af en vis længde og lavt niveau.

Hvis du vil lave almindelige musikcder , som kan afspilles på enhver cd afspiller, også den gamle i bilen, skal du bruge et program der laver vaw filer. Windovs indbyggede kan bruges, men det er nemmere med et, som selv kan skifte fil for hvert musikstykke. Der kender jeg ingen gratis.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 15:52

"transor"

Inden du fortæller spørgeren hvad han/hun IKKE skal gøre - så tjek lige det program jeg havde anbefalet - signalet bliver IKKE for kraftigt.......

Lydkort er i dette tilfælde underordnet da programmet "fanger" ALT der går i højtalerne uanset om der er indbygget lydkort i motherboard eller det er et seperat lydkort.....

Programmet optager i øvrigt OGSÅ i Wave-format

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 18-12-06 09:29

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-12-06 10:40

velbekomme