/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kabler til bredbåndstv
Fra : Katka
Vist : 2011 gange
50 point
Dato : 14-12-06 22:32

Kan jeg bruge de samme antennekabler som jeg har på mit almindelige TV, til
TVet når vi får TV på bredbåndsstikket ,her i slutningen af mdr. Er det nøjagtigt
de samme stik som sidder på kablerne?

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-06 22:42

Ja det skulle du kunne! - Bredbånds TV bliver jo sendt på det samme frekvensbånd som bruges til almindeligt TV, og derfor er der ikke den store forskel på signalets vej.
Det er kun den teknik som benyttes til dette digitale system der er anderledes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-12-06 23:11

Der er vist ikke noget der hedder bredbåndstv.

Det er heller ikke til at forstå hvad du mener med at du får tv på bredbåndsstikket.

Hvis det er tv som skal til at komme via internettet er teknikken en helt anden, og du skal have andet udstyr. Det kræver også et meget bredt bånd hvis det skal rumme flere tvkanaler i god kvalitet.

Accepteret svar
Fra : Bulldog

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-06 23:36

Jeg ved at TDC har et produkt der hedder TV-over-IP og det sendes til kunden i samme kabel som din bredbåndsforbindelse ellers kommer ind til huset. Det der er anderledes er dit modem, det nye modem er med 4 porte, så du i realiteten kan få 4 bredbåndsforbindelser til 4 forskellige ting, de bruger for nu værende kun 3 af dem, nemlig til internet, TVoIP og Telefon over IP eller som det betegnes VoIP. Disse 4 kanaler er helt seperate og den der skal bruges til TVoIP vil, med et netværkskabel, blive ført ind til dit TV og ved dit TV vil der blive plaseret en set-top-boks, hvor du kan tage signalet ud på et almindeligt scart kabel, så for at besvare dit spørgsmål kort, Ja!

Godkendelse af svar
Fra : Katka

Dato : 15-12-06 18:49

Tak for svaret Bulldog. Det var dejligt, så kan jeg bruge hvad jeg har. Der er nok at bruge penge til
i denne måned.

Glædelig jul fra Katka