/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Comet
Fra : jonasmadsen
Vist : 2747 gange
110 point
Dato : 12-12-06 20:25

Hey! Jeg har en PGO Comet, jeg har sat et power-luftfilter på den og self også om dyset min karburator. Men så havde jeg tænkt mig at sætte en knæk udstødning på! Vil min scooter komme til at køre meget dårligt, naar jeg kun har om dyset den, og pillet skiven???

MVH. Jonas Madsen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-12-06 21:36

Nej den vil da komme til at køre en del bedre, men skal nok have en endnu størrer dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 13-12-06 10:49

Nu snakker du for meget igen Palle Hansen..
Den kommer ikke til at køre bedre med knæk.
Hvis den skal køre bedre med knæk skal du have noget der kan tage nogle flere omdrejningen.
Hvis du har lagt mærke til det så har næsten alle der har knæk på også en cyllinder.!
Det eneste den knæk gør på en comet med den opsætning han fortæller der er at den får en god lyd og et dårligt optræk.!
Og nu siger du sikkert at så må han bare sætte lettere ruller i men så tager bruger den bare mere benzin og køre næsten det samme.!

Køb en Gianelli udstødning eller en proma Legal.!
Så køre den rigtig godt .

Hvis du beslutter dig for og købe en gianelli så må du lige sige til. Har en der næsten er helt ny ..

Mvh Martin c",)

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-07 22:13

En knæk er altid godt.
Bare sørg for at få en helt uden plumber.
Du behøver ikke at skifte din cylinder.
Din motor lever også meget længere hvis du ikke skifter cylinder.
Det du bare skal gøre, det er at skifte koblingstrykfjederen til en 27kg, eller skifte rullerne til nogle som vejer 1½-2 gram mindre end dem der sidder i den nu.
Så vejer de 7 gram, så plejer det gerne at være 5 gram som der skal i den.

ps. proma legal er elendig, især hvis du allerede har powerfilter, og dermed helt klart er ligeglad med hvor meget den larmer, da tæt ved intet larmer mere end det gør.

Jeg kan klart anbefale Technigas - Next eller Top Performances - Nardo
pris 800 og 1200 kr.

Godkendelse af svar
Fra : jonasmadsen

Dato : 02-01-07 22:25

Tak for svaret NoShyGuy.
Det er bare mere fordi jeg har fundet en turbo-kit udstødning, og på den passer forrøret uden at lave nogen forandring. Det kender jeg ingen andre der gør, så jeg må tage hvad jeg kan få....

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 02-01-07 22:39

Prøv at puste igennem forrøret og mærk hvor meget du kan puste igennem den.
Den skal være til at puste meget nemt igennem hvis der ikke sidder en plumb i den.
Sidder der en plumb i forrøret, så bræk/bor den ud og pust så igen. Der skal være meget stor forskel på før of efter.
Prøv evt. at sammenligne med din original udstødning. ( sæt papir for, så du ikke bliver sort om munden, hehe )

Prøv først med dine standard ruller i vario. Der burde den gerne trække dårligt indtil den kommer over 40 kmt, og derefter trække bedre.
Hvis dette er tilfældet, så køb ruller som vejer 1, 2 og 3 gram mindre.
Prøv først med dem som vejer 1 gram mindre osv osv.
Når du har fundet de ruller som giver bedst optræk, så burde den også kører væsentligt hurtigere end den gør nu.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : Ronnijensen

Dato : 03-10-07 15:35

jeg tænkte på hvilken dyse du brugte da du omdyse, da de powerluftfilter kom på.
og hvor et powerluftfilter har du købt.

Kommentar
Fra : Ronnijensen

Dato : 03-10-07 15:36

altså hvorfor en dyse puttede du i, da du skiftede til powerluftfilter

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-07 15:47

Dysen i standard karburator med standard cylinder, powerfilter og knæk skal ca. være 95.

Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 01-04-08 22:45

hva for nogen dyser har du sat på? skal have nye i min comet har bestil powerfilter