/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
Netværk mellem Win ME og Win XP?
Fra : michaelcazon
Vist : 504 gange
20 point
Dato : 06-01-03 00:23

Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step vejledning ville jeg være meget taknemlig.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 30 point
Dato : 06-01-03 00:53

* ipadresser i samme segment, eksempel 192.168.0.2 & 192.168.0.3
* subnetmaske 255.255.255.0
* del/share mapper
* start >>> kør >>> skriv \\192.168.0.x (skift x'et ud med det der er på den anden computer)

sådan

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 06-01-03 01:01

Michaelcazon;

Du har fået vejledningen fra Uffe29 på en smuk og enkel måde.

En lille ekstra info er, at du via din Stifinder kan tilslutte netværksdrev, og her markere at den skal gen-danne dem næste gang du starter PCen. Det gør at du kun skal definere dem én gang - og fremover vil systemet så huske dem.
Husk forresten også, at Arbejdsgruppe skal være det samme, så de kan "se" hinanden.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : michaelcazon

Dato : 07-01-03 10:42

tak, jeg for hjælpen det virker fint nu.

Kommentar
Fra : michaelcazon

Dato : 07-01-03 10:42

tak for hjælpen det virker fint nu.

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 07-01-03 10:54

Hej Michaelcazon;

Det var da dejligt at høre.

Hvis du ikke har flere ting; sådan her og nu; til dette spørgsmål, synes jeg du skal lukke det ved, at trykke "Accepter som svar" udfor det Uffe29 skrev.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 15:47

On Sun, 05 Jan 2003 23:22:39 GMT, "michaelcazon"
<michaelcazon.news@kandu.dk> wrote:

>Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med
>Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step
>vejledning ville jeg være meget taknemlig.

En smule off-topic måske, da denne gruppe omhandler Novell NetWare...

/Brian

Godkendelse af svar
Fra : michaelcazon

Dato : 11-01-03 12:44

Tak for svaret Uffe29.
Det var lige præcis det man skulle gøre            . Hurtig og enkelt forklaret

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-06-03 20:24

"michaelcazon" <michaelcazon.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:z63S9.25618$Hl6.2941392@news010.worldonline.dk...
> Hvordan kan jeg sætte et netværk op mellem en Pc med Win Me og en Pc med
> Win XP med en crossover cable? Hvis jeg kunne får et step by step
> vejledning ville jeg være meget taknemlig.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
da du har det rigtige kabel til forbindelse af to pcere kan du bare sætte
dem i...
Da jeg ikke ved hvad du har tænkt dig at foretage dig med dit netværk, er
resten lidt svært.
Men skal de bare kunne se hinanden og udveksle printer og filer gør du
følgende i: kontrolpanel trykker du netværk vælger instal og protokol og
microsoft og vælger netbeous (nok forkert stavet.)
Det gør du på begge maskiner bagefter vælger du en menu længere nede, den
der med at dele filer og printere

Skal du spille skal du som oftes vælge protokol IPX
Skal du internette og spille vælg TCP som protokol du vælger manuel
ipsettings og skriver i subnet 255.255.255.0 og i ip adr på den ene
100.100.100.1 og på den anden 100.100.100.2

Kommentar
Fra : renaldo

Dato : 03-01-04 01:02

Jeg kan ikke få et netværk mellem winxp og win98 til at virke. Jeg mener at alt er gjort korrekt, men er der noget specielt man skal huske på, som måske ikke står i hjælpefilerne ?

Kommentar
Fra : vael

Dato : 26-01-04 11:58

Hej jeg påtænker at købe en og større pc uden programmer, så er spørgsmålet hvordan får jeg alle mine programmer og styresystem fra min gamle pc nemmest overført til min ny pc. Jeg køre med Win 98 se.
Venlig hilsen
Vael.
vac@esenet.dk