/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Tabel i PSP9
Fra : nusnus
Vist : 650 gange
100 point
Dato : 09-12-06 22:16

Kan man indsætte en tabel i PSP-9?

Nusnus

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 09-12-06 22:22

hvad mener du med tabel??? som man laver i front page feks???
tror jeg ikke ... har har ihvertfald aldrig hørt om det.
er det for at finde str til dit billede????
knus Pspgirl

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 22:26

Image Slicer er vist det nærmeste jeg kan komme på.

en Exel tabel kan kun lægges som et skærm billede så vidt jeg ved.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 09-12-06 22:29

Ja, ligesom i FP
nej, det er ikke for at finde størrelsen, det er fordi jeg skal have lavet nogle knapper til forsiden til at skrive i, så er det både nemmere og pænere at lave en tabel (som fp).

Og der er også flere farver at vælge imellem i psp end der er i fp

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 09-12-06 22:32

Bevi...
Image Slicer, hvad er det, og skulle det ligge under Image?

Nusnus

Accepteret svar
Fra : pspgirl

Modtaget 110 point
Dato : 09-12-06 22:33

knapperne kan du lave i psp og så sætte ind i front page...
lav din tabel i frontpage og læg så knapperne ind som billeder og lav link derfra til de forskellige sider
i psp kan du så finde farvekoden i HTML og bruge dem i frontpage så du får de rigtige farver
knus Pspgirl

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 22:38

du kan udemærket lave dine knapper i psp det kan du gøre i slice.

Hvis du bruger et layout fra frontpage af de der standard sider, kan du gå ind og finde de oprindelige knapfiler der er til denne standard side du har valgt og tage dem ind i psp og ændre dem.
Husk at gemme dem med samme navn som layout side knappen er blevet kaldt oprindeligt ellers kan frontpage ikke finde den.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 09-12-06 22:43

Ja, ok, men jeg ved altså ikke hvad slice er?

Nusnus

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 22:49

dette finder du under hjælp i psp.

To slice an image into cells
1. Choose File Export Image Slicer.

The Image Slicer dialog box appears.

2. Choose the Slice tool and click in the image where you want create a slice line.

To create a vertical line, drag vertically; to create a horizontal line, drag horizontally.

3. Choose the Arrow tool and click inside the cell to make it active.

The cell boundary information displays in the lower portion of the Cell Properties group box.

4. In the URL drop-list, type the address of the Web page where you want the cell to appear.

If you want to select addresses already used in the image, select the address you want from the URL drop-list.

5. In the Alt text box, enter text that the browser can display while the cell is downloading.

6. Choose one of the following target frame or window option from the Target drop-list:

• _blank — loads the linked page in a new browser window

• _parent — loads the linked page in the parent window or frameset of the link. If the link is not in a nested frame, the image loads in the full browser window.

• _self — loads the linked page in the same window or frame as the link

• _top — loads the linked page in the full browser window and removes all frames

7. Click Save.

The HTML Save As dialog box appears.

8. Navigate to the folder where you want to save the HTML code and click Save.

You can also
Create evenly spaced and sized cells Click the Grid tool . Click in the preview window to open the Grid Size dialog box, and type or set values in the Rows and Columns controls.
Move a slice line or border Click the Arrow tool , and move the cursor over a line. When the cursor changes to the double-sided arrow , drag the line to a new position. To move only the segment within the current cell, hold down Shift while clicking the line.
Delete a line or border Click the Eraser tool , and move the cursor over the line. When the cursor changes to an eraser-shape, click to delete the line. If deleting the line would create an invalid area, Corel Paint Shop Pro displays an icon to indicate that you cannot erase the line.
Omit a cell from the downloaded image Click the cell with the Arrow tool, and unmark the Include cell in table check box.
Save slice settings to the clipboard so you can paste them into the HTML code Click Save to Clipboard to open the HTML Destination Folder dialog box, navigate to the folder where the HTML file is saved, and click OK to save the slice settings.
Open the HTML file, place the cursor where you want to insert the HTML slice code, and press Ctrl + P.
Create a rollover for a cell Click Rollover Creator. For more information about creating image rollovers, see "Creating image rollovers".

• You can move lines up, but not across adjacent parallel lines. You can move individual lines and lines that are part of a grid. As you drag a line, Corel Paint Shop Pro moves the longest segment that can be repositioned without creating a non-rectangular cell.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 09-12-06 23:02

Bevi...
Det ser meget besværligt ud, så jeg tager den sikre metode, som pspgirl foreslår.

Nusnus

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 09-12-06 23:03

Tak for svaret pspgirl.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 23:16

det er bare helt okay det ville jeg nok også gøre, men du spurgte på tabel og ja det er så svaret på det jeg koncentrerede mig om, der findes 1000 andre måder at gøre det på. der findes direkte knap programmer til det som er enkle at bruge.
Men det nemmeste er at producere sine knapper selv.
god aften til dig.

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 09-12-06 23:21

glad for jeg kunne hjælpe ..... og tak bevi54 ... jeg må da ind og kigge på det med slicer LOL

knus Pspgirl