/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
paint shop pro 9.0 lag
Fra : tronddk
Vist : 519 gange
107 point
Dato : 07-12-06 18:18

jeg har lavet en tegning i hånden som jeg er ved at tegne op med tablet med computerfaver men når jeg en gang bliver færdig hvordan fjerene jeg så bavgrunden ? (har lavet den i lag da alt hva jeg tegner kan jeg fjerne med 1 klik og få det tilbage med et klik ) (har brugt layers og alavet en kupi af den som jeg så kan tegne ovenpå så der er 2 lag)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-12-06 18:26

kig i din værktøjslinie der går lodret i venstre side - der findes en baggrunds erazer

Kommentar
Fra : pspgirl

Dato : 07-12-06 18:33

hejsa
det kommer an på hvordan du har din baggrund....
er den på et layer for sig selv??? så kan du delete det
ellers skal du hen og tube den.... alså fjerne baggrunden ved tube metoden
med lasso tool og så ellers meget forsigtigt fjerne baggrunde bid for bid

knus Pspgirl

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 07-12-06 18:36

nu når du har lavet al tegning i layers og du har 1 kopi af originalen i samme billede så sluk for det originale billede ved det lille øje stil dig på dig på første tegnelag lav en shift d og du laver en kopi af det du har lavet, plus det slukkede orginal lag.
Hvis du vil have det originale lag væk stiller du dig på det i layers palleten tryk på din mus højre knap og tryk delete. så skulle du nu kun have det tegnede tilbage, det gemmer du så igen inden du merger det = samler det til et lag.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 07-12-06 23:15

ja det var godt jeg ikke er kommet ret langt med at ren tegne den for når jeg fjerne den oginal og kun har det øverste så den kupi har stadig alt det gamle og når jeg slukke den fjerne den det hele så det er kun en kupi jeg har tegnet ovenpå så hvordan laver jeg en gennemsigtig lag som kupi som så ligger ovenpå ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 09-12-06 12:25

nogle der ved det ?? (hvordan man laver 1 genemsigtig lag ?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 21:23

Du åbner din original tegning det er et lag
så opretter du et nyt lag og det lag skal du så tegne alt det nye på
opret gerne flere lag f.eks til højre side af billedet og til midtfor i billedet og til venstre i billedet

eller hvis det er figurer så opret et lag til hver figur.

Husk altid at stå på det lag du vil tegne på og ikke på original laget

du trykker nyt layers for hver gang du laver noget nyt, og i layers paletten stiller du dig så på det lag du vil begynde dit nye billede, på den måde behøver du ikke at redigere i dit original lag.

http://www.paintshoppro.dk/ugens%20tip/8-2-04%20Layers.htm#grup her er lidt om lag arbejde og hvordan det ser ud i layers.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 21:23

Du åbner din original tegning det er et lag
så opretter du et nyt lag og det lag skal du så tegne alt det nye på
opret gerne flere lag f.eks til højre side af billedet og til midtfor i billedet og til venstre i billedet

eller hvis det er figurer så opret et lag til hver figur.

Husk altid at stå på det lag du vil tegne på og ikke på original laget

du trykker nyt layers for hver gang du laver noget nyt, og i layers paletten stiller du dig så på det lag du vil begynde dit nye billede, på den måde behøver du ikke at redigere i dit original lag.

http://www.paintshoppro.dk/ugens%20tip/8-2-04%20Layers.htm#grup
her er lidt om lag arbejde og hvordan det ser ud i layers.
Hilsen Bevi54

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 107 point
Dato : 09-12-06 21:23

Du åbner din original tegning det er et lag
så opretter du et nyt lag og det lag skal du så tegne alt det nye på
opret gerne flere lag f.eks til højre side af billedet og til midtfor i billedet og til venstre i billedet

eller hvis det er figurer så opret et lag til hver figur.

Husk altid at stå på det lag du vil tegne på og ikke på original laget

du trykker nyt layers for hver gang du laver noget nyt, og i layers paletten stiller du dig så på det lag du vil begynde dit nye billede, på den måde behøver du ikke at redigere i dit original lag.

http://www.paintshoppro.dk/ugens%20tip/8-2-04%20Layers.htm#grup
her er lidt om lag arbejde og hvordan det ser ud i layers.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 09-12-06 21:24

undskyld jeg doblede min maskine reagerede ikke første gang.
sorry.
Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 10-12-06 12:47

Tak for svaret bevi54.