/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
program i php
Fra : ulf112
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 06-12-06 17:39

hej er der nogen der kan fortælle mig om man kan lave et "program" i php. det vil sige en fil som man kan downloade og lægge ned på sin computer og så åbne den som et almindeligt program. for eksempel en lommeregner

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 110 point
Dato : 06-12-06 18:11

PHP er et server side scriptsprog, der som ordet "server side" antyder, kræver at selve PHP softwaren skal være installeret på den webserver scriptet køres fra.

Ikke, at man ikke kan køre PHP scripts fra kommandolinjen, det kan man nemlig sagtens, men det var jo ikke lige det du spurgte om, så det korrekt svar må vist et klart og tydeligt NEJ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-12-06 21:03

Må lige indskide,,,,,,det kan du godt, men programmerne jeg tænker på
hører sammen og skal installeres som LOKAL server

Men det kræver du har programmet, som kan det - der, med PHP/MySQL

Programmet som sådan kan findes i
********
PHP OG MySQL
Skrevet af Britt Malka.
som ligger på Biblioteket.
*********
Men om du kan få et lokalt program SÅ SOM '' ???
til at samarbejde, er et godt spørgsmål...
Men jeg har et, der ikke er problemer med, men ikke gratis.

Kommentar
Fra : ulf112

Dato : 06-12-06 21:36

hm jeg tenkte nu også på om man ikke kunne lave et program der inkluderede en hjemmeside som så var i php bare for at slippe af med den menu linie

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-12-06 22:25

Citat
var i php bare for at slippe af med den menu linie

øHHHHHHH hva, for nået.

Er det ''BARE'' scipt s du søger,

eller vil du redigere -DET----
på din egen PC, istedet for at uploade det først.

Har programmet, men orker ikke lige at komme igang med skidtet.
Men det kræver at du har en ''såkaldt'' lokal server, der kan - det der -med PHP.

Ellers ville jeg mene, at MS også har / haft en LILLE LOKAL server,
der kunne hentes gratis, MEN KAN SG_ IKKE FINDE LINKET.

Men skal gernse sende dig det jeg selv har scannet af bogen.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-12-06 03:15

Citat
hm jeg tenkte nu også på om man ikke kunne lave et program der inkluderede en hjemmeside som så var i php bare for at slippe af med den menu linie

Der kan sagtens laves et program - f.eks. i Delphi - som indeholder en slags lille webserver,samt PHP og en integreret webbrowser komponent.

Men, hvis du tænker i de baner er en regulær webserver på en USB stick vel mere universelt anvendeligt:
http://www.chsoftware.net/en/useware/wos/wos.htm?action=download

Og så er der jo intet af dette, der svarer til din første definition. Heller ikke din efterfølgende og ovenfor citerede definition.

Løsninger af den karakter vi nu snakker om, er jo faktisk webserver løsninger.

Godkendelse af svar
Fra : ulf112

Dato : 07-12-06 12:16

Tak for svaret præceptor. jeg ser mig lidt omkring og ser hvad jeg kan gøre

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 07-12-06 12:47

Der er faktik lavet et program hvor man ikke behøver at bruge noget php server.

Det var en der lavet det til et andet cms system (phpgedview).

Det kan bruges til at køre php script men kan bare ikke køre script som henter ting fra en sql database ihvertfald skal det så være i tekst form.

Linket er her
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=55456&package_id=100953

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-12-06 18:05

Citat
Der er faktik lavet et program hvor man ikke behøver at bruge noget php server.

Uden en PHP fortolker er et PHP script blot en almindelig tekstfil.

Citat
Det var en der lavet det til et andet cms system (phpgedview).

Nej, PHPLaunch er netop det tidligere omtalte Delphi program som indeholder en slags lille webserver,samt PHP fortolkeren og en integreret webbrowser komponent.

Og PHPLaunch virker i princippet på samme måde som enhver anden webserver, med den forskel at PHPLaunch er forudprogrammeret til kun at kunne starte med en fil der hedder index.php

Citat
Det kan bruges til at køre php script men kan bare ikke køre script som henter ting fra en sql database ihvertfald skal det så være i tekst form.

Linket er her
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=55456&package_id=100953

PHPLaunch kan sagtens køre scripts som henter ting fra en MySQL database, det kræver imidlertid at der enten er installeret en MySQL database på computeren, eller at der er internetforbindelse til en MySQL database som så skal kunne acceptere tilslutning udefra, og begge dele ligger ud over, hvad der oprindeligt var behov for ved phpGedView.

PHPLaunchs fortjeneste er, at den kunne det på et meget tidligt tidspunkt, som ingen andre dengang kunne - eller i det hele taget troede muligt. Men, med fremkomsten af totale fullblown webservers på små USB-sticks, har phpGedView nærmest udspillet sin rolle.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 07-12-06 18:10

Sludder og vrøvl, for selvom mormonernes phpGedView vel også har udspillet sin rolle, så var det nu det tilhørende PHPLaunch jeg tænkte på