/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Svag lyd
Fra : leoarne
Vist : 519 gange
120 point
Dato : 04-12-06 20:51

Hej!

Jeg er kommet på Skype, og der er intet problem med at høre den jeg ringer til, men mikrofonstemmen (min stemme) er meget lav. Jeg har prøvet alle forslag Skype foreslår til at løse problemet. Jeg har også været i Tilbehør -> underholdning -> lydoptager og prøvet at indspille med 2 forskellige mikrofoner, og lydgengivelsen er meget svag. Jeg har opdateret driver til lydkortet.

Lydkortet hedder C Media AC97 Audio Device og sidder på et bundkort,
der hedder ASRock K7S8X v3 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)

På forhånd tak
Frank

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-12-06 21:18

1. Har du lyd og mic. på fronten af kabinet.
2. Er driveren indstalleret fra din (utility) CD som hører til motherboard
3. Har du prøvet at finde lydstyrke panelet.
start > programmer > tilbehør > underholdning > lydstyrke >
der er en del skydere som kan stilles.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 120 point
Dato : 05-12-06 00:32

Prøv med en anden mikrofon og se om det er det samme, ellers er løsningen jo der.
Jackstikket til mikrofonen er vel helt i bund, ellers kan du opleve det du beskriver, men det har du sikkert checket.
Har du andre lignende programmer installeret, som messenger f.eks.?
Hvis, hvordan virker mikrofonen så der?

Godkendelse af svar
Fra : leoarne

Dato : 28-02-07 13:22

Tak for svaret PrivateDK.

Jeg købte en USB-telefon med indbygget lydkort, og det hjalp. Men jeg tror du havde ret i at jackstikket ikke nåede i bund, så jeg synes du fortjener pointene.

Frank