/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Hoster sejt, grønt slim
Fra : nosunshine5
Vist : 5431 gange
100 point
Dato : 03-12-06 18:20

Jeg har lige haft en gang lungebetændelse, som fik 3 gange 10 dages penicilin-kur for. Den gik væk.
Men jeg bliver ved med at have lidt, sejt, grøn slim. Jeg hoster ikke, trækker vejret fint, høre ikke noget til mine lunger.
Det er en lille mængde, men vedholdende...
Da jeg ikke har feber vil jeg ikke gå til lægen. Jeg mener ikke det er så slemt.

Men slimmet kunne jeg nu godt undvære. Jeg har fundet ud af at nogen anbefaler at hjælpe kroppen med at genoprette de ting som penicilin-kuren desvære også tager med, ud over sygedommen.

Hvad er det? Kan det hjælpe på slimmet?
Man glemmer helt at være taknemlig for en hel nats søvn, lige indtil at ens lunger er på vej ud pga af hoste hele natten...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-06 19:15

sejt grønt slim betyder infektion af en art, så der er ikke nogen vej udenom et lægebesøg.

Sådan er det bare, og du behøver ikke nødvendigvis have feber af en infektion.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-12-06 19:35

Det kræver et lægebesøg, ellers dør du med sikkerhed.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 04-12-06 19:50

Det med at sætte død og grønt slim sammen. Hvordan kommer man lige frem til det?

Jeg synes det lyder lidt overraskende.

M

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 04-12-06 20:48

Hej du skal sørge for at drikke godt så længe du har sejt slim. Prøv at drikke noget camillethe m honning så du får ro om natten. Se an om det så ikke går over. Ellers må du kontakte lægen, hvis dit slim ikke bliver klar farve og tynd konsisten. God bedring

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 100 point
Dato : 09-12-06 14:24

Hej nosunshine5!

Jeg håber, at du allerede har fået det bedre. Men jeg vil anbefale Mucomyst (eller lignende produkt), som er brusetabletter, som kan købes på apoteket. Det gør slim mere tyndflydende og nemmere at hoste løs. Det er ikke et alternativt produkt. Og du skal ikke tage dig af, at der eventuelt står på pakken, at man ikke skal indtage det før natten. Det er kun fordi man ikke sakl blive generet af hoste om natten- men det er du jo i forvejen. Jeg har aldrig haft problemer med elstra hoste, selv om jeg har drukket et glas med mucomyst før jeg skulle sove.

Af alternative ting kan du måske bruge Echinicae (ved ikke helt hvordan det staves) og hvidløg (køb det, der kaldes naturlægemiddel, da det er mest kontrolleret og har samme mængde i hver pille) der begge styrker immunforsvaret.

Venlig hilsen Sismo

PS Vi dør ikke nødvendigvis af den ene eller anden sygdom, men helt sikkert EFTER den...på et eller andet tidspunkt...

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 19-12-06 12:26

Tak for svaret sismofyt.