/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gamo C-FX eller Royal?
Fra : ThaCovenant
Vist : 912 gange
50 point
Dato : 03-12-06 17:43

Hej alle! Jeg tænker på at købe et Gamo C-FX luftgevær efter jul. Men jeg kan ikke beslutte mig om hvorvidt det skal være C-FX Royal (Der er lavet af træ) eller den normale C-FX der er af plastik...Er der nogen af jer der kan anbefale noget?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 03-12-06 18:10

Personligt ville jeg vælge royal, men det er jo en smags sag.
Geværmæssigt er det underordnet, men træskæfte er da langt det mest præsentable, og prisen er jo stort set den samme.
Og så bør du altså vælge 5,5 mm.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : ThaCovenant

Dato : 03-12-06 18:27

Hmm, det er det vel. Skal dog siges at det syntetiske er "all weather"...Hvorfor skal jeg vælge 5.5?

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 50 point
Dato : 03-12-06 18:51

Glem alt om "all weather" -- et ordentlig træskæfte er helt på højde med "plastik".
5,5 mm -- fordi den er tilladt til visse former for jagt, men har du ikke brug for det, er det jo ligegyldigt, og så kan du roligt købe den 4,5 mm
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : ThaCovenant

Dato : 03-12-06 19:07

Hmm...Jeg har ikke jagttegn, men overvejer at tage det. Så er stadig i tvivl hvorvidt jeg ska vælge 4.5 eller 5.5..Men 5.5 er vel også fin nok til øveskydning, ikke?

Tak for svaret dabj.

Kommentar
Fra : UnDeadHunter

Dato : 23-03-08 12:03

Tag en Royal. jeg købte engan en af plastik. den knækkede i en bil dør..

Kommentar
Fra : Daniel281091

Dato : 06-05-09 16:51

het sikkert en Royal. har selv lige fået min hjem, og den er for fed! elt for syg, dræber på selv 40-45 meters afstand :P (ved godt man ikke må) Cfx Royal 5.5 er et sikkert valg. og den er skide flot! og tung.