/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Nyinstalleret OsCommerce
Fra : Deibjerg
Vist : 449 gange
11 point
Dato : 02-12-06 12:52

Hej

Jeg håber der er hjælp at hente.

Jeg har lige installeret OsCommerse på mit websted og fundet min database osv.
Når så jeg skal åbne programmet (Catalog eller Administration Tools) første gang får jeg en række fejl-meddelelser. Jeg har ændret attributterne til 777 og så tilbage igen.

Er der nogen der kan udpensle hvad de enkelte fejlmeddelelser betyder og hvad jeg kan gøre for at rette dem?

Fra CATALOG

Fejl (1)
Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1957/80 is not allowed to access owned by uid/gid 0/0 in /usr/home/web/web159178/catalog/includes/functions/sessions.php on line 148

Fejl (2)
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/web/web159178/catalog/includes/functions/sessions.php:148) in /usr/home/web/web159178/catalog/includes/functions/sessions.php on line 97

Fra ADMINISTRATION TOOLS

Fejl (3)
Warning: session_save_path() [function.session-save-path]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 1957/80 is not allowed to access owned by uid/gid 0/0 in /usr/home/web/web159178/catalog/admin/includes/functions/sessions.php on line 110

Fejl (4)
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /usr/home/web/web159178/catalog/admin/includes/functions/sessions.php:110) in /usr/home/web/web159178/catalog/admin/includes/functions/sessions.php on line 67

Fejl (5)
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /usr/home/web/web159178/catalog/admin/includes/functions/sessions.php:110) in /usr/home/web/web159178/catalog/admin/includes/functions/general.php on line 22

På forhånd mange tak
Jonas

Kommentar
Fra : disken

Dato : 02-12-06 16:10

Kan kun sige, mange af de gratis CMSér du finder på nettet, ikke altid virker efter hensigten.
Har selv prøve den du har, og kunne heller ikke få den til at virke.
Men du kan prøve at rydde din MySQL database for efter ladenskaber, og prøve igen.

Har du problemer med din MySQL kunne du prøve denne, kører uden database.
http://reloadcms.com/
Denne er også meget nem at have med at gøre.
http://www.freeguppy.org/index.php?lng=en.
Ellers kan du hente en masse færdige scripts her, men som sagt ikke alle virker efter hensigten,
du kan selv afprøve dem på siden.
http://www.opensourcecms.com/

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 02-12-06 22:58

De forskellige fejlmeldinger du får, har dels noget med SAFE MODE restriktionen at gøre, og/eller har dels noget med session systemet at gøre.

Det nemmeste for dig vil være at finde en anden host, der ikke har den hæslige SAFE MODE setting aktiveret. Det er muligt, at der derefter stadig kan være nogle problemer med headers already sent, men muligheden er også tilstede for at disse warnings forsvinder når først SAFE MODE er OFF - og ellers må vi derefter tage selvstændig stilling til dette problem.

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 11 point
Dato : 03-12-06 07:46

Jeg undrer mig lidt over, at der tales om eventuelle MySQL problemer når fejlmeldingen jo dels går på SAFE MODE Restriction in effect, og dels også på headers already sent.

Hvad headers already sent fejlmeldingerne angår, kan de være forårsaget af udprintningen af de(n) forudgående fejlmelding, men kan også være forårsaget af mulige whitespaces (tegn) før PHP's åbningstag eller whitespaces efter PHP's lukketag i nogle af filerne.

Hvorvidt det er det ene eller det andet, det ser du vel bedst ved at fjerne SAFE MODE konditionen (altså ved at flytte scriptet til en host der ikke kører med SAFE MODE ON)

Eftersom SAFE MODE opfører sig meget forskelligt rundt om på forskellige hosts, er det svært/umuligt at sige noget konkret om, hvorvidt applikationen kan bringes til at fungere under SAFE MODE på den host du bruger.

Din fejlmelding 1 fortæller f.eks. at session_save_path() er sat til et path der er ejet af systemet, og hvor din bruger som følge af SAFE MODE ikke har adgang - det kunne jo tyde på at de der kører hosten ikke har tilstrækkelig check på tingene når en applikation ikke kan skrive en session uden det resulterer i en fejl. Konsekvensen af sådan en kondition på hosten er, at der ikke kan køres applikationer som bruger sessions. Og derfor vil du vist være bedst tjent med, at finde dig en anden host at anbringe din applikation på.

Hvis du stadig får headers already sent fejlmeldinger efter at være flyttet til en host der ikke bruger SAFE MODE, vil disse formentlig være forårsaget af Whitespaces foran PHP's starttag eller efter PHP's sluttag, og der må du så gennemgå dine filer og fjerne sådanne whitespaces.

Godkendelse af svar
Fra : Deibjerg

Dato : 11-01-07 17:47

Tak for svaret præceptor.