/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Oploading
Fra : Dieter
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 25-11-06 13:00

Hej,
jeg kan pludselig kke oploade min hjemmeside med frontpage.
Tænker på at bruge et FTP program.
Hvad kan man anbefale - DET SKAL VÆRE NEM AT HÅNDTERE!
Er ikke så erfaren.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-11-06 13:07

jeg er heller ikke så erfaren, En ven har installeret FileZilla til mig, som jeg bruger til og oploade med og det fungere godt. Held og lykke med det.

Fra Google

www.FileZilla - HTML.dk Læs mere om FileZilla. ... FileZilla is a fast and reliable FTP client and server with lots of useful features and an intuitive interface. ...

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-11-06 13:10

Her er det rigtige link. sorry

http://www.html.dk/software/00097/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 13:17

Jeg bruger AceFTP 3 som er freeware og kan hentes her http://software.visicommedia.com/en/productsfreeware/

Det er meget nemt at bruge, du har din egne mapper i det ene vindue og de oploadede mapper i det andet vindue, så man har selv fuld styr på hvad der oploades.

//bentjuul

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-06 13:20

Tror nok der mangler lidt i dit link, knh15
Prøv dette: http://www.filezilla.com/8018.html
MVH Akle

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 13:22

Der er flere ulemper ved at bruge FTP i forbindelse med FrontPage.
Flere ting bliver sammenkædet når de uploades med programmet selv og man undgår at skulle sortere i hvilke ting der skal overskrives da programmet selv kan finde ud af det og det er så lige meget om det er med FrontPages udggivelse til html eller om det er med den indbyggede FTP.

Hvorfor ikke få din FP til at fungere som den skal?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 13:26

Prøv at åbne hjælp i FrontPage og skriv udgivelse under søgning så vil du få en detaljeret beskrivelse af hvordan du skal gøre.

Vær i øvrigt opmærksom på at en firewall kan blokere for udgivelse så du bør tjekke regler i firewall.
Vær også opmærksom på, at programmet kan være beskadiget hvilket som regel hurtigt løses ved at køre installation hvor du får mulighed for reparation.

Hvilken version bruger du?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-06 14:27

Der er mange måder at up-loade sine hjemmesider på.
Du kan starte din stifinder og din internet-explore, og halvere deres billed på skærmen.

Brug nu browseren til at kalde på din hjemmeside via ftp://din.hjemmeside.dk eller hvad den nu heder. Indtast i den fremkommende boks, din adgangskode og password, så skulle du gerne være inde i din del af hjemmesiderne.

Nu kan du markere dine filer i stifinderen, og trække et kopi over i browservinduet, så vil de blive overført.
Det er en gratis funktion som du har i browseren.
Men man kan da også købe FTP programmer i dyre domme!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 14:36

Visse funktioner i FrontPage kan slet ikke anvendes hvis man bruger FTP udgivelse og det undrer mig derfor, at hver gang en eller anden har problemer med udgivelse i FrontPage så kommer der en række forslag om at bruge FTP programmer eller metoder, som ikke fungerer særligt godt med programmet. Kunne det tænkes at forslagene kommer fra nogen med intet eller ringe kendskab til brugen af FrontPage?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 14:40

Se lige hvad der spørges om BjarneD
Citat
Tænker på at bruge et FTP program.
Hvad kan man anbefale - DET SKAL VÆRE NEM AT HÅNDTERE!
Er ikke så erfaren.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 14:46

Det er som jeg har skrevet ikke nogen god idé at benytte et FTP program når man anvender FrontPage, dels er der indbygget et FTP program som kan udgive ændringer i modsætning til eksterne FTP programmer, hvor man skal vide meget om hvordan FP fungerer for ikke at skulle overskrive alt, dels er der funktioner i FP der skal udgives til en server med FP extensions og det skal ske med den indbyggede http udgivelse.

Derfor bør spørgeren undlade at bruge et eksternt program.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 14:57

Det kan da godt være at det er rigtigt hvad du skriver, men lad være med at bebrejde andre at vi tillader os at forholde os til spørgsmålet..

Citat
og det undrer mig derfor, at hver gang en eller anden har problemer med udgivelse i FrontPage så kommer der en række forslag om at bruge FTP programmer eller metoder, som ikke fungerer særligt godt med programmet. Kunne det tænkes at forslagene kommer fra nogen med intet eller ringe kendskab til brugen af FrontPage?

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 15:01

Ja det er jo meget udbredt at man forholder sig til ting man ved mege tlidt om her på Kandu så der må jo være tale om en præcedens der berettiger til dårlige råd.

For mig at se svarer det til at en spørger om brugen af Adobe Acrobat (writer) og man så fortæller at det er lettere at bruge Cute Pdf - sandt men!!!!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 15:08

Citat
Tænker på at bruge et FTP program.
Hvad kan man anbefale - DET SKAL VÆRE NEM AT HÅNDTERE!

Så det er en dårlig sammenligning du kommer med BjarneD

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-06 15:21

Jeg tror heller ikke at man skal sammenligne BjarneD med Bjarne Riis
Personligt har jeg smidt FrontPage på porten. Men en hver so syntes bedst om sine grise

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 15:22

Kan du slet ikke styre dit ego don severino?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-11-06 15:38

Jeg læser alle de svar og spørgsmål, der er her i kandu FP. Jeg håber jeg kan få en viden, jeg selv kan bruge og det syntes jeg, at jeg gør. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor det bliver en offentlig diskution næsten altid.

Jeg kunne da bare godt tænke mig og vide hvorfor du, Severino overhovedet deltager her på lige netop dette forum, når du ikke bryder dig om FP.

Citat
Personligt har jeg smidt FrontPage på porten. Men en hver so syntes bedst om sine grise
.
MVH knh

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-06 16:31

Ja knh15, jeg forstår godt din undren, for du har åbentbart ikke læst hele tråden, og se et alternativ til spørgeren.
Men du har jo også godt af, at bruge din spekulator en gang imellem.

Diskution skaber farver på tilværelsen, i stedet for de kedelige brugere som blot smider et link, uden yderligere kommentarer, for de er da nogle kedelige personer.

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 25-11-06 16:37

Uden at ville tage del i den diskusion der er opstået omkring oploading af FP. kan jeg sige, at jeg bruger FTP95 til at oploade fra min FP 2000, uden nogen problemer.

Men jeg forstår at der er visse funktioner i FP der ikke kan oploades med FTP95, hvilke funktioner er det?

Jeg syntes dog at FTP95 er nem at håndtere.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-11-06 16:51

Vedr. mit indlæg Severino så skrev jeg
Citat
Jeg læser alle de svar og spørgsmål, der er her i kandu FP.
du skriver
Kode
for du har åbentbart ikke læst hele tråden, og se et alternativ til spørgeren.

Jeg har selv haft et spørgsmål her i FP på et tidspunkt og for mig var det ikke rart, som nybegynder, at overvære voksne mænd, skændtes som en børnehave og jeg gav til sidst op og gav bare mine point til den jeg havde mest sympati med, en der ikke tillod sig og komme med slige udtaelser om min person,
Citat
Men du har jo også godt af, at bruge din spekulator en gang imellem.
men som havde respekt for mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 17:03

knh15 > du har selv kommenteret tråden med et godt alternativ til spørgerens spørgsmål, ligesom severino, Anli og undertegnet og så er der en enkelt bruger der mener at det er forkert at svare på det spørgsmål som spørgeren stiller, så du skal nok spørge denne bruger hvorfor han lavede en diskussion med denne kommentar

Citat
BjarneD Dato : 25-11-06 14:36

Visse funktioner i FrontPage kan slet ikke anvendes hvis man bruger FTP udgivelse og det undrer mig derfor, at hver gang en eller anden har problemer med udgivelse i FrontPage så kommer der en række forslag om at bruge FTP programmer eller metoder, som ikke fungerer særligt godt med programmet. Kunne det tænkes at forslagene kommer fra nogen med intet eller ringe kendskab til brugen af FrontPage?

Der intet har med spørgsmålet at gøre, som du kan se
Citat
Tænker på at bruge et FTP program.
Hvad kan man anbefale - DET SKAL VÆRE NEM AT HÅNDTERE!
Er ikke så erfaren.

Jeg kunne ikke drømme om at bruge Frontpage, men kan da alligevel hjælpe et par brugere med deres frontpage problemer.

Men knh15 klem du bare på, som sagt er det et fint forslag du kommer med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-06 17:03

Hej knh15, - nu er du faktisk selv på vej ind i en såkaldt "offentlig diskution" - så man skal ikke smide med sten....
Det bedste er faktisk at "holde sin mund" når sådant opstår.
MVH Akle

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 17:17

Akle der skal være god plads til at krydse et par klinger - det knh15 ikke har opdaget er, at hun også bliver bebrejdet at bjarneD for sit link og man skal da ikke bare lade ham te' sig som han vil uden at han får et par kommentar med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-11-06 17:25

Der er vist en tilde rhar problemer med at styre sit ego.

Det er desværre sådan at det er meget få der har stor brugererfaring med FP der besvarer spørgsmål og det er sikkert fordi at enten bliver spørgeren hakket ned for ikke at have lært nok om html redigering eller også kommer der et hav af forslag om alt muligt andet.
At spørgeren her er inde på at bruge ekstern FTP er måske på grund af dette.

anli i stede tfor at bruge dit ftp program kunne du bare klikk epå Filer - Udgiv websted i FP og i stedet for det http: der typisk står skriver du bare ftp://xxxx hvor xxxx er dit domænenavn.

Hvad med lidt seriøsitet de herrer og damer.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 17:32

Kommentar
Fra : akle

Dato : 25-11-06 18:05

Flot!

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-11-06 19:24

Til bentjuul:
har først prøvet med at reparere Frontpage. Drt hjalp IKKE.
Nu har jeg installeret det program du har foreslået - MENNNNN - jeg er nok blevet for gammel til at jeg kan overskue, hvad jeg nu skal gøre.
Jeg har i den venstre side de filer, der skal oploades.
Hvad er næste skridt for at få dem i højre side OG derefter : Hvordan oploader jeg. Sorry, men jeg kan ikke greje det allene.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-11-06 19:36

Jeg laver en flash hvor du kan se det - der går lige nogen tid, men kommer i løbet af i aften.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-06 22:53

Her så en lille vejviser i AceFTP 3 der forhåbentlig kan få dig igang. Der er kun de vigtigste ting for at du kan få kontakt til webstedet. http://www.brugtbytte.dk/diverse/dieter/

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 26-11-06 12:27

Tak for svaret bentjuul.
Værdsætter på det bestemmeste din indsats !: