/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Trådløst bredbånd !!
Fra : Traffic
Vist : 1882 gange
100 point
Dato : 23-11-06 08:54

Min søster bor på landet og har for nyligt fået bredbånd gennem TDC. De har kun tlf-stik i stuen og vil gerne undgå et løst kabel fra stuen ind til kontoret.
Jeg har ikke den store forstand på det, men mener det er muligt at opsætte en sender ved stikket i stuen og en modtager i kontoret der skal kobles til computeren.

Hvad hedder det jeg skal bruge ???

Nazgul

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-06 08:58

Du skal bruge en trådløs router og en trådløs netkort.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-11-06 08:59
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-11-06 09:41

Hvis din søster også vil benytte TDC hjælp til den router skal der købes en netgear hos TDC.
TDC har også den adapter som skal sidde i computeren.
Tag evt hen og snak med en TDC butik.

Accepteret svar
Fra : greek

Modtaget 100 point
Dato : 23-11-06 11:25

Hej, vi har selv 2 computere i huset, hvor den ene er koplet på router med ledning og den anden er trådløs.
Det I skal gøre er at købe en trådløs router som der også er foreslået, den koster omkring 600kr. og opefter. Jeg buger selv netgear fra elgiganten. Dernæst er det nødvendigt at computeren har et trådløst netkort det koster omkring 200kr. og kan købes i de allerfleste coputerbutikker, elgiganten osv. det samme med den trådløse router. Den trådløse router forbindes med routeren fra TDC og der medfølger en modtager som sættes i USB stikket på den computer som i ønsker bredbånd på. Den trådløse router kan kodes så de ikke er andre der kan komme på internettet via linien- det er vigtigt!
selve opsætningen når tingene er forbundet er til at finde ud af, også selvom man ikke er computernørd.
god fornøjelse

mhv greek

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-11-06 13:05

Her er et link til en trådløs router der er trådløs usb kort til computeren med i denne pakke: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=159834 jeg har selv D-link, den er meget nem at sætte op det kører helt af sig selv

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-11-06 17:12

er der trådløst net kort i pcén?
hvis der er
køb en netgear ved tdc butik
sæt den til
og så kører det når når net kort og netgear har fundet hinanden
det kan dog være at du skal igenen en proces men den kommer
på skærmen
jeg satte bare min til og det virkede med det samme
men husk kryptering m.m.m

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-06 22:44

e.c. skriver bl.a.
Citat
Hvis din søster også vil benytte TDC hjælp til den router skal der købes en netgear hos TDC.

Jeg ville fortrække at købe en router et andet sted. Jeg tænker ikke på noget specifik mærke.
Min første router (uden AP) blev købt hos TDC, og det viste sig, at jeg kunne have sparet næsten 500 kr. hvis jeg havde købt den samme router et andet sted.

Så søg efter prisen på det mærke du vil have, priserne variere ret meget!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 09:00

Jeg har heller ikke nogen netgear router og slet ikke købt hos TDC.
Jeg leder også efter det billigste sted.
Jeg havde lidt bøvl i starten og TDC sagde, at hvis det havde været en af deres netgear kunne de snakke med routeren.
Det viste sig at TDC modemet var defekt, + lidt usikkerhed omkring indstilling af router-opkopling.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-11-06 09:04

TDC har et par supportere, der nogenlunde ved, hbaf de snakker om, endnu flere har fået cracket systemet inden, de har fået det til, at køre, jeg giver absolut intet for deres support.

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 24-11-06 20:00

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på mht. hastigheden ??

F.eks. D-link har 54 Mbps - hvad svarer det til ????

Nazgul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-11-06 20:18

D-link har 54Mbps og 108 Mbps
Jeg har selv DI 624 som er standard 802.11G 108 Mbps - men da en af de andre computere har 54Mbps, så er det den lave hastighed der køres.
108Mbps ustyr er også noget dyrere.
Den hurtigste internetforbindelse for almindelige mennesker er 20 Mbps.
Altså det er kun internt ved filoverførsel at der kan mærkes forskel.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-06 14:13

Med hensyn til routerens kommunikations hastighed, kan du for den sags skyld godt nøjes med en 11 Mbps.
Når jeg skriver det, så er det fordi du sjældent kan udnytte hastigheden maximalt på nettet.
Som udgangspunkt skal du se på hvilken hastighed du har i din netforbindelse, både i up-load og down-load. Down-load er normalt den med højeste hastighed.
Selv med en hastighed på 4 eller 8 Mbps i download på nettet, vil du aldrig kunne udnytte de 11 Mbps. og slet ikke 54 eller 108 Mbps.
(Det vil svare til at køre en formel 1 racer på en hullet markvej)

Der hvor du kan udnytte den maximale hastighed, er når du bruger det lokale netværk, og hvor alle tilaluttede enheder understøtter den ønskede hastighed.

Godkendelse af svar
Fra : Traffic

Dato : 29-11-06 09:25

Tak for svaret greek.

Du får pointene for det mest uddybende svar (læs: noget jeg kunne forstå)

Nazgul

Kommentar
Fra : greek

Dato : 29-11-06 15:15

Tak for det.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 17-09-07 09:56

nazgul. Husk at få krypteret din router ( E-Mailen ). Ellers kan din nabo inden for ca. 300 m. aflæse din e-mail. Din leverandør sørger for kryptering når du henvender dig dertil. Kyllingen fik sin mail læst af en fremmed !!!!!.