/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
link i jpg
Fra : mismo
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 23-11-06 00:27

Hej alle..
Jeg har lavet et banner i jpg. og vil lave et link til en hjemmeside i banneret, men når jeg lægger banneret på min side (i frontpage) så kommer der en blå ring uden om billede, det ville jeg meget gerne af med!! er der nogen der har en god ide???

Mismo

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 23-11-06 00:35

Lyder lidt mystisk.
Har du prøvet at højreklikke på billedet (banneret) og vælge egenskaber for billede og se om der er sat et mål for kanttykkelse.?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-11-06 00:42

Prøv at oploade siden så vi kan se den.

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 23-11-06 00:46

ja, jeg uploader siden/billede senere i dag, det skulle gerne være klart kl. 19.00 torsdag, jeg har ikke mulighed for at gøre det nu, da jeg er på arbejde...
jeg har kigget på kanttykkelsen og der skulle ikke være kant på..
Mismo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 00:48

Hvilket program/version bruger du?

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 23-11-06 07:35

I egenskaber for side (højreklik) kan du (under fanebladet formatering) ændre farven på hyperlinks (som sikkert står til automatisk) - til din baggrundsfarve...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 23-11-06 07:52

Hej Mismo

Du gør følgende:

1. åbn din html side i frontpage.
2. højreklik på jpg billedet/banneret
3. vælg "egenskaber for hyperlink"
4. klik på "typografi"
5. klik på "formater"
6. vælg "kant"
7. Under "Typografi" vælger du "Ingen"

Så skulle det være i orden.

Håber at det lykkedes for dig - ellers skriv igen.

Mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : neva

Dato : 23-11-06 10:15

Højreklik på images (billedet) og du får dialogboksen "Image Properties".
I boksens nederste højre hjørne ser du knappen "Style" tryk på denne og du får nu en ny boks
"Style" - her vælger du fanebladet "Borders" og heri skal du sætte alle 4 borders til "None"
Husk at bekræfte dette OK. Så er der garanteret ingen borders omkring dit billede mere.
Hilsen Neva

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 11:06

Mange metoder til det samme, beskrevet til flere versioner og på flere sprog - derfor ville det være rart at vide hvilket program og version før man skal kaste flere forskellige forslag på det samme ud i cyberspace.

Kommentar
Fra : neva

Dato : 23-11-06 16:04

Ja, det kan jeg se at det er flere og ens metoder, bortset fra sproget, men nu er problemet jo ikke så stort at man behøver at gøre en myg til en elefant
mvh Neva

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-11-06 16:45

Jo flere deltagere jo større fest!

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 23-11-06 17:02

Hej alle...
Takker for svarene.. jeg var på nat i nat, og havde ikke mulighed for at rode med siden.. men nu har jeg læst alle jeres gode forslag og det var bare en kanttykkelse den var gal med... jeg siger jer alle tak for hjælpen og lukker tråden... den første der kom med svaret, får point...
Mismo

Godkendelse af svar
Fra : mismo

Dato : 23-11-06 17:03

Tak for svaret BjarneD.
jeg har skrevet en lille hilsen i tråden til alle der var med til at besvare.. tak for det...