/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Fjern u_stregningen på h-link
Fra : erling_l
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 22-11-06 18:46

Når jeg laver et hyperlink i Frontpage, laver frontpage selv en understregning for at vise, at det er et hyperlink. Det synes jeg ikke er pænt. Jeg vil hellere lave en grundfarve, der ændrer sig, når man kører hen over - smag og behag.

Jeg kan godt finde ud af at formatere teksten i farve (også med "hen over tingen" - men jeg kan d.... ikke huske, hvordan det lige er, at jeg fjerner den understregning.

HJÆLP

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 22-11-06 19:02

Jeg ved ikke hvordan du gør i Frontpage, men hvis du ser din side i html-mode så kan du indsætte nedenstående kode imellem dine head tags og så er der ingen underlinie.
Kode
<style type="text/css">
<!--
a:link {
   text-decoration: none;
   color: #00FF00;
}
a:visited {
   text-decoration: none;
   color: #99FF00;
}
a:hover {
   text-decoration: none;
   color: #0000FF;
}
a:active {
   text-decoration: none;
}
-->
</style>

//bentjuul :-)

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 22-11-06 19:06

Du kan også bare koge alt ned til en style linie:

<style>
a { text-decoration: none;
}
</style>

Sæt dette ind i dine <head></head> tags og du burde ikke kunne se understreg på links!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-06 19:12

I følge spørgeren er det ikke nok ostemanden
Citat
Jeg vil hellere lave en grundfarve, der ændrer sig, når man kører hen over

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 22-11-06 19:20

ah undskyld, det overså mit blik!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-06 19:50

Understregningen fjerner jeg med et par klik på U i formatlinien.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-11-06 20:25

wow wow ---- det virker s'gu'!!

Nåh, så må jeg lige have farverne med, men det går nok..... thanx

PS: Bjarne D ... det har jeg virkeligt prøvet mange gange i forskellige udgaver - men det vil bare ikke

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-11-06 20:26

PS.... Er der nogen, der kender den formelle metode i frontpage, vil jeg stadig gerne have den løsning også.....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-11-06 20:28

PPS: Bent - du skal naturligvis nok få dine point - men venter lige med at lukke til om et par dage, hvis der skulle være en frontpage haj i farvandet.

Skal selvfølgelig nok smide bonus i til denne løsning også

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-11-06 20:44

Godt det virkede - farverne ændrer du ved at ændre

color: #99FF00;

til f.eks.

color: #CCCCCC;
der er grå.

Brug websikre farver - her er de websikre farver http://www.netexplorer.dk/WEBDESIGN/web-01-webcolor.php#A2

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-11-06 20:52

Sjovt nok virker det for mig med at klikke på U
Der kommer dog en en understregning hvis man bruger dynamiske effekter på linket.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-11-06 20:56

Ork... side er lavet og oploadet. http://www.laursens.dk/index_view_2.htm

Skal lige have ændret afstandene en smule og links tilbage igen, men gider ikke mere i dag.

Takker og bukker

Godkendelse af svar
Fra : erling_l

Dato : 18-12-06 23:48

En anelse mere bøvlet end håbet, men det fungerer altså perfekt, så fint tint.... Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-12-06 00:12

Selv tak erling_l - det virker måske bøvlet, men det er den perfekte officielle kode, som jeg kan have min tvivl om, at Frontpage kan lave lige så godt.
God fornøjelse med dit site.

//bentjuul