/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Ingen trådløsnet Medion bærbar
Fra : o.v.n.
Vist : 2528 gange
500 point
Dato : 18-11-06 19:20

Hej jeg har nu fået leveret og instaleret min nye trådløse router D-link 524UP instalerede med den medfølgende Click´n connect, først på den stationære, bagefter på den bærbare og det gik helt af sig selv, de er begge på nettet, hver for sig og samtidig med ledning og den stationære kan også gå på trådløs, men så kommer problemet, den bærbare kan ikke jeg klikker på Vis trådløse net, der er tilgængelige, den kan ikke finde trådløse net, det kan den stationære, den fandt omgående mit nyoprettede net, her kommer et link til min bærbare: http://www.medion.de/md97600/dk/ den har 4 små genvejs taster, den ene kan deaktivere/aktivere det trådløse net, i øjeblikket kan jeg ikke få nogen af dem til at virke.
1. funktionen i denne lille knap, er det ikke det samme som når jeg højre klikker og deaktiverer/aktiverer kortet ?
2. hvis ikke, er der så andre genveje til funktionen i den lille knap ?
3. har jeg gjort noget forkert ved ikke at køre guiden Instalation af trådløs netværk ? Jeg har kørt guiden på den bærbare, efter at jeg kørte Click´n connect, men den kan ikke finde noget trådløs net overhovedet
Jeg vil gerne se nogle forslag, før jeg ringe til hotline, så jeg ikke lyder alt for dum

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-11-06 20:32

Der er et lille program med til medion computeren. Det kan omdefinere de fire små trykknapper. Den rigtige skal være defineret til at aktivere det trådlløse netkort. Så er der også en lille ikom , nede til højre som viser om det er der- med forbindelse eller ej.

Start med at chekke det program.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 21:13

Er det Launch maneger du mener transor ? der kan jeg redigere 3 knapper men ikke den til Trådløs net værk, men ingen af knapperne virker, de har virket og jeg er ikke meget for en systemgendannelse for at få dem til at virke igen.
Check lige punkt 2
Citat
hvis ikke, er der så andre genveje til funktionen i den lille knap ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 21:51

Jeg kender ikke medion - men hvis du har en FN knap nede til venstre og den knap til tekortet har samme farve så skal FN trykkes ned for bruge netknappen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-06 22:14

e.c genvejsknappen fungerer selvstændig, når altså den fungere, det var før jeg fik routeren, så jeg gik ikke så meget op i hvad der skete når jeg trykkede på den men er det ikke det samme som at højre klikke på ikonet for trådløs net og der deaktivere/aktivere ?????? Det har ikke svaret på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 22:25

Det bør det være, men men jeg har ingen bærbar med indbygget adapter (trådløs net)
Alle mine er gamle compaq med udvendige adaptere.

Start > indstillinger > netværksforbindelser
Hvis du har en trådløs visning så h-klik på og se om der er mulighed for at ativere eller reparere.
Du kunne måske oprette en ny forbindelse oppe til venstre.

Men jeg har vrøvl når jeg skifter fra wire til wireless.

Har du krypteret på routeren
Er den synlig i SSID
Brug ikke både Macfiltrering og kryptering før du har hul i gennem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-11-06 22:39

Start explorer > funkitioner > internetindstillinger > fanen forbindelser > indstil > nu kan det være den opretter en ny forbindelse til wireless

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 500 point
Dato : 18-11-06 22:43

Har du fået installeret de drivere der skal køre den trådløse del i din bærebare?
Den er ikke aktiv ved køb, men skal aktiveres af dig selv. Det måtte jeg på min, og det fungerede bagefter.
Når der tændes for den trådløse del med FN og F2, så kan der godt gå lidt inden den logger på.
Du kan med fordel slå sikkerheden fra medens du får tilsluttet dig første gang. Husk så at slå det til igen.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-11-06 00:50

Tak for svaret severino. Hurra for Kandu og den hurtige hjælp det hjalp at få opdateret driverne til det trådløse netkort, det andet med reparer kunne Windows ikke gennemføre, jeg sidder her og skriver uden ledninger, holder jeg markøren ned over netværksikonet viser den Hastighed 54 Mbps- Signalstyrke udmærket- Status tilsluttet
Lige et tillægs spørgsmål: forbindelsen er krybteret WEB tror jeg det hedder (det var igår jeg startede) firewall i routeren er ikke aktiveret, men begge computere har Bullguard med firewall, er ovennævnte nok eller vil du anbefale det anderledes ?
Og jeg forveksler stadig din blå trøje med figuren ved siden af og tror du er online hele tiden