/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Vil ikke køre med filter på ??
Fra : import1995
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 14-11-06 11:30

Jeg har en søn som har en scooter yamaha jog R., den driller lidt p.t. og vil ikke rigtig køre med luftfilter på, kan godt uden, men mister pusten når vi sætter filter på, hvad kan der være galt !!!

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 14-11-06 11:33

Hej. Er det noget der pludseligt er kommet?? Er det efter at filteret er blevet skiftet?? Er det originalt luftfilter??

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 14-11-06 12:07

Vi havde lige skiftet kickstarter, og havde en del skilt ad, og den kørte fint men pludselig ville den bare ikke starte, kun med filteret taget af !

Accepteret svar
Fra : Puch1

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-06 12:38

Er det et nyt filter, (powerluft filter eller bare almindeligt) Hvis det er et gammelt et så tjek for skidt og snavs, evt. køb et nyt.
Held og lykke :)

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 24-11-06 10:42

Tak for svaret Puch1.

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 27-02-07 01:35

Hvis en motor ikke kan køre med filter, men uden, er det fordi filtret er stoppet, så der er kun 1 mulighed, nemlig at skifte filtret.
Hvorfor motoren ikke vil køre, er fordi filtret hæmmer tilførsel af luft, hvilket giver en for fed blanding, og motoren drukner.
Mange tror, at filtret kun skal skiftes, når det er sort af sod, men det er en gammel skrøne, for almindelig fint støv, der jo kan have en farve, der minder om filtrets, kan i allerhøjeste grad også tilstoppe filtret uden, at det kan ses på filtret
Benzin/luftblandingen skal være 14,3:1 kg for at have en korrekt blanding.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-03-07 17:36

Malossi fremstiller et rødt luftfilterindsats som virker lidt som K&N.
Det giver et bedre flow, med samme gode filter egenskab.