/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Livgarden! Ryg og læn
Fra : hamsebror
Vist : 1224 gange
33 point
Dato : 13-11-06 17:09

Nogen som der har været i den kongelige livagrde?
Gerne inden for det seneste stykke tid..

Jeg skal nemlig til det der session her den 4. december og håber på at blive egnet og vil derefter i livgarden. Men er det meget hårdt i livgarden? Jeg har nemlig en del dårlig ryg og læn. Men kan sagtens spille eksempelvis fodbold uden jeg mærker noget til det..

Havde tænkt på at gå til lidt genoptrræning af ryg og læn men hvor meget hjælper det? Jeg skal jo trods alt ind om omkring 1 år! Og vil hellere end gerne..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-06 17:14

Det skal lægen nok fortælle dig når du når så langt.....

Men lad krykkerne blive hjemme

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-11-06 18:07

Tror ikke du har noget at gøre i livgarden med dårlig ryg.
alimak

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 13-11-06 19:30

Ahhhh. Helt dårlig kan den vist ikk være, når man kan spille fodbold.
Mon ikke bare en god gang træning kan styrke den.
Jeg trænede selv, så min "rygsmerter" forsvandt.
Var dog ikke i Livgarden, men Danske livregiment.
Masser af mavebøjninger og øvelser for ryggen.
Og så overlevede jeg soldattiden, og har aldrig mærket til ryggen igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-11-06 19:40

Det er nu nok nemmere at spille fodbold end det er at marchere/løbe med tung oppakning.
Den Kongelige Livgarde er jo en infanterienhed (fodtudser) og det er bestemt ikke dem der har den nemmeste rekruttid.
Det er al ære værd, at du vil være soldat og du vil helt sikkert få glæde af det senere i livet hvor evnen til at samarbejde og indordne sig kan være meget nyttigt, men måske skulle du satse på en gren af forsvaret hvor kravene ikke er så store hvis dine rygproblemer er reelle.
Held og lykke med det.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 33 point
Dato : 13-11-06 19:58

Livgarden, og rygbesvær = død Dronning/ Kongehus
Glem det, du skal være FEJLFRI, og Dansker.

Ikke en person på en midlertidig bevilling/ opholdstilladelse

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-11-06 20:02

Hvad jeg mener er, at du skal være ude af sengen, UDEN RYGVESVÆR på ½ sekund.
At være i livgarden er at betraget sig i en´ ELLER anden form for krigstilstand.
Ingen dårligheder eller FREMMEDE forrædere, der bare vil komme Kongehuset nærmere.

Men personligt, GLEM DET.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-06 22:55

Slap nu lige med at gøre Livgarden til andet end en turistattraktion, deres rekruttid er kortere og nemmere end andre enheder i kamptropperne.

Til gengæld stilles der store krav til fysik specielt ryg og knæ, da det er sindssygt hårdt at stå på brosten i 4 måneder

Godkendelse af svar
Fra : hamsebror

Dato : 16-11-06 09:58

Jeg ringede ind til deres hovedkontor og fortalte om mit problem. Jeg er nu blevet "droppet" bare for at komme til session. Så jeg kommer ikke i Livgarden. Og skal derved ikke til session hern d. 4.. Men tak for jeres hjælp.