/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
lydkort spiller ikke
Fra : zhogun
Vist : 2342 gange
400 point
Dato : 12-11-06 17:01

hey. jeg ved ikke helt om dette er den helt rigtige kategori, men jeg har problemer med mit lydkort i min bærbare pc

det fungerede udemærket i starten, men her efter 2-3 mdr. gjorde det pludselig en dag vrøvl. ville ikke spille lyd, og fejlmedelelsen der kommer er:

"Windows Media Player kan ikke afspille filen, da der er problemer med lydenheden. Problemet kan skyldes, at der ikke er installeret en lydenhed på computeren, at lydenheden er optaget af et andet program, eller at den ikke fungerer korrekt."

en såkaldt "C00D11BA: Kan ikke afspille filen"

jeg har været igennem fejlfindingen flere gange på flere måder, afinstalleret lydkortet og installeret det igen. jeg kan godt høre de normale computerlyde "bib bib" ala DOS, men afspille lyd gider den ikke. en undtagelse er at den godt kan afspille windows intro lyd, hvilket undrer mig en del. hvad sker der? og hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-06 17:04

Gå i enhedshåndtering og fjer alt lyd, der kan fjernes, genstart og der læses driver ind igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-06 17:05

Du kan evt. også bruge systemgendannelsen, og køre systemet tilbage til en dato, hvor det virkede.

Kommentar
Fra : zhogun

Dato : 12-11-06 17:26

hej peet49

jeg havde allerede prøvet dit første forslag, men prøvede da lige igen.. dog uden held. hvordan gør jeg det med systemgendannelsen?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 410 point
Dato : 12-11-06 17:31

Du startet systemgendannelsen og kører systemet tilbage til, hvor du mener det virkede. Start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse.

Godkendelse af svar
Fra : zhogun

Dato : 12-11-06 18:12

Super. takker skal du have peet49

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-11-06 18:15

Selv tak.