/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Hvordan - fonte i guldbronce
Fra : 1991
Vist : 637 gange
500 point
Dato : 12-11-06 16:52

Er der nogen som kan give mig opskriften på at lave fonte - bogstaver i guldbronce.
Jeg forestiller mig nogle flotte fonte som i guldbronce kan printes ud.
Min printer er en Canon i9950

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-11-06 16:54

Skal lige nævnte at jeg bruger Microsoft Publisher meget .
Men har også Photo Shop Element 4 - hvis det hjælper.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:14

vil du både lave fonten selv og også have dem farvet guldbronce ????

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-11-06 17:19

Nej jeg vil ikke lave dem selv - jeg har mange fonte liggende.
Så bare jeg kan få den helt rigtige farve - for printeren er super.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:20
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 17:26

btw - hvis du et sted på nettet kan finde lige den farve du har brug for - så kan du bruge det her lille program til at fange farven med http://www.spinningjenny.com/traycolor.htm

den er rigtig god

Kommentar
Fra : 1991

Dato : 12-11-06 18:01

Kan man gemme de farver som jeg lige har prøvet at hente - jeg tænker på brugerdefinerede farver - så de ligger der permanent- hvis ja - hvordan.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 12-11-06 19:01

Men det er jo svært at lave fonte i en metalfarve, da den ikke er "solid"

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 500 point
Dato : 12-11-06 19:04

traycolor kan du hente og gemme - den anden kan du gemme som webside - men jeg ville nu nok lave en farveprøve for eks i paint af den farve jeg ønsker og så bruge traycolor til at skabe den igen

Godkendelse af svar
Fra : 1991

Dato : 12-11-06 19:10

Tak for svaret miritd
Nu går jeg videre det dette - specielt det lille program til at "fange" farven var god..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-11-06 19:11

haha ja det er super godt - lille og enkelt - brug html det kan bruges de fleste steder