/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer vil ikke skrive
Fra : o.v.n.
Vist : 2916 gange
200 point
Dato : 11-11-06 01:39

Min HP deskjet 3820 gik amok efter at jeg havde skiftet den sorte patron, vil jeg udskrive et dokument, står den bare og klaprer inde i parkering, kommer slet ikke ud, der efter ville jeg prøve at kalibrere, men så farer printpatronerne frem og tilbage, papirføring er oppe og det laver en farlig larm når den kører over dem, efter et stykke tid standser den, med en meddelelse om at printer hovedet sidder fast, den nye patron er en uoriginal, jeg har tidligere brugt uoriginale uden problemer, men denne gang kom der en meddelelse on at den sorte patron er ukompatibel om jeg lige ville sætte en original patron i, det har jeg så gjort, men problemerne fortsætter, er der en eller anden måde printeren kan resettes ??? det er lidt træls at have 2 nye patroner og ingen printer

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-11-06 07:14

Der er simpelthen ikke andet at gøre end at købe originale printpatroner, så løser det sig selv!

IAH

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-11-06 07:15

UPS, jeg ser lige du HAR sat originalt i...

Så må du nok til rep med den.

IAH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-11-06 07:32

Du resetter en HP ved at tage netledningen ud. Vent to min. tilslut og tænd for HP.
Prøv lige at sætte patronen i en gang til. Se efter skidt på kobberfolien, det skal være rent.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-11-06 07:42

Måske sidder din farvepatron ikke helt på plads, hvilket kunne tyde på det, da printerhovedet ikke kommer ud af sin langtidsparkering.
Jeg har selv 2 HP'er, hvor den ene er meget kilden hvad placeringen af printerpatronen, er meget kritisk; fordi der er meget lidt plads til at den kan komme ud af parkeringen. Så test nu om du har sat patronen rigtigt på plads.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 11-11-06 08:06

HP Deskjet 3810, 3816, 3820c, 3822, and 5550 Printers - How to Print a Test Page

Introduction
It is possible to print a test page from the HP Deskjet 3810, 3816, 3820c, 3822, and 5550 series printers in several different ways. In the first three methods (the sample page, the hardware self-test page, and the hardware cartridge test page), the printer does not need to be hooked up to the computer and the printer software does not need to be installed. The fourth method (the Printer Assistant test page) can be used to print a test page from the HP Deskjet 3810, 3816, 3820C, 3822, or 5550 Printer Assistant after the printer software is already installed on the computer.
Instructions
Following are instructions for the sample page, the hardware self test page, the hardware cartridge test page, and the Printer Assistant self test page.
Sample page
1 Turn the printer off and remove the cable that connects the printer to the computer.
2 Turn the printer back on.
3 Press and hold the RESUME button for approximately five seconds.
The sample page will print.
Hardware self-test page
1 Turn the printer off and remove the cable that connects the printer to the computer.
2 Turn the printer back on.
3 Press and hold the POWER button. Press the RESUME button four times then release the POWER button.
The self-test page will print with a report containing the printer model name and serial number. The report will look similar to this:
Hewlett-Packard Deskjet _______ Series
Serial Number: _____________
Service ID: _____
FW Revision: ________
Total Engine Count: ____
PCL Default Symbol Set: ____
Mfg 0-2: ______
T val: ___
Error Code: __________
The values represented by the blanks are specific to each unit.
Hardware cartridge-test page
1 Press and hold the POWER button until Step four.
2 Press the CANCEL button eight times.
3 Press the RESUME button four times.
4 Release the POWER button.
The self-test page will print a report containing the printer model, name, and serial number followed by four grids. Moving left to right, the grids are black, magenta, cyan, and yellow.
Printer Assistant test page
1 Make sure the cable that connects the printer to the computer is connected, and that the printer is turned on.
2 Double-click the 3810, 3816, 3820, 3822, or 5550 Printer Assistant icon on the desktop.
3 Click Tools and updates.
4 Click Printer maintenance.
5 Click Print test page.
6 Click Print.

dr.dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-06 12:31

dr.dem, det prøver jeg lige, til i andre: det meste er forsøgt, problemet har varet et par dage

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 11-11-06 14:59

Ja ja o.v.n. jo længere det varer med dette problem, jo mere sparer du på blækket!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-06 17:29

Korrekt severino, men jeg arbejder på sagen, printeren er ikke slet så tosset som før, men der er stadig en fysisk blokering, når print hovedet vil ud "buret" jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad det er som blokerer, det er ikke toppen af printhovedet=patronerne er ikke sat ordentlig ned, jeg læser også løsningsforslag på HP siden men det er vanskelig at finde noget om min printer, på dansk og mit engelske er ikke for godt, derfor ved jeg ikke om jeg har forstået og gjort som dr.dem foreslår, det ender sikkert med en ny printer og en låne printer her i aften

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 12-11-06 18:04
Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-11-06 14:07

Tak for svaret severino. fuldstændig rigtig severino, jeg kan ikke få den til virke, når printhovedet kommer ud, kan den ikke komme ind igen, og jeg kan ikke få betrækket af så jeg kan se om der er en knækket fjeder eller andet, som forhindrer den holder printhovedet står i når den er parkeret, i at køre langt nok tilbage, jeg køber en ny printer, jeg havde håbet en Kandu bruger kunne guide mig, så den gamle kom til at printe igen, severino får pointene til at købe en anden trøje, jeg tror altid du er online med den blå trøje

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-06 20:45

Nu er det jo ikke on-line cam du ser på, men et foto.
Iøvrigt er jeg et blåt barn!