/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hva pokker gør man så??
Fra : kiki84
Vist : 1221 gange
100 point
Dato : 10-11-06 21:15

Hejsa

jeg er en pige på 22, jeg er sammen med min kæreste på 26 og vi venter vores første barn, jeg er i 7 md nu og vi glæder os, selvfølgelig. Men... jeg ved ikke hvordan alle andre havde det første gang, men er det normalt at man tager ud og drikker 1 gang ugenligt når man skal til og være far?? Jeg ved ikke om det er homoner eller hva det er, men det gør mig frygtelig ked af det og såre mig meget, og det er simpelthen et emne vi ikke kan blive enige om, altså om det er helt fint han tager i byen den ene gang om ugen, for jeg har ikke lyst til at sidde på en bar med mave på... det hører sig ikke rigtig hjemme efter mit hovede. kan godt se at man kan trænge til at komme ud og hygge sig. Men når det nu såre mig som det gør, og jeg føler virkelig at jeg har prøvet at forklare ham det... hva pokker skal jeg så gøre.

på for hånd tak for hjælpen
hilsen kiki84

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 21:38

kiki84..... Du holder ud..

En del mænd, bliver så usikre på sig selv og deres formåen, når de skal være fædre første gang,
at de kan opfører sig på de mest egoistiske måder.

For det er vel ikke fordi han ikke ønskede barnet, og skal skynde sig at være ung og uansvarlig vel??

Jeg tror på det går over.

Tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-11-06 21:38

Om det ligefrem er normalt at tage ud og drikke en gang om ugen når han skal være far

Jamen Hvis han også gjorde det før, er det jo åbenbart hans normale livsstil.

Hvis det er noget han er begyndt med.....må det være en form for panik

Nu er min mening så, at man ikke absolut behøver gå på bar og drikke for at komme ud og hygge sig, men det er jo individuelt hvad folk forstår ved hygge.

Men du er måske allerede ved at panikke lidt ved tanken om, at farmand skal rende rundt og slå sine folder ude i byen, mens lillemor sidder godt og forsvarligt parkeret derhjemme med "stopklodsen"

Og det kan jeg sådan set godt forstå, for sådan går det desværre tit hos unge mennesker(mænd) der ikke helt har gennemskuet hvilket ansvar og forpligtelser der hører med til at sætte børn i verden.

For jo, det er sgu en belastning, man kan ikke bare tænke på sig selv og leve som før, fordi et lille barn altid kommer i første række.....og det er ikke kun moderen det skal gå ud over, sådan at hun skal sidde hjemme og passe barn.

Og hvis farmand har tænkt sig at fortsætte med at infiltrere byens natteliv efter barnet ankommer, skal du simpelthen holde hårdt på, at det skal være lige for lige......en ugentlig friaften til ham betyder også en ugentlig friaften til dig...hvor han så passer barnet.

Og så kan I en gang imellem få den lille passet og gå i byen sammen.

Men lige nu synes jeg ærlig talt han lader dig lidt i stikken til fordel for egne fornøjelser.

I har været fælles om at fabrikere et barn, og så må han sgu også være med til at "betale" nogen af omkostningerne.......spørg ham om han har tænkt over, hvordan han ville have det, såfremt han var bumletyk og måtte blive hjemme mens du strøg afsted for at more dig

mvh dova

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 10-11-06 21:53

hehe, jo selvfølgelig gik vi begge da i byen inden at jeg blev gravid. Og kan sagtens sætte mig ind i at han måske alligevel er usikker, selvom han ikke giver udtryk for det (men det er jo heller ikke en selvfølge.. i know) Og nej vi ønskede begge at få et barn nu, af hensyn til karriere osv osv senere i livet. Dova slår hovedet på sømmet der, det er lige præcis det jeg frygter! er førstegangs mor, så verden er sikker anderledes når den lille kommer.. men.. har ikke i mine vildeste drømme tænkt mig at stikke af i byen fordi barnet har kolik og har mest lyst til at kyle hende ud af vinduet.... og da slet ikke bruge det som en slags staf for min fyr.

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 10-11-06 21:55

ps. 1000 tak for jeres kommentar..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-06 22:23

Så har jeg et nemmere alternativ klar, det er Youtube Capturer
Et program på 1,8MB som adressen også bare sættes ind i, så spørger den om du vil have filen ud i AVI eller som MPEG, virker også glimrende.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-06 22:24

Vrøvl jeg sende i det forkerte link, undskyld.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 22:26

nå ja hvem ved, måske det er det der skal til, for at den vordene far bliver hjemme

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 10-11-06 22:29

hmm.. tage programmet ud af ham simpelthen.. smart!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-11-06 22:34

ja kiki84...pallebhansen har lige svaret på rette hånd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-11-06 22:44

kiki84 - vi lever altså i en tid hvor kvinder udemærket kan gå ud med mave på - vel at mærke sålænge hun selv kan og vil - hvorfor tager du ikke med din kæreste i byen ?????(man kan udemærket drikke ikke-alkoholiske drikke og hygge sig jo)
De kunne faktisk have den sideeffekt at han vil blive stolt over dig og jeres kommende baby

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 10-11-06 22:58

Nu behøver det ikke være en straf til faderen,at du får en ugentlig fridag. Hvorfor se sådan på det?. Skulle barnet få kolik behøver det jo heller ikke være det samme som at "stikke af", fordi du får brug for aflasning,,,,,

Mange unge forældre har brug for at koble af uden sit barn en gang i mellem. En hyggeaften sammen med en god ven/veninde. En biograftur. Et cafébesøg. En tur i teatret. Dyrke sport,,,,,ellr noget helt andet.

Hvis man ser sådan på det,at ingen andre kan tage sig af sit barn, så kommer det til at hænge dig langt ud af halsen om 2-3 år,og så er du 25år, og klar til at vælte byen,fordi du har ladet et barn fylde ALT i dit liv.

Rent faktisk så mener jeg,at rådet fra Dova om en ugentlig friaften er det bedste du kan byde både dig selv og dit barn.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-11-06 09:00

Hej Kiki84

Jeg tror at I er nødt til at sætte jer ned og få talt om hvad I hver især mener at man skal "opføre" sig som forældre. Barnet er jo ikke født endnu og derfor prøver din kæreste måske at nyde "friheden" før det for alvor går løs - måske vil han fortsætte efter fødslen!? Det kan være en stor mundfuld for en fyr at blive far - ligesom du vil opleve og oplever en stor forandring selv. Få talt sammen om det at være næsten forældre og hvordan I skal være når barnet er født. Måske kunne I aftale at han og du havde en dag om måneden hvor I hver især kunne gå i byen - en weekend hvor i tre bare skal være jer selv osv. osv. Det er en stor gave at blive forældre, men det kan også trække tænder ud Medfører forældrerollen at din fyr aldrig må gå i byen mere, eller er det kun når du også selv kan? Du skal være forberedt på, at de to første måneder vil du sandsynligvis bare være indenfor hjemmets fire vægge - og afhængig af hvordan barnet er når det kommer til verden, har du måske brug for at din mand tager barnet så vidt muligt for at aflaste....

Få talt sammen og find et kompromi som i begge kan leve med - følg op efter fødslen med en samtale da alt kan være forandret til den tid....det er kun jer selv der ved hvad der fungerer bedst.

Held og lykke med familieforøgelsen

Ampere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-11-06 14:15

er du mon ikke en smule jaloux.....alle skal vel ha lov til at more sig og være sammenmed deres venner og mænd med deres mandevenner i deres mandehørm....fordi han skal være far, behøver han vel ikke sidde klistret til tv'et elelr hvad det nu er sammen med dig hele tiden...
hvad med om du selv gik ud og morede dig med veninderne istedet for at side derhjemme og jamre....det er 2006 vi lever i og ikke middelalderen.
da jeg for snart 27 år siden skulle ha min søn, der var jeg ude for at more mig og danse indtil 4 timer før mine véer satte igang. dejligt at være væk fra det hjemlige kedelige trummerum og opleve noget andet.
det kommer tids nok, at du bliver endnu mere begrænset i dine udfoldelsesmuligheder.
mænd---og kvinder, har brug for sin frihed, til at dyrke sine venner på egne vilkår uden indblanding fra sin partner.
kan man få lov til det uden at blive udspurt i tide og utide, så vil ens forhold med garanti også holde meget længere, for det er tillid det handler om og ikke overvågen.
begynder man først at overvåge og udspørge en mand og sikkert også en kvinde, så kan det meget vel gå galt, for hvem gider høre på en muggen kone hele tiden.
han skal såmænd nok være der, når baby kommer, med mindre han er en forfærdelig mandsjouvanist og ikke gider hjælpe til med noget, men så havde du sikkert fundet ud af det forlængst.
ps. har han sit eget mandeværelse derhjemme? hvis ikke så er der en grund til han smutter. alle har behov og ret til sit eget værelse, hvor de kan være sig selv og gøre det de kan li at foretage sig. ligesom kvinder gerne vil ha deres eget værelse til at sy/male i f.ex.
hvis mænd også havde deres eget rum, så ville man undgå mange kontroverser....

god weekwnd...missj

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 11-11-06 15:54

Tjaa, vi har boet to voksne og en hund på 52 m2 i mange år nu uden probelmer - ikke alle behøver plads for at holde sammen eller undgå utroskab.....plads i livet kan gives på mange måder!

Ampere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 11-11-06 17:46

nu siger jeg jo heller ikke, at det er en nødvendighed, at mænd haqr deres eget værelse...men de vil da forfærdelig gerne ha det. et sted hvor de kan være i fred for kvindefnidder og rode og glemme og se tv og spille og alt det vi kvinder ikke gider se på..
ligesom os der gerne vil ha vores syrum uden indblanding fra de der mænner der ikke forstår sig på den slags...
mange forhold ville holde meget bedre, hvis vi alle havde vores eget værelse..
tænk på, når man bor hjemme hos mor og far, så har de fleste deres eget rum, men når m<n så flytter sammen med kæresten, så har man ikke sit eget private rode- råderum mere....og som regel er det os fruer der bestemmer hvordan det hele skalse ud..
derfor render alt for mange ud i byen med deres venner og laver sjov istedet for at kunne invitere vennerne med hjem på værelset og lave drengestreger der i stedet for..
ved da godt ikke alle har plads, men der er mange der har, mewn alligevel ikke har deres eget værelse.
jeg har en onkel der har sit eget værelse med alt sit computerfnidder og radiokommunikationsgas...hans hobby..
og tror ikke min tante ville bryde sig om, hvis det altid lå fremme i stuerne.
hvis jeg skulle bo med min kæreste, så skulle vi også ha hver vores rum til vores meget forskellige hobbyer, så vi ikke skulle indblandes i det.
nå, men det var jo slet ikke det emnet i virkeligheden handler om...
det var jo bare en kommentar til det forgående...
god aften...miss.j.

Kommentar
Fra : tykke2

Dato : 12-11-06 14:49

I kunne jo også bare engang imellem invitere nogle gode venner hjem til lidt god mad og hygge.På den måde fik du jo også dækket dit behov for lidt socialt samvær. Eller gå en tur på cafe, eller ud at spise sammen, så kommer i begge lidt ud. Det er da rart at sidde hjemme i sofaen og holde i hånd, men ikke hele tiden vel.

Venlig hilsen Tykke2

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-11-06 21:13

Det kan også være at han skal have raset det sidste af inden i får barn ???

Men ja, i er nøædt til at sætte jer ned og få en god snak om det hele. det er altid det bedste....

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 16-11-06 12:04

Tak for alle de gode kommentar!

For at først og fremmest besvare missjosphine: det handler ikke om jalouxsi, måske lidt mere om jeg ikke forstår ideen i at gå ud og drikke sig høne fuld hver lørdag, vil hellere end gerne ud, kommer jeg da osse, nægter simpelthen bare at sidde blandt en masse fulde mennesker på et overfyldt værtshus hvor der er fyldt med røg (gider jeg bare ikke) ved som godt hvilket årti vi er i, og forstår godt hans behov... handler da heller ikke om at vi skal sidde lårne af hinanden, SLET ikke. Og den der med et mande rum... øh.. bor desværre ikke i et hus hvor der er plads til dette, ideen er da kanon, men plads og økonomi skal da lige hænge sammen. hehe, ved ikke om han skal ha raset af, tror det handler ligeså meget om at få lidt luft forandring en gang imellem, hvilket er fint. GG... overreagere måske lidt, forstår ham jo i bund og grund godt, synes bare at her de sidste 2 måneder af min gravidititet hvor fødsels mareridtet ligeså stille begynder at sparke ind, og har det bedst med at han er i nærheden.... hvis der bliver baby alarm en lørdag aften ville det jo ikk være det fedeste selv at skulle køre afsted...

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-06 14:56

forstår dig godt, men han ændrer sig sikkert når i skal have barnet og har fået det.

Har i prøvet at snakke om det endnu ?

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 16-11-06 15:24

Ja, vi har snakket om det mange gange, problemet er at vi er meget uenige på det punkt. Han opfatter det somom jeg overhovdet ikke vi ha' at han tager nogen steder og ikke må være sammen med sine venner. Hvilket jeg aldrig har forlangt af ham, vil bare ikke have at han drikker så meget som han gør i øjeblikket. han behøver, som før sagt, ikke at sidde hjemme og glo, hvilket er det han får ud af samtalen hver gang jeg har nævner for ham: om ham og hans kammerater måske ikke kunne finde på noget andet, end at gå i byen en lørdag aften.

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 16-11-06 15:26

Ps:
Min bekymring handler ikke om min tillid til min kæreste, ved 100 % hvor jeg har ham mht utroskab.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 16-11-06 18:03

jamen så prøv at fortælle ham det. At det ikke er fordi du ikke vil have at han går i byen, men at du også gerne ser at han er hjemme og hjælper dig, i hvert tilfælde når i har fået barnet.

At han da godt må tage nogle steder, og at det ikke er det du mener....

Men mænd kan være nogle finurlige nogle ind imellem

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-06 10:51

Hej Kiki84

Tror du ikke at han forstår hvis du fortæller ham at det bare er fordi du er mere tryg indtil barnet kommer....måske kunne han invitere vennerne hjem i den periode....eller blot aftale at han kan gå i byen hver anden weekend, så kan du selv invitere venninder, søskende eller lignende hjem.

Det er ikke alle fyrer der stopper med at gå i byen "bare" fordi de bliver fædre, så se at få talt sammen og lav en aftale som I begge kan leve med fx. hvor tit kan I gå i byen sammen eller hver fo sig (hvem bliver hjemme og passer babyen/barnet - evt. babysitter), hvor tit skal I have en partnerweekend, hvor I kan dyrke jeres forhold - så I ikke kun får et forældreforhold. Skriv ned hver især på en seddel hvad I kunne tænke jer hver i sær og gennemgå punkterne slavisk - find en mellemløsning - I kan ligeså godt lære at kommunikere nu, da der måske ikke bliver meget overskud når barnet kommer.

Jeg synes det er stort at du ikke vil være på røgfyldte steder mens du er gravid!!!!

Held og lykke,

Ampere

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 17-11-06 14:32

jo, men mænd er nu engang mænd og det kan og skal vi ikke lave om på..
jeg ville selv blive sur og gnaven, hvis jeg havde en sådan der gik og drak sig fuld hele tiden.
ville ikke engang bruge et sekund på en sådan...og slet ikke på en der ikke brugte sin sunde fornuft, det tyder ikke på at hr kommende farmand er blevet voksen nok tilat skulle være far....
nu skriver du ikke hvor gamle i er...for det tror jeg er ret afgørende.
min kæreste er 43 og stadig ikke moden til den slags, hvilket han selv er meget bevidst om og vil iøvrigt anskaffe sig børn af samme og egoistiske årsag.
du vidste vel før i lavede et barn om han var den type der gik ud.
og nej du gider ikke sidde på et overfyldt værtshus med larm og røg....det behøver du jo heller ikke, du kan jo gå på café om dagen med veninderne eller alene.
nyd dog din frihed så længe du har den i stedet for at surmule og brokke dig..
jeg ved sku godt hvad det drejer sig om....som tidligere fortalt, så gik jeg ud lige til det sidste, netop af samme grund, for pludselig ville det være slut
jeg var alene alle årene med min søn og det var fandme hårdt...du risikere det samme, hvis du brokker dig for meget over ham, for det gider mænd ikke. de er nu engang anderledes indrettet end os kvinder og det blir vi altså nødt til at forstå....
gi ham dog ret og lad ham mandehørme som han har brug for......jo mere du lader ham være i fred jo bedre blir han forhåbentlig også til at være sammen med jer når baby er kommet....men hvis du hele tiden bebrejder og brokker dig, så smutter han, måske desværre for evigt....
kvinder og mænd tænker forskelligt og er forskellige i tankegang....
vær hans lille prinsesse, men ha også dine egne meninger og lad ham være den stærke af og til , det elsker mænd at få lov tilat mærke....og sæt pris på det..
mvh...missj
god weekend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-11-06 14:55

Hvor er vi dog forskelligt indrettet. Jeg starter med at skrive, at mange kommende fædre, kan opfører sig som du beskriver, det mener jeg stadig.

Men når det er sagt, så vil jeg så også lige tilføje, at jeg ikke selv ville tolerere det, når man ønsker at få børn, så er det en fælles beslutning, og ikke noget med at den ene part går på druk hver lørdag, og vel sagtens liggger bark den halve søndag, hvor barnligt!!!!

Når man får barn, skal man til at være en ansvarlig voksen, vennerne kan man stadig se, men ikke som tilbagevendende ugentlige drukture, det er noget man kan gøre engang imellem, på skift.

Hvis dette her fortsætter, tror jeg ikke du kikki84, vil syntes om det ret længe, lige pludselig får du to børn hver søndag at tage hensyn til.

Jeg skal ikke gøre mig klog på mænd, men jeg ved hvor min egen grænse går.

Men som sagt, jeg tror han lige skal have "det sidste med" inden han bliver far, og at det så vil gå over af sig selv - det håber jeg da i hvert tilfælde -

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 17-11-06 18:21

altså missJ der står da hvor gamle de er.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 18-11-06 14:08

det gør der sørme også, havde bare ikke lige tænkt det .....men det viser jo bare endnu mere at ingen af dem er særlig modne endnu..måske de skulle ha ventet med at få børn..
jeg kan lige forestille mig min søn i en alder af 27 år allerede skulle ha børn....det ville da være en sand katastrofe...
forstår ikke hvordan så unge vil ha børn allerede i stedet for at leve livet og få brændt kanterne af inden de stifter familie....
selv var jeg næsten 26 da jeg fik min søn, men kunne da sagtens ha ventet flere år.me skæbnen ville det sådan, at hem jeg gerne så var far til mit barn pludselig stod og vinkede.
de unge er ikke færdige med at feste og rende i byeb i den alder....jeg taler af erfaring.
det slut med discoteker og caféer og den slags....og mænd i 20'erne er stadig drenge....
god weekend
miss.j

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 22-11-06 15:15

kære missjosphine.

Jeg kan ikke se hva den bemærkning skulle til for. Modenhed kan man da så sandelig ikke måle i EN uoverens stemmelse (lad være med at tage mål af hele mit forhold pga et indlæg om en diskution, du kender os jo ikke som par). Og fordi din søn måske ikke ville være moden til at få børn/barn i en alder af 27, er det ikke ensbetydende med at alle ung ikke er i stand til at kunne klare det, det var da en frygtelig led antydning at komme med!!
Vi er ikk 13 og 14, hverken i alder eller af sind, og er begge godt klar over hvilket stort ansvar der kommer inden så længe.
Men spørgsmålet gik jo heller ikke ud på hvor vidt jeg ville have en holdning til min og min kærestes modenhed af vildt fremmede. Men tak for et fuldstændig ubrugeligt indlæg miss josephine

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 22-11-06 18:08

dit svar viser jo bare at du er umoden.du vil ikke se realiteterne i øjnene.
du vil ikke acceptere din kærestet udfoldelser og brokker dig over småting...det er umodenhed...
der er rigtig mange i jeresa alder der ikke er modne til at sætte børn i verden, det visersamfundet jo gang på gang. forældrene bliver skilt, fordi der er uoverensstemmelser mellemopdragelsen af barnet og ikke nogen frihed...
at du ikke kan tolerere din kærestes gå i byen viser din umodenhed...du kan da selv gå i byen lige så tosset du vil, hvem forhindrer dig i det, kun dig selv...
jeg er overhovedet ikke led på nogen måde, men prøver på at få dig til at åbne dine øjne og se på livet udenfor dine fire vægge.
nej, han skal ikke gå i byen hele tiden og nej jeg kender ikke jer, men jeg er tilfældigvis en der i utallige år har arbejdet med minimennesker og deres forældre og set hvorda de bliver forsømt mm pga far og mors uoverensstemmelser og stressede liv....
jeg har været alene i alle årene med min søn og tro endelig ikke det er let, men det var selvvalgt.
jeg skulle dælme ikke ha en til at blande sig i min opdragelse og hvad jeg skulle lave og hvornår jeg skulle det ene og det andet....man bestemmer over sit eget liv og det gør du også og det gør din kæreste også..
at han render i byen hver lørdag......en tydelig tendens til at være på vagt.....han er ikke parat til at blive far og binde sig, elelrs ville han sku da være mere sammen med dig....
er det i fællesskab barnet er planlagt eller hvad....mange mænd ønsker i virkeligheden slet ikke børn i den alder din kæreste har....mange mænd vil vente til de er "mere voksne" og har løbet hornene af sig....
sådan er virkeligheden desværre....det blir du nødt til at lære.
at du overhovedet svarer på den måde, viser du ikke er parat til at lære og hører på andres meninger, dette er ligeledes umodenhed....alle svar og meninger er potentielle og kan bruges mere eller mindre......hvis du var rigtig moden af din alder, ville det overhovedet ikke falde dig ind at reflektere på den måde....
jeg siger og fortæller min mening og erfaring fra mit eget liv og tidligere pædagogiske arbejde opå gennem tiderne fra engang i 70'erne og til for 8 år siden...
jeg siger bare stakkels unger der kommer til verden i denne forældrestressede tid.
ciaooooooooooooooooo og rigtig god naturlig fødsel
man skal føde sit barn i smerte......den er hurtig glemt igen..................
missj.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-11-06 18:34

Tja.... en lille sidebemærkning, jeg kender til hele to par hvor den kommende mor er 22, og den vordende far er sidst i tyverne, og jeg må sige, jeg er slet ikke spor i tvivl om, at de sagtens vil klarer at få børn i den alder. For andre par, ville jeg være mere betænkelig.

Den ene vordende mor, kommer til at gøre sin mor til mormor i en alder af 40 år, og selv de kommende bedsteforædre er gift endnu, ligeledes det andet hold bedsteforældre, dem kender jeg bare ikke alderen på, så selvfølgelig kan det gå for nogle.

At forældre går fra hinanden, behøver ikke at være fordi de får børn i en ung alder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-06 18:42

hmmm det er vist ikke spørger der har problemer her - udover striber af mails - så jeg hopper og ønsker held og lykke fremover - og tillykke med den lille på forhånd

(hold da kæft - godt tanker er toldfri *G*)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 23-11-06 09:50

Missj - jeg må give kiki84 ret - du er godt nok grov i det og generaliserer samt kommer med en masse fordomme. Du evner åbentbart ikke at se at der er andre der har en anden form for forhold end du selv foretrækker. Du siger at du har opdraget din søn alene så du ikke havde faren til at blande sig - hvad er du for et menneske der vil fratage faren denne gave? Der er faktisk unge mennesker der gør et rigtigt godt arbejde med deres børn ligesom der er mennesker over 30 der ikke gør det - vi er alle forskellige. Fordi en fyr går i byen er ikke ensbetydende med at han er uegnet som far, er utro, har trang til luft under vingerne - det er bare en måde at være sammen med vennerne på idag og har ikke spor med evnen som far at gøre.

Kiki84 - jeg håber ikke at missj får skræmt dig væk bare fordi hun selv har haft nogle dårlige oplevelser - vi er nogle der kan se udover vores egen næse og ved at alle mænd ikke er nogle umodne svin!

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 23-11-06 16:11

hmm sys nu heller ikke man kan dømme folk på alderen. Og det at han går i byen hver lørdag kan jo netop være for. at løbe hornene af sig så han er klar til at være far.

Min mand har en søn på 4 med en anden pige, godt nok gik de fra hinanden, men ikke pga barnet. Og det er en god dreng idag. Og de var kun 23 begge to dengang de fik ham. Så man kan ikke generallisere.

Nogle mænd er stadig total barnlige når de fylder 40, men andre er modne allierede som 14 årige næsten. Meget forskelligt.

Jeg ønsker jer bare alt held og lykke i livet og håber det går godt

Kommentar
Fra : kiki84

Dato : 08-12-06 00:57

Nej er sørme ikke blevet skræmt væk (julen banker på døren , og har haft vildt travlt)!
Men det er da bare det er en helt utrolig snæversynet holdning missj, af en pædagog at være... utroligt . Og at jeg er barnlig efter din mening... tja, det var en meget hurtig konklusion at tage, og ved ikke rigtig hvor du vil hen med det, andet end at genere mig måske?
Nej jeg ville ikke tolere at han tog i byen hver weekend, vi har været to om det sjove så må vi også være to om det "mindre" sjove (hviket STADIG ikke betyder at vi skal sidde og glo på hinanden dag ud og dag ind) Vihar en omgangskreds, og ser flere forskellige par, venner og veninder flere gange om ugen
Synes det er utrolig morsomt du bliver ved med at snakke om enlig forsørgelse, hvor pokker kommer det fra.. mener ikke jeg har sagt jeg vil gå fra ham, er klar over at der er nogle forhold der ikke kan holde til at der kommer et lille barn, og at skænderier og brok i lange baner kan knække et hvert forhold (men var dette min holdning til og om mit forhold, så var jeg gået fra ham nu, for at skånet vores barn for at skulle opleve en masse grimme ting i sine første leve år), mener nu heller ikke vi er et de par der slet ikke kan blive eninge om noget som helst (respektere missj's erfaringer,men dem har du vel også fra folk du hvor du kan bygge disse konklusioner udfar deres gøren og måen? Synes stadig du drager nogle heftige fremtidige konklusioner/spådomme udfra småting og meget begrænset informationer om mit forhold
Bliver jo lidt nødt til at høre på hvad andres holdning er, ellers skrev jeg jo ikke i et forum som dette...men behøver da så absolut ikke at være ening i alle holdninger og meninger missj, det må du da kunne forstå?

Nå men, efter en laaaang snak, hvor vi begge fik talt ud og hørt ( tror måske at en del af problem (for min kæreste) er at han ikke hørte hvad det egentlig var jeg sagde) Ikke dermed sagt at det er hans skyld at vi har skændes meget om dette, for jeg har da heller ikke hørt helt efter hans behov som jeg gik og troede jeg gjorde. Men det gået meget bedre det sidste stykke tid, og der er meget mere ro på vores weekender.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 08-12-06 13:24

til ampere..
min søn var ingen gave for hans far...han ønskede jeg skulle fravælge ham, men det ville jeg ikke.
han var en af de mænd, der dengang ikke kunne drømme om at bruge prevention..han ville ikke bolle med regnfrakke på, som han selv udtrykte det....
han har akdrig anerkendt ham som sit barn og er aldrig blevet nægtet at se ham.man han ønskede det ikke.
så hvordan kan DU tillade diog at fordømme mig på noget du intet anser noget som helst om....jeg har aldrig nogensinde FRATAGET ham nogen GAVE, han har selv fravalgt den.
jeg har arbejdet med børn og deres familier i mere end 30 år, så mener nok jeg har en del erfaring indenfor emnet.jeg har set hobetal af unge forældre, par som enlige, der ikke har magtet at passe deres afkom og ikke burde ha haft dem endnu.....ligesom jeg også har oplevet forældre i slut 30-erne der KUN har fået børn af præstigemæssige årsager.der har afleveret deres afkom klokke 6 om morgenen i vuggestuen og først hentet dem efter lukketid op til adskillige gange....er det værdigt for et barn?
jeg har oplevet skilsmissebørn forsømte, ulykkelige og utrøstelige.børn af enlige, der var så fejlernærede af slik og sodavand at de i en alder af under 2 år, allerede havde rådne tænder der måtte fjernes og blev afleveret i inst. med morgenlort i natbleen.
tror nok jeg har en rimelig indsigt i hvad det drejer sig om...
kan man ikke finde ud af sit parforhold, så får man ikke børn, det går altid og vil altid gå ud over dem i sidste ende, uanset hvad.få skik på ens egen balance i livet er vigtigt før man sætter børn i verden, de har ikke selv valgt det..
for mig virker dette forhold her ikke som et livslang forhold, når der allerede i så ung en alder er problemer med tilliden.det næste blir vel om det nu også er ham der er far til barnet.....

og iøvrigt, så har jeg her i landet min frie ret til at ha de meninger jeg er i besiddelse af, om man så kan li dem eller ej.....ingen diskutioner ville blive til, hvis vi mente det samme allesammen, vel!!!!!!!!!!
ciao miss.j.

Godkendelse af svar
Fra : kiki84

Dato : 09-12-06 00:52

Tak for svaret ampere . Også tak til i andre der har kommet med mange gode råd.