/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
mp3 player på hjemmeside
Fra : hubi
Vist : 2395 gange
100 point
Dato : 10-11-06 00:43

hey tænkte på om der var nogle der kunne fortælle mig hvrdan jeg laver en flash mp3 player på min hjemmeside altså så en lydprøve der ligger på siden åbner i min egen player?? hvordan gør jeg det... vil helst undgå at det åbner i en browser men at det bare er et program den åbner og afspiller lyden i

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 10-11-06 00:52

Bare så man kan høre noget ulovlig lyd ? :D
håber det kører i det daglige ;)
mvh halvdum

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-06 01:54

Der er for mig to muligheder. Den ene er, at du lægger en ren mp3-fil til downloat. den andnen kræver at du kan gætte, hvad brugerens default program er til afspildning.

Hvis det feks er Medialayer, så kan du med fordel lave en teskstfil, der ser ud som følger.

#Fil start
http://www.tagmose.com/taffelmusik/eksempler/holdtheline.m3u
#Fil slut
Denskal hedde et navn og så m3u til efternavn, Så bliver musikken streamet. (altså begynder at spille før hele sangen er downloaded.

Forudsætningne er, at brugeren har Windows Mediaplayer installeret som default musikafspiller.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 10-11-06 23:09

tak ligner noget jeg kan bruge... nej nej det er ikke ulovligt musik hehe bare rolig

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 10-11-06 23:09

Tak for svaret justuniverse.