/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Forbinde 2comp. med serielt
Fra : noltus55
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 08-11-06 12:01

Hej
Kan jeg forbinde 2 computere med et serielt kabel så jeg kan dele filer mellem dem,(comp1 xp pro <->comp2 win98)hvis jeg kan,hvordan gør jeg så,skal der evt et specielt kabel til,eller kan et alm. serielt kabel gøre det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 12:17

Der skal et specielt paralelt kabel til. men det er ikke særligt godt.
Det er bedre med USB linkkabel
http://www.thansen.dk/product.asp?c=771519261&n=496908102&pn=805242800

Driveren skal evt hentes på nettet.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 08-11-06 12:21

Kender godt kablet,men det SKAL være gennem seriel porten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-11-06 12:23

XP har USB
'98 kan få et billigt USB2-kort sat ind.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-06 13:27

ellers skal du bruge et "nul modem kabel"
et alm. serial kabel med en konverter i den ene ende.

(koster lige så meget som et usb kort)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-06 15:25

parelelt kabel til netværk er langsomt set med nutidens øjne. Hvorfor skal det ABSOLUT VÆRE DET KABEL. Du kan også forbinde dem med en router og gøre det via netkabler. Så er der også mulighed for at få flere pcer på nettet samtidigt. Der er mange brugbare løsninger der er væsentlig bedre end parelelt. Jeg har en router du kan købe billigt da jeg er gået over til trådløst netværk.

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 08-11-06 16:15

Fijala:Det er fordi det er den eneste måde jeg kan gøre det på,forklaringen bliver for lang her.dk får pointene da det var det eneste svar der kunne bruges

Godkendelse af svar
Fra : noltus55

Dato : 08-11-06 16:16

Tak for svaret dk.