/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Program til spæring af website
Fra : moltov
Vist : 1227 gange
50 point
Dato : 07-11-06 08:57

Hej Alle

Hvilket program kan i anbefale til spæring af websites? Jeg har nemlig en brugerpc, hvor man gerne må se porno, men hvor der er noget decideret porno, som man ikke må gå ind på.

VH
Moltov

p.s. Det er IKKE min pc!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 09:09

Åbn Internet Explorer (Start > Kontrolpanel > Netværks- og Internetforbindelser > Internetindstillinger)

Klik på fanebladet Indhold og derefter på den lille boks der hedder Aktiver.

Markér "Nøgne kroppe" og justerer med skyderen

Markér "Sex" og juster med skyderen

Klik på Anvend

og så er det en god ide at installere iespyadd: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-11-06 09:10

Hej Mirit...

Jamen, det stopper vel alt porno, gør det ikke?

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-11-06 09:12

Det skal lige siges, at problemet er, at nogle brugere ser på bestemte hjemmesider, som jeg gerne vil spærre.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 09:21

hmmm det kan jo altid omgåes på den ene eller anden måde

måske kan du nøjes med funktionen under - internetindstillinger - fanebladet "indhold", der hedder klassifikationsfilter. klikker man på "indstillinger" og vælger fanebladet "godkendte websteder", kan man her tilføje websteder der aldrig må åbnes. Når man har gjort det skal/kan man sætte en adgangskode som så skal bruges fremover hvis man vil tilrette indstillingerne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-06 09:23

Har aldrig selv brugt det, men fandt dette:
Citat
Du åbner Internet Explorer
går ind under FUNKTIONER
og derefter i INTERNET INDSTILLINGER,
her vælger du fanen: Beskyttelse af personlige oplysninger
og går derefter ind i WEBSTEDER
her kan du så skrive den ønskede WEBadresse og klik på Bloker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 07-11-06 09:23

Computeren er sandsynligvis tilsluttet en router.

De fleste router har en mappe som hedder f.eks. "acces restriction" her kan man vælge en bestemt computer ud fra dens MAC adresse (et slags serial nr på netkortet, nummeret er unikt, derfor kan man vælge én bestemt computer)
I den samme mappe kan man vælge at helt specifikke hjemmesider, som ikke må kunne åbnes fra denne specifikke computer, men sde andre computere på routeren kan se siden, eller man kan vælge at ingen computere må se siden/siderne

Så hvorfor købe dyrt software, når du har løsningen lige ved hånden i form af en router.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-06 09:28

IE 7 engelsk:

Tools->Internet Options->Privacy->Sites-> Address of website: ... [Block]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 09:29

hmmm burde være nok med at aktivere osv i klassifications filteret

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 09:39

Ja som thulin siger er funktionen i en router.
På en af mine routere hedder det Parent’s control.
Man kan udelukke alle de adresser man vil.

(men jeg har fundet ud af at omgå den )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 09:42

Ja den er mægtig - blokkering i Internet Explorer udelukker vel ikke at man lige indstallerer:
Firefox
Opera
noget andet
en browser man selv laver.

Det er på vej ud af huset der skal bremses.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-06 09:51

Kan man finde ud af at installere Firefox mm. så er der stor sandsynlighed for man også finder en vej uden om en sådan spærring.

Vi spærrede for Arto.dk på Havremarkens skole vha. AD på serveren. Præcis hvordan husker jeg ikke, men ikke desto mindre fandt et par 'smarte' unger en vej uden om vha. en proxyserver.

Det vigtigste er at have en politik om 'emnet'. Spærre man for en side, fortæller at den er spærret pga. dit og dat, samt fortæller at man ikke må ophæve spærringen. Så har man meldt ud og sendt et signal om, hvad ens 'politik' på området er. Overtrædes denne politik, så skal der selvfølgelig sanktioneres hvis det bliver opdaget. Mere mener jeg ikke man kan/bør gøre.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-06 09:51

tjahh hvis det er brugeren der skal administrere er tilgang via andre browsere fri jo - så er det et spørgsmål om der kan spærres uden at den der ikke må se siderne kan ophæve via indstillingerne - eller et program.

spurgte lige til et program via telefonen og fik den her anbefalet - kender den ikke selv - men den der skal sørge for sikkerheden - er det samme som bruger ???

http://www.dirfile.com/freeware/anti-porn.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-06 09:58

Når admin. har lavet omtalte spærring for en bruger i IE, kunne man jo derefter spærre for brugerens rettigheder til at ændre dette og andet vha. at denne lille 'ting':

http://www.dougknox.com/xp/utils/xp_securityconsole.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-06 10:00

Og en router fortæller jo hvor den har været henne og kigge.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-11-06 10:09

Ok. Har lige talt med chefen. ALT skal blokeres, og derefter må man "via henvendelse" få adgang til visse sider...

Måske jeg lige skal prøve dit program Mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 10:12

squtte MIT program den netdog - familien der har den installerede det pga de tre teenagebørn og er tilfredse netop fordi de andre browsere ikke tillader at man kan forbigå den - så vidt de ved siger manden i huset

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-06 12:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-11-06 15:05

Smart

..men det skulle måske i dén forbindelse nævnes, hvorledes man 'omsætter' URL DNS adressenavne til IP adressenumre?

http://www.saliu.com/bbs/messages/149.html

..og for de mere 'hardcore' af slagsen:

1.) http://en.wikipedia.org/wiki/URL

2.) http://www.webreference.com/html/tutorial2/2.html

3.) http://www.pc-help.org/obscure.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-11-06 15:27

Hej mirit.

Hvor kan jeg købe det program i Danmark?

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 07-11-06 16:36

Tak for svaret miritdk.

Ganske godt program

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-11-06 16:42

hehe - opdagede du det var et gratis program ??

håber de anbefalinger jeg fik var ok - men meld gerne tilbage - det er da værd at huske