/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Internet uden fastnet - igen!?
Fra : rkl
Vist : 1687 gange
100 point
Dato : 06-11-06 19:13

Om to uger flytter familien og jeg til midtjylland. Huset ligger på landet (dog ved hovedvej/motorvej)
Vi har pt internet gennem djurslandnet - 2mb op og ned for 99 kr pr. md. og det fås jo ikke meget billigere. Har dog fundet en ok løsning hos cybercity http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/solo_bredbaand/index.aspx Men er i tvivl om hvorvidt denne aftale kræver et fastnetabb. eller en såkaldt bærelinie eller om jeg overhovedet kan få denne løsning på vores nye adresse? Håber I kan svare mig på dette eller anbefale mig en alternativ forbindelse. Jeg ville jo gerne have en fiberløsning, men mangler en oversigt over dækningsområder.
Ihvertfald har vi ikke behov for en "standard" fastnetforbindelse, men bredbånd med iptelefoni kan accepteres..

Vh Rasmus

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 06-11-06 19:25

nej de kræver ikke fastnet forbindelse - hvorvidt du kan få det - så kig ind og se om du kan på bestil på siden du linker til

Citat
I enkelte tilfælde kan Cybercity ikke tilbyde Solo Bredbånd. Ved at klikke på bestil nedenfor kan du finde ud af, om vi kan levere Solo Bredbånd til dig.

i øvrigt for dårlig med den bestil knap - jeg ville nok lige fatte telefonen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-06 19:26

Cybercity plejer ikke at forlange en fastnet linie for at etablere bredbånd, dog er der skrevet flg.

Citat
Bemærk: Leveringen af 160/128 kbit/s er betinget af, at du bestiller Cybercity Telefoni.

Leveringen af 256/128 kbit/s er betinget af, at der er en traditionel fastnettelefon eller Cybercity Telefoni på leveringsadressen.

På nogle adresser er det desværre ikke muligt at levere 160/128, 256/128, 4096/256 og 8032/512 kbit/s.
* Det kan forekomme, at det ikke er muligt at levere den fulde hastighed på 20 Mbit/s i download og 512 kbit/s i upload. Det skyldes forskellige tekniske årsager. Er afstanden mellem centralen og din husstand eksempelvis for lang, kan du ikke opnå den fulde hastighed. Vi leverer altid, hvad der er muligt – og vi garanterer minimum 4 Mbit/s download og 128 kbit/s upload. Langt de fleste kunder kan få 512 kbit/s i upload.

her er også deres abonnementbetingelser

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/vilkaar_og_betingelser/index.aspx

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 06-11-06 20:44

Hej rasmus

Nu er midtjylland jo lidt af et vidt begreb....

vi har fibernet og du kan da kikke på deres sider for at se om de dækker deromkring hvor i skal flytte til....

http://www.fiberbredbaand.dk/portal/page/portal/Energimidt/forside

http://www.mvb.dk/category.php?categoryID=4199

vi er meget glade for dette!!

Fusses

Godkendelse af svar
Fra : rkl

Dato : 09-11-06 21:44

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-06 22:09

selvtak- fandt du en løsning ????

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 16-11-06 22:56

Ja tak. nappede cybercity og tog deres telefoni med, så sparer jeg da "bærer-linien"..