/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
addin???????
Fra : tina0109
Vist : 794 gange
40 point
Dato : 06-11-06 13:52

jeg er ved at skrive en kode i vb 6.0 hvor jeg skal i kontakt med inventor som er åben skal jeg da bruge addin eller er der en anden måde

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-11-06 19:46

Du skal sørge for at få tilføjet de rigtige referencer (ikke add-ins) - jeg ved ikke hvad de hedder, da jeg ikke selv arbejder med inventor.

Men du kan givet finde de relevante ocx'er, dll'er osv. i listen over tilgængelige referencer.

Lidt afhængig af hvad du skal lave, kan referencerne være forskellige.

Spørg evt. i nyhedsgruppen http://discussion.autodesk.com/index2.jspa?categoryID=21

Kommentar
Fra : tina0109

Dato : 07-11-06 12:17

jeg takker det har jeg gjordt ,jeg er også kommet i kontakt med inventor men den bliver ved med at gå i fejl hvad gøre jeg forkert

Private Sub Commandindsæt_Click()

Dim oApp As Inventor.Application
Set oApp = GetObject(, "Inventor.Application")

' Set a reference to the currently active document.
Dim oDoc As Inventor.AssemblyDocument
Set oDoc = oApp.ActiveDocument

' Set a reference to the assembly component definintion.
' This assumes an assembly document is open.
Dim oAsmCompDef As AssemblyComponentDefinition
Set oAsmCompDef = ActiveDocument.ComponentDefinition

' Set a reference to the transient geometry object.
Dim oTG As TransientGeometry
Set oTG = ThisApplication.TransientGeometry

' Create a matrix. A new matrix is initialized with an identity matrix.
Dim oMatrix As Matrix
Set oMatrix = oTG.CreateMatrix

' Set the rotation of the matrix for a 45 degree rotation about the Z axis.
Call oMatrix.SetToRotation(3.14159265358979 / 4, _
oTG.CreateVector(0, 0, 1), oTG.CreatePoint(0, 0, 0))

' Set the translation portion of the matrix so the part will be positioned
' at (3,2,1).
Call oMatrix.SetTranslation(oTG.CreateVector(3, 2, 1))

' Add the occurrence.
Dim oOcc As ComponentOccurrence
Set oOcc = oAsmCompDef.Occurrences.Add("C:\vb\Ipart\RRTL_x.ipt", oMatrix)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-06 13:52

Tja....jeg kender som sagt ikke Inventors API interface, men nøjagtig HVOR går din kode i stå?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-11-06 12:57

Hej....

Skal din manglende respons tolkes således, at du har fået løst dit problem?

Kommentar
Fra : tina0109

Dato : 21-11-06 08:26

undskyld jeg ikke lige har reageret men jeg har haft meget om ørene på det sidste.
Men jeg er desvære ikke kommet ret meget vider jeg har fundet ud af mit problem er
ThisApplication. det virker i vba men ikke i vb og jeg ved ikke hvad jeg skrive i stedet for

' Set a reference to the transient geometry object.
Dim oTG As TransientGeometry
Set oTG = ThisApplication.TransientGeometry

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 40 point
Dato : 22-11-06 15:55

Mon ikke du kan skrive noget i retning af Application.Inventor.TrancientGeometry

"ThisApplication" henviser jo til den applikation som din VBA afvikles i (altså inventor)

Når du så kopierer koden råt for usødet over i VB, så er "ThisApplication" selve dit VB program - altså Microsoft Visual Studio eller hvad du nu bruger

Derfor skal du kalde Application.Inventor i stedet (hvis det er det objektet hedder)

Godkendelse af svar
Fra : tina0109

Dato : 23-11-06 08:30

hej berpox
tak for hjælpen det var ikke helt som du skrev men tæt på jeg skrev det sådan her så virkede det

Dim InvApp As Inventor.Application
Dim ThisDocument As Inventor.Document
Dim PartDoc As Inventor.PartDocument

Set InvApp = GetObject(, "Inventor.Application")
Set ThisDocument = InvApp.Documents.Open("C:\vb\Ipart\RRTL_x.ipt")

If ThisDocument.DocumentType = kPartDocumentObject Then
Set PartDoc = ThisDocument
End If

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-11-06 08:36

Super! Jeg kender jo som sagt slet ikke Inventors API - men dejligt at jeg kunne lede dig på sporet