/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isolering af aftræk?
Fra : JensJ
Vist : 1912 gange
50 point
Dato : 06-11-06 13:38

Uden på isoleringen af mine aftrækskanaler er der omviklet noget asfaltpap.

Hvilken funktion har det?

Kan man nøjes med kun f.eks. alm. glasuld ?

mvh
Jens

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 06-11-06 14:09

Glasuld plejer at være rigeligt.

Måske havde dem som isolerede tidligere, tilfældigvis noget murpap i overskud.

Du kan købe noget "specielt" rockwool, som er lavet som et tæppe, altså limet på noget pap, det er nemt at arbejde med.
Så skal du bare sætte det fast med ståltråd (udglødet)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-06 14:27

Højst sandsynligt skal pappen bare holde sammen på det.
Du kan stort set isolere med hvad du vil, det er for at forhindre kuldebro og kondensvand

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 06-11-06 15:33

Pappen fungerer og fungerede som vindpap. En normal teknisk isolerering kan du ikke lade stå åben - så er den ikke meget værd.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 06-11-06 18:11

3773 har ret.
Det er altid en god ide at sikre at det ikke kan trække ind i isoleringen.
Især glasuld skal dækkes af, fordi det er meget løsere i sin struktur end rockwool.
Glasuld er tilgengæld lettere og mere smidigt end rockwool.
Når jeg isolere f.eks tagflader med glasuld lægger jeg altid gulvpap på oversiden så det ikke blæser ned i isoleringen.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : JensJ

Dato : 07-11-06 09:56

Tak for svaret 3773.