/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med trådløst netværk
Fra : Bakuda21
Vist : 3190 gange
500 point
Dato : 03-11-06 19:46

Hej

Jeg har lige købt en ny bærbar computer, med indbygget trådløst netværkskort, og har i forvejen 2 gamle computere med et fungerende netværk, som begge er tilsluttet med kabler. Jeg vil nu gerne have den nye bærbare tilsluttet internettet sammen med de to andre men bare trådløst....Kan det først og fremmest lade sig gøre.... Vi har en netgear router med opkobling til både kabler og trådløs...

Vi har så prøvet at oprette denne forbindelse, men efter vi har indtastet netværksnøglen, står der bare at den "Henter netværksadresser" og det har den altså gjort et langt stykke tid efterhånden :(

Kan jeg få noget hjælp til hvordan man præcis opretter en ny trådløs forbindelse i et eksisterende netværk... :)

På forhånd tak
Helle

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 510 point
Dato : 03-11-06 20:06

Du skal lige ind via en af de stationære og sætte routeren op til også at køre trådløst.
Da du sikkert ikke ved noget om din adapter i den bæbare så:
Lad den stå til auto i rate
auto i kanal
Hvis du kører bankforretninger på dine computere bør du starte med at
lave en 64 Bit web cryption
Der kan bruges bogstaverne abcdef og 1234567890 og der skal bruges 10 stk i 64 Bit udgaven.

eller du kan nøjes med at tillade netop den bærbare at komme ind med den unike MAC-adresse.
MAC adressen findes sådan:
Start > kør > skriv cmd > OK > skriv ipconfig /all
fysisk adresse..................................xx-xx-xx-xx-xx-xx

Især bør du lukke til LAN adgangen.

Lad din bærbare søge og du kan se det navn du gav routeren (wireless)

Kommentar
Fra : smik

Dato : 03-11-06 20:07

Her en god side fra TDC om hvordan du skal gøre...

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5815

Mvh smik

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-06 20:07

Hov
navnet skrives ud for SSID

Godkendelse af svar
Fra : Bakuda21

Dato : 03-11-06 20:14

Mange tak for svaret, det virkede at indstille det trådløse netværk på den stationære... Mange mange tak :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-11-06 20:23

ok - men når du indstiller noget omkring det trådløse, så vær tåldmodig for der går lige nogle minutter inden ændringen slår i gennem. Det gælder bår routerens wireless del og den bærbare.