/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Phillips eller Sony
Fra : svendgiversen
Vist : 1735 gange
100 point
Dato : 03-11-06 19:39

Som nævnt andet sted i kandu har vi fået stjålet vort TV og skal have anskaffet et nyt.

Valget står mellem et Phillips PF9531 eller et Sony 32V 2000 AEP, begge 32" LCD til 15.000 kr.
Hvilket bør vi foretrække og hvorfor?

Findes der et endnu bedre tilbud??
Beløbet er det maksimale vi kan forvente fra forsikringen, men vi kan jo spæde lidt til...
Hilsen og tak, Svend

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-06 00:02

Phillips samarbejder med LG og er bortset fra Samsung førende i teknologi.

DERFOR !

Her er en 'nørdeside' om de flade : http://www.flatpanels.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-11-06 00:04

Her er den jeg ville vælge, hvis jeg skulle nøjes 32 tommer: http://www.xave.dk/index.php/product_detail/product_id=365 hvorfor? Jeg tror den er god men ved det ikke

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-11-06 13:15

Jeg ville vælge Philips. Har selv haft Philips LCD tv i Ca.1,5 år samt alle vores PC skærme er philips.

En af de grunde, for at vælge philips, er her.
Datterens PC monitor gik i stykker efter ca. 1 år. Ringede til Philips, det eneste de ville vide, var type nr + adressen den skulle sendes til. Næste dag kom der en mand fra DHL med en skærm, pakkede den ud på stedet, fik udleveret den defekte skærm og pakkede den selv ind.

Utrolig flot service!!!!!

Det er den eneste fejl vi har haft med Philips udstyr, og den var meget nemt rettet.
Ved ikke om Sony giver samme ydelse???
Men Sony er da slet ikke et dårligt valg.

Såhhhh, ikke helt let at vælge mellem de udmærket mærker.

MVH

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-06 14:06

Tak for hjælpen,
Fona tilbød mig først et Phillips PF 9531 til ca 1500 kr,

med informationer herfra kandu bad jeg om at få et PF 9731, pris hos Fona tæt på 20.000 kr,
og ved at oplyse de lavere net købs priser og true med at køre til Flensborg (vi bor i Sønderborg)
fik jeg lovning på dette med plus 3 HD teknologi, (PF 9531 har kun 2 HD teknologi)...

Jeg lånte oven i købet et PF 9531 indtil det andet med nyeste teknologi kommer,
jeg er vist den første hos Fona der anskaffer dette, måske en af de første i Danmark?

Nu er jeg spændt på om jeg kan se forskel når ombytningen finder sted??

Jeg lader spørgsmålet stå lidt,
I har hjulpet mig til at få et bedre produkt for de samme forsikrings penge...
Tak for det, Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-11-06 17:29

Tak for svaret molokyle.