/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Nokia 3310 Datakabel
Fra : Henning39
Vist : 508 gange
25 point
Dato : 02-01-03 23:15

De kabler man skal bruge til Unlock og til at redigere telefonbogen med (3310), er der nogen der ved hvad varenummer de evt. har ved T. Hansen. Der er også delte meninger om det er F-kabel eller M-kabel man skal bruge til det ene eller det andet. Hvilken er til hvad ?
Er der nogen der har erfaring med et Chipy Sim manager kabel fra T.Hansen ??

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-01-03 23:22

ifølge http://www.kandu.dk/dk/news/241472/groupid/30109 er f-bussen bare større hastighed

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 25 point
Dato : 03-01-03 08:12

Her er altid et godt sted at starte - http://blight.dk/

Citat
Mbus: is a half duplex, 2 way serial bus (uses one line to phone) This is the most commonly used Data cable
This cable is used for unlocking, updatin FAID, logos/ringtones etc. When u buy a datacable it's proberbly an
m-bus cable. (goes trough the serial cobba)

Flasher cable: uses paralell comunication and are used for upgrading SW, and
Reading/writing edited ver. to phone. (Goes truogh the paralell cobba chip)

Fbus: uses full duplex seriel comunication with a RX and TX line. When using programs with synchronized
comunication, this eliminates the need for start stop and parity bits. This is the fastest of the two datacable types.
(goes trough the serial cobba)

Jeg har kun set Chipysimkort læseren i USB udgave i funktion. Tjaa... det er såmend ok, men det er et være hustle at skulle grave simkortet ud og ind af mobibobi hver gang så derved er den ikke særlig bevendt.

mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Henning39

Dato : 05-01-03 13:22

Ke'Fir Skrev i sit svar:
Jeg har kun set Chipysimkort læseren i USB udgave i funktion. Tjaa... det er såmend ok, men det er et være hustle at skulle grave simkortet ud og ind af mobibobi hver gang så derved er den ikke særlig bevendt.

Men Ke'Fir, kan du svarer mig på det første i mit spørgsmål ?? vdr. Kabler !!!

Kommentar
Fra : dytti

Dato : 04-02-03 17:24

Jeg har købt et ganske alm. datakabel hos T.Hansen - godt nok til en 3210,
men det har en omskifter som kan skifte mellem F-bus og M-bus (149,00 kr.)

M-bus bruges vist nok mest til unlock, og F-bus til ringetoner, logoer osv.