/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Mail via Access
Fra : Shifu
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 02-11-06 00:48

Jeg har lavet en database med navne og adresser m. m. Blant andet også e-mail adresser.
Jeg har lavet det sådan at når jeg dobbeltklikker på feltet mail, åbner outlook, med en vedhæftet rapport, hvor jeg så "kun" skal skrive mail adressen.
Det jeg godt kunne tænke mig, er at mail adressen, fra access, overføres til outlook. Jeg er bare løbet helt tør for muligheder.

Er der en der ligger inde med de vise sten omkring dette?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-11-06 09:22
Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 02-11-06 11:32

Foreløbig tak!
Jeg vender tilbage, når jeg har set på om jeg kan bruge det

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 03-11-06 02:42

Jeg har nu "hygget" mig med eksemplet fra linket du sendte og jeg kan ikke få det til at virke. Det er sikkert fordi jeg ikke forstår det rigtige sammenhæng. Jeg har forsøgt at tilpasse eksemplet mine variabler m. m. Men jeg bliver ved med at få en fejl der lyder:
"Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgelsesudtrykket "Kunde.Kunde Nr = 'Navn'"
Her følger koden:
Kode
Private Sub Send_Rapport_Click()
On Error GoTo Err_Send_Rapport_Click

Dim stDocName As String
Dim stWhere As String '-- Criteria for DLookup
Dim varTo As Variant '-- Address for SendObject
Dim stWho As String '-- Reference to Kunde

'-- Combo of names to assign ticket to
stWho = Me.Fornavn
stWhere = "Kunde.Kunde Nr = " & "'" & stWho & "'"
'-- Looks up email address from Kunde
varTo = DLookup("[EMail]", "Kunde", stWhere) * Debug markerer denne linje*

'-- stDocName = "Detalje Rapport"
'-- DoCmd.SendObject acReport, stDocName
'Write the e-mail content for sending to assignee
DoCmd.SendObject , , acFormatHTML, varTo, , acReport, stDocName, , -1

Exit_Send_Rapport_Click:
Exit Sub

Err_Send_Rapport_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Send_Rapport_Click

End Sub

Jeg forstår ingen ting?

Kommentar
Fra : Shifu

Dato : 05-11-06 19:39

Jeg fandt den første fejl. Jeg manglede en "_"
Men nu får jeg så følgende fejl:

Run-time Error '2001'
Du har annulleret den forrige handling.

Koden er som ovenfor med undtagelse af rettelsen i "Kunde_nr"

Hvad og hvor er det jeg har annulleret den forrige handling?